64

2K 50 1
                                    

Felix

"Bror, bror, bror!" Johannes stämma tjöt högt över hela huset och jag bet ihop käken. "BROR! Jag krossar dig!"

"Vafan." mumlade jag och kastade kontrollen hårt i soffan så den studsade ner på golvet.

"Du suger!" Johannes skrattade och kollade på recapen med ett stort kaxigt flin. "Kolla där, jag krossade dig Felix! Kolla då!" Jag drog upp mobilen.

"Det kallas tur."

"Slyna." Han skakade på huvudet. "Vem skriver du med? " Han kollade över axeln på mig. "Mollsan hjärta hjärta'? Seriöst?" Johannes garvade högt.

"Jag veeet." sa jag trött, fullt medveten hur töntigt det lät, men jag var så glad att hon var min så jag hade inget emot att Johannes retade mig. "Bara för du inte får brudar."

"Pfft! Ursäkta?" Johannes såg på mig fördärvat. "Ska jag dra fram bilderna igen?"

"Nej, det är lugnt!" sa jag. Jag ville helst inte se bilderna på en halvnaken Tindra igen, det skulle vara tredje gången bara ikväll.

"Du och Molly, har ni legat än eller?" Johannes sneglade upp på mig från sin mobil.

"Har du och Tindra legat än?" härmade jag och himlade med ögonen åt honom. Han skulle alltid ha alla detaljer, även fast han visste att jag helst inte ville dela med mig.

"Det kan ha hänt." Jag såg förvånat på honom. Tindra skulle aldrig ha gett med sig till Johannes för ett halvår sedan, men nu var det tydligen annorlunda.

"På riktigt?" Johannes nickade. Jag såg på honom med höjda ögonbryn.

"Inte ens ett grattis?" Han skrattade åt mig. Jag gav honom till slut en handskakning och ett 'bra jobbat mannen', innan jag fortsatte scrolla ner på Instagram.

"Och? Du och Molly?" Vi gick ner till hallen, vi skulle dra till Ogge nu för att hitta på något med honom.

"Du..." Han har inget med det och göra egentligen, men jag visste att han inte skulle ge sig utan ett svar. "Kanske."

"Va?! Fyfan vad bra Felix, grattis!" Han betedde sig som det var ett jävla pris, men det var bara så han var. "Pumpa och dumpa."

"Är du dum eller?" skrattade jag. Vi drog på oss våra ytterkläder och började mot bussen. "Molly är ingen man dumpar."

Johannes stannade upp. "Du tänker väl inte starta upp nåt seriöst med henne eller?" Jag svarade inte, varför skulle jag inte kunna göra det? "Felix, du vet väl hur hon är?"

"Vadå hur hon är?" frågade jag irriterat. Det var inte meningen, men jag kände henne mycket bättre än honom. Kändes det som i alla fall.

"Chilla, jag bara... Du vet ju att hon kan vara fett flörtig och så. Och killarna klänger ju på henne, hur ska du kunna hålla på med henne när hon är nittio minuter bort liksom? Du kommer ju ha ingen koll alls!"

"Asså..."

"Och tänk om hon är full? Och börjar kladda på nån kille, tror du hon kommer säga nåt till dig då? Tror du hon är en sån tjej?"

Johannes jävla snack fick mig att bli helt förvirrad. Skulle det funka att vara i ett förhållande med Molly om hon stack hem igen?
Han hade trots allt rätt, hon var väldigt flörtig och killarna älskade henne - jag var ett levande bevis på det.

"En sån tjej som berättar om hon hållit på med nån annan? Ja det tror jag." sa jag.

"Det tror inte jag, Felix." sa han, med en konstig ton i rösten.

"Varför inte?"

"Jag vet inte. Jag bara... Känner det på mig." sa han.

Molly skulle väl aldrig ljuga om något sånt för mig?

"Tänk vad jobbigt att ha en brud att hålla koll på. Plus, hon verkar nyligen hållit på med en kille i hennes skola som fortfarande är intresserad av henne. Så, det också."

"Hur vet du ens såna grejer?" Jag var irriterad, han fvuckade med mitt huvud och jag visste inte vad fan jag skulle göra.

"Jag har kontakter, kära Felix." sa han.

Jag visste att hon hållit på med en kille innan mig, och jag visste vad han hette och vart han gick i skola. Borde jag vara nervös inför att släppa iväg Molly dit, till honom?

"Jag trodde det typ skulle vara en sommar-grej, bara?" fortsatte han och drog fram din mobil ur fickan.
Jag förstår inte varför han måste vara så insatt. Han gillade Molly lika mycket som mig, annars skulle han inte umgås så pass mycket med henne. Så varför pushade han mig att avsluta allt med henne? 

Vad var han orolig för?

"Här, kolla bara på den här Oscar-killen. Jag såg dem tillsammans på festen hemma hos henne. Alla frågor handlar typ om henne. Alla verkar tro att de håller på. Jag scrollade förbi alla A-F, 1-10 och allt jidder och läste bara det om Molly. Jag hade aldrig tidigare sökt upp någon av hennes kompisars ask, så allt det här var nytt för mig.

Bästa vän?
Oklart, Hugo Nils William osv osv

Molly då?
Vadå Molly

Ni är väl bästa vänner
Vet ej

Har du pussat på Molly nångång?
Haha ja dårå?

När????
Vrf vill du veta

Hänt mellan dig och M?
Men sluta bry er seriöst hahahah

Molly är snygg
Jag vet

Du e fett snygg - M
Haha snälla

GÄÄÄÄÄÄHDA
Pls :

Molly och Wilma tror du och Sandra låg
Jaha då får dom väl tro det ??

Men gjorde ni det eller??
? :-)

Dryg
Tack jag vet

Beskriv Molly
Bästa vän, jävligt oklar.

Jag orkade inte läsa mer än så, så jag gav tillbaka mobilen till Johannes. Den där Oscar verkade stå Molly väldigt nära, och verkade heller inte vara helt över henne än. Molly hade berättat för mig om honom, bara inte att hade var kompisar på det sättet.
"Vi tycker om varandra jävligt mycket Johannes." sa jag.

"Jag vet! Det fattar jag. Men... hon är ju Molly, liksom. Hon är jävligt eftertraktad, typ. Jag vill bara inte att du ska bli sårad."

Jag kollade skeptiskt på honom. "Du är ju dum i huvudet."

sexton/sjutton | f.sOù les histoires vivent. Découvrez maintenant