Hoofdstuk 17

3.7K 164 7
                                    

Pp Nora:
Wat leuk voor Yassir en Farah zei ik tegen Samira "Ja echt heel leuk" zei ze. "Ohja nu we het toch over trouwen en verloven hebben" zei me ma "we zijn uitgenodigd voor de bruiloft van Chaima(achternichtje)" "Echt?zo leuk met wie gaat ze trouwen" zei ik verheugd. "Ik weet niet" "wanneer is die bruiloft dan?" "Die is over 3 dagen" zei me ma "3DAGEN?!" "Dat is nog lang niet" zei Yassir "Ja voor jou wel maar ik moet nog een takshita(marokkaanse jurk) zoeken" "komt goed we vinden wel iets" zei Farah. "Inschallah" zei ik. "Kom gaan we nu naar takshitawinkels?" Vroeg Samira. "Ja is goed." "Mama mogen Samira en Farah mee" me moeder keek me met grote ogen aan en liep naar de keuken. "Mama?" Ik liep achter haar aan. "Mag het?" "La(nee)" "mama 3lesh(waarom)" "het is familie en dan neem jij vriendinnen mee" "dus" zei ik. "Nee is nee" zei me moeder streng. "Oeff" en liep terug naar de woonkamer"en?" "Nee sorry meiden" "geeft niet" zeiden ze "kom we gaan ons omkleden en dan gaan we" zei Samira. "Ja kom" zei Farah. Toen we in me kamer waren trok ik een witte kokkerrok met kant aan en een bijbehorende t-shirt ook met kant en daaronder trok ik witte sandalen, ik deed mascara op om nog wat volume aan me wimpers te geven en ik deed blush op, verder deed ik lichtroze lipgloss op. Mijn haar gooide ik los en spoot een lekker geurtje op, ik pakte als laatst nog me schoudertasje en deed mijn iphone 6 in en nog wat andere spulletjes. Ik maakte nog wat selfie's en ook nog een paar foto's met Samira en Farah. We liepen naar beneden en ik zag Yassir kijken naar Farah. "Wat kijk je?" Zei Farah lachend. "Sorryy ik kan me ogen niet van je afhouden" zei hij. Waardoor Farah moest blozen.
Pp Yassir:
Mijn prinsesje Farah zag er prachtig uit. "Zal ik jullie brengen?" "Ja graag" "eyy Souff" "yo" zei hij "kom gaan we pak kopen voor mij?" "Ja isgoed" "En ik dan ik moet ook jurk kopen" zei Soumaya "wat kom je mengen" zei ik "Tazz is toch zo ik en Maisara gaan gewoon mee" zei ze "okeeokee" zei ik. "Mama baba hebben jullie nog wat nodig?" "La weldi(nee zoon van me)" zei me pa.
Pp Sara:
"Nassim ik heb ook een jurk nodig" zei ik. Eigenlijk wil ik naar Hamid want hij is hier ook in Marokko. En ook in de buurt. "Ja is goed, ga maar met Yassir mee" "oke" "kom we gaan" zei Yassir. "Wacht ik pak snel me telefoon van boven" zei ik. "Wejow snel dan" zei Soumaya, ik keek haar vies aan en ze keek vies terug. Ik liep naar boven en pakte me telefoon, ik belde Hamid wel eerst om te vertellen dat ik hem zo ga zien "Heyy zine" zei hij "Heyy, ik ga zo weg in zie jou bij die cafe dicht bij die takshita winkel ik heb je al adres gestuurd" "ja isgoed" zei hij "doeii tot zo babe" zei ik "beslama schat" zei hij. Ik rende naar beneden en zag dat ze al buiten in de auto waren. Ik stapte in "waar bleef je?" Zei Nora "gewoon me telefoon gepakt" "zolang?" Zei Samira "hou je bek jij" "eyy niet zo tegen haar praten" zei Farah "stil eh ezels" zei Soufyan
Pp Nora:
Eindelijk we reden weg.. Toen we aankwamen liepen we een grote takshita winkel binnen "wauw" zei ik. "Zeker wauw" zei Samira. "Eyy ik en Souff gaan boven bij de pakken kijken" zei Yassir"saffi isgoed" zei ik. Hun liepen naar boven. "Eyooww kom hier kijken kom!" Zei Farah. "Uhm meiden ik ga even naar de wc" zei Sara"okee" zeiden we. Toen Sara wegliep ging ik wat takshita's passen.
Pp Sara:
Ik liep snel naar buiten, hamid appte mij dat hij er al was. Hij zat in een cafe. Toen ik daar aankwam deed ik gauw me hoofddoek af en liep naar Hamid toe. Ik gaf hem een kus en ging tegenover hem zitten. "Wat draag jij nou weer?" Zei hij "ja je weet ik draag deze kleren alleen bij hun" "ja zine(schat)" "ik heb wat kleren voor je gekocht" zei Hamid "Omg echtt?" "Ja tuurlijk" "kom even die winkel binnen dan ga je passen" zei hij en we liepen naar zo'n gare kledingwinkel waar zo'n illie Marokkaan werkt. Ik liep de kleedkamer binnen en paste wat Hamid voor mij had gehaald. Het was een hele korte broekje met scheuren en een croptop. "Wat mooi" zei ik. "Alles voor jou" zei Hamid. Ik liet het aan Hamid zien. "Wauw, beter dan die lange kleding toch?" "Ja duh" zei ik. We liepen naar buiten en ik had trouwens die kleren aangetrokken die ik had gekregen van Hamid. We liepen wat rond en allemaal jongens keken mij van top tot teen aan. "Zie je, kijk hoe mooi je bent nu" Zei Hamid waardoor ik moest blozen.
Pp Nora:
Eindelijk na een tijdje zoeken en passen heb ik een mooie takshita gevonden(zie omslagfoto)nadat we hadden betaald vroeg Farah "waar is Sara?" "Die was naar de wc gegaan" zei ik "Zolang?" Zei Samira "veel beter zonder haar" zei Soumaya. "Ik bel haar wel" zei ik. "Sara waar ben je?" "Oh uhm ik ben even buiten" "wtf waarom zei je dat niet, en waarom ben je buiten?" "Gewoon mag ik niet naar buiten ofso?!, jij bepaalt niet of ik wel of niet naar buiten mag" "wejoow agressief" "hou je mond" Soumaya pakte de telefoon af en zei "Sara nu komen of ik zeg het tegen Nassim" en ze hing op "zo nu komt ze wel" zei Soumaya waardoor Maisara moest lachen.
Pp Sara:
"Tfoe Hamid ik moet weer gaan." "Waarom zo snel babe" "anders gaat die zusje van Nassim hem bellen" "en dan, je bent van mij" zei hij en tilde me op. "Ja i know, maar anders geen money" "saffi isgoed, geen rare dingen doen met hem" zei hij "tuurlijk niet" zei ik en rende snel een winkel binnen om me te gaan omkleden.. "Ohmygod"ik keek recht in de ogen van..

Weer een vervolgje.. Ik hoop dat dit een leuk deel is geworden. Stem en reageren mag altijd❤️
Xoxo

Marokkaanse liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu