"Berätta om ditt senaste förhållande för mig."
Felix skrattade. "Det är tyvärr inte så mycket att berätta."
Det var nu senare samma kväll. Mitt samvete gnagde inuti mig. Jag kan inte fatta att jag hade sex i Felix säng med Johannes. Jag gick från att vara Virgin Mary till en jävla slampa på en vecka.
Det gick snabbt, en kvart ungefär, jag kom inte. Jag var stressad, i medvetande att alla kompisar satt fem meter nedanför en och kollade på film, och det gjorde fortfarande ganska ont de första fem minuterna. Och när det väl började bli skönt slutade han. Det var väl bäst så, annars hade de andra börjat undra vad vi höll på med där uppe.
Hans hår stod åt alla håll och kanter, mitt också. Självklart visste jag att jag skulle ångra mig efteråt, men jag gjorde det ändå. Sån är jag.
Hursomhelst, nu var filmen slut, och alla satt och snackade eller höll på med mobilerna. Under filmens gång hade jag suttit mellan Felix ben och halvt legat på hans mage, och han hade pillat med mitt hår. Det var en av de bästa sakerna som fanns, och allt var så mysigt. Fast såklart kunde jag inte sluta tänka på att tio minuter tidigare hade jag fcking knullat hans bästa vän. Hur dum i huvudet är jag inte?
"Det var i åttan. Hon hette Wilma. Och jag trodde jag älskade henne, ända tills hon skaffade tandställning och gjorde illa min tunga när vi hånglade. Då gjorde jag slut."
Jag skrattade högt. "Fyfan va elakt!" tjöt jag. "Va hon söt, då?"
"Väldigt. Fast inte lika söt som dig." Han log sådär charmigt som bara han kunde och jag rodnade. Effekten han hade på mig var konstig, skrämmande till och med.
"Så säger du säkert till alla tjejer." kontrade jag och tog skålen som var fylld med popcorn. Felix skrattade bara som svar, hans leende var så fint, sättet han fick skrattrynkor vid ögonen och hur hans kinder blossade. "Hur länge var ni tillsammans då?"
"Fem månader." Jag höjde på ögonbrynen. "Det var ändå fett lång tid när man var fjorton."
Jag nickade och höll med. "Så du är förhållande-killen i gänget?" Jag såg ut över killarna. Johannes kunde jag inte tänka mig ha ett förhållande, och Ogge... Han bara chillade, jag kunde inte se honom krångla runt med brudar på höger och vänster.
"Nja... Johannes är faktiskt den som har haft ett förhållande...-ish, på senare dagar."
"Va?" sa jag förvånat. "Kan jag inte tänka mig."
"Nej, jag förstår det." skrattade han. "Men de höll på i typ ett halvår, vilket är jävligt länge för Johannes."
"Vem var tjejen?" frågade jag, av ren nyfikenhet.
"Tindra." svarade Felix.
Tindra? Tindra som i Helges dotter? Som vi firat midsommar med? Johannes och... Tindra?
"Tindra?"
Felix nickade. "De blev rätt seriösa efter ett tag, men helt plötsligt gav Johannes henne dissen."
Det här var rätt dåliga nyheter. Tindra var den enda tjejen som faktiskt försökt nå ut till mig, och jag trodde vi hade början på en vänskap. Men tydligen har hon gillat killen jag låg med. Great.
"Vadå, hur är det mellan dem idag, då?"
"Allt är väl okej, tror jag. Hon var rätt lack precis efter det avslutades, men hon förlät honom direkt."
"Johannes har väl den effekten på människor." sa jag, för det kunde jag tänka mig.
"Precis." Felix log snett. "Jag tror dock hon inte riktigt kommit över det. Eller honom."
Jag fick en dålig magkänsla igen. Det här var bara ännu en orsak att hålla tyst om mig och Johannes. Tindra skulle nog inte gilla mig speciellt mycket om hon fick reda på vad som pågick.
"Johannes då?" frågade jag.
"Jag har ärligt talat ingen aning. Han kan bygga upp en fasad lätt, han är jävligt svår att läsa. Så jag vet inte. Han kanske inte har det."
YOU ARE READING
sexton/sjutton | f.s
Fanfiction"jag är en storm från ingenstans jag kan krossa ditt hjärta."