"... Jag fattar inte..."
"Men du behöver inte!"
"Du vet hur han är? Och du fortsätter hänga med honom, vad fan tänker du med?" Felix lät irriterad.
"Du måste chilla lite, Felix, det är inte direkt som att han gjort något seriöst." kontrade Johannes.
"Inget seriöst? Bli tagen av polisen och att våldta..."
"Det var bara ett jävla rykte Felix och det vet du. Jag får fan hänga med vem jag vill! Han är skön." sa Johannes.
"Du kommer sluta upp som honom..."
"Va? Är du helt jävla dum?"
"Johannes jag säger till dig nu för att..."
"Jag fattar att du inte vill att vi ska hänga, men vafan ska jag säga när han vill träffas?"
"Jag..." Felix såg mig i ögonvrån och tystnade. Han drog frustrerat fingrarna genom håret.
"Hej." sa jag tyst. Det var inte meningen att avbryta dem mitt i ett gräl. "Jag tänkte bara..."
"Nej, asså det är lugnt. Jag och Felix var precis klara här ändå." sa Johannes argt.
"Han... började pilla." sa jag plötsligt, och de båda visste att jag pratade om Anton.
"För i helvete..." Felix brusade upp och knuffade sig förbi Johannes, han var redo att slå ner killen vid det här laget, men jag och Johannes tog tag i honom och stoppade allt innan det hände.
"Ge dig!" Johannes drog bort sin hand från Felix axel och gick neråt.
Felix såg efter honom med en hård blick och spänd käke. "Kom." sa jag och tog hans hand. "Vi går."
"Så vem fan var det där?"
Felix svarade utan att fråga vem jag ens pratade om. "Anton, han tog studenten i år. Han och Johannes brukade hänga förut, de har varit kompisar i några år, men han... Han har ett rykte, liksom."
"Han verkar..." Jag hittade inte det rätta ordet, men Felix fortsatte ändå.
"Det är han."
Jag log halvt, Antons beteende hade fått mig på dåligt humör.
"Han dricker, festar, utnyttjar unga tjejer, och är helt enkelt ett rövhål."
"Och Johannes umgås med honom?" Av vad jag uppfattat så var det det de två bråkat om. Det var en besynnerlig syn att se Felix och Johannes, de bästa vännerna, bråka.
"Ja. Och jag fattar bara inte varför." suckade han. "Han... Han kan vara så dum i huvudet ibland."
Jo, det kunde Johannes verkligen vara.
"Jag sover hos dig ikväll?" sa Felix frågande och jag nickade. Så vi vandrade hemåt med våra händer svingandes fram och tillbaka.
Klockan var inte så mycket egentligen, så pappa borde vara vaken, tänkte jag när jag låste upp dörren och gick in till ett bäcksvart hus.
"Pappa?" skrek jag men fick inget svar. Jag suckade. "Jag säger ju att han har varit fett konstig på senaste tiden."
"Vadårå?" Felix drog av sig sina skor och kramade om mig bakifrån, fan vad jag tyckte om honom. Jag kände hur han drog in ett andetag och myste in sitt ansikte i min nacke.
"Han smyger ut ur huset och jiddrar runt, så har det varit typ hela sommaren, jag blir galen!" Jag slet mig loss ur hans grepp och skrattade då det kittlades. "Jag har ju sagt det här till dig."
"Du oroar dig bara."
"Varför skulle han inte vara hemma om han inte hade en kvinna han är med?" I flera veckor hade det varit såhär, jag önskar bara han kunde vara ärlig med mig. Fast i och för sig så hade jag inte tagit upp det med honom än, han kanske trodde att jag inte hade någon aning.
"Han kanske bara är på någon krog."
Jag gav honom en trött blick, och han följde mig ner i källaren. "Kan vi sova nu, jag är fett trött." Felix drog av sig tröjan och jag försökte att inte stirra på hans mage, det var bara en reflex för mig att ögonen drogs dit, och jag tror för många andra tjejer också.
"Aa, jag ska bara hämta en madrass du kan sova på." sa jag och Felix stannade mitt i ett steg. "Jag skämtade." Jag skrattade högt åt Felix min och han kastade en kudde på mig.
"Gud vad oskön du är."
"Gör dig du bekväm i sängen, jag ska borsta tänderna."
Så efter jag borstat mina tänder och tagit bort sminket så gick jag tillbaka till mitt rum, där Felix låg och flinade när han bläddrade igenom ett fotoalbum jag gjort för ett par år sedan.
"Men ge dig, de där är pinsamma foton! Jag var tretton och hade precis börjat sminka mig."
"Du hade typ inga ögonbryn." fnissade Felix och visade en bild på mig, Emilia och Wilma när vi log överdrivet stort med Nutella på tänderna.
"Det var fashion då för tiden." försvarade jag mig och lät honom fortsätta bläddra. Det var bilder från när jag var tretton tills i vintras. Jag tyckte det var viktigt att bevara alla minnen och framkalla foton från mina mobiler.
Jag drog av mig mina byxor och tog på mig en stor t-shirt att sova i, och efter det drog jag av mig behån. Jag vet inte vad det var, men jag ville ta det lugnt med Felix, mycket lugnare än med Johannes. Felix var värdefull för mig och jag ville inte visa för mycket för honom än. Därför drog jag av behån under tröjan istället för rakt framför honom.
Jag kröp ner i sängen bredvid honom och han bläddrade vidare i albumet medan jag slappt scrollade igenom alla sociala medier jag hade samt svarade på obesvarade snaps och sms. Jag kollade även in på Felix ask.
Beskriv Molly!!
Underbar <3Snyggast i EK14?
Hur ska jag veta?Bfs på snap?
Ogge, molly, Ronjavem fan är molly
Min flickvän <33333??
SkojaFina du
Tack"Är det här den där Oscar-killen?" Felix pekade på Oscar, en bild som vi två tagit i början av ettan när vi precis börjat hänga.
"Mm." Jag la undan mobilen och la huvudet på hans axel.
"Jag är snyggare." sa Felix tillslut och bläddrade sida. Jag skrattade och pussade på hans bröstkorg och lät honom fortsätta bläddra vidare, ibland fnissade han åt någon pinsam bild på mig eller mina vänner, och tillslut så somnade jag till det lugnade ljudet av hans hjärtslag mot mitt öra.
VOCÊ ESTÁ LENDO
sexton/sjutton | f.s
Fanfic"jag är en storm från ingenstans jag kan krossa ditt hjärta."