Hoofdstuk 78

388 19 1
                                    

Wat vooraf ging:

Ik keek nog even gauw om me heen, Nora stapte de auto van Samir in, Nourredine zat in de passagiersstoel naast Yassir. Ik liep samen met mijn ouders naar de versierde auto van hen en stapte in.

De auto werd opgestart en er werd al flink getoeterd.
Op naar Farah

Perspectief Nora:
Ik keek uit het raam, naar de rest van de rijdende auto's. Ik hoorde flink getoeter van de stoet. Ik keek even naar Samir en bestudeerde hem volledig.

Zijn haar had die strak in model gebracht, ik keek even naar zijn gekleurde ogen en dacht bij mezelf hoe knap hij wel niet is. Zijn lange volle wimpers maken het af.

Hij draaide zich om en keek me in mijn ogen aan. 'Je ziet er prachtig uit' zei ik fluisterend zonder dat ik het door had. 'Jij nog mooier schat' zei hij en legde zijn hand op mijn bovenbeen en kneep er zachtjes in.

Hij schonk me snel een zoen en richtte zich daarna weer op de weg.

Ik ben zo gelukkig met Samir aan mijn zijde, ik voel me de gelukkigste vrouw op aarde. Hij maakt mijn leven compleet, bij deze gedachte moest ik in mijn eigen glimlachen.

Na 30 minuten rijden waren we dan eindelijk aangekomen bij de bruid, Farah.

Alle auto's stond geparkeerd voor haar huis en we stapte uit.

Ik nam afscheid van Samir en liep richting mijn broer Yassir. 'Je gaat zo naar binnen, ben je ready?' Vroeg ik hem terwijl ik voor de laatste keer zijn stropdas even goed zette. 'Ja komt goed' zei hij vlug terug.

Hij liep samen met mijn ouders naast hem naar binnen we wij volgde hen. We klapte en zongen.

Daar zat mijn vriendinnetje dan, wachtende tot haar man haar op komt halen. Ze zag er beeldschoon uit in haar witte bruidsjurk. Ze had een mooie kanten sluier over haar hoofd hangen en ze keek heel blij.

Perspectief Yassir:
Ik liep met lichte spanning naar mijn vrouwtje en wat zag ze er mooi uit, kon me ogen niet van haar afhouden.

Haar mooie pikzwarte haren die opgestoken was, haar ogen die twinkelde onder de sluier door en zag dat ze heel blij was, wat mij goed deed.

Ik kwam dichter bij Farah en deed de sluier over haar hoofd en gaf een kus op haar voorhoofd waarna ik in mezelf fluisterde dat ze er prachtig uitziet.

Ik zag dat ze het verstond want ze gaf me een glimlach waardoor mijn buik ontplofte.

Ik nam plaats naast haar op de bank en er werden foto's gemaakt van ons alleen en samen met de familie.

Ik stond op en hield haar handje vast en voelde dat ze een beetje trilde van de zenuwen. 'Komt goed schatje, het gaat leuk worden' fluisterde ik in haar oor. 'Dankjewel Yassir' zei ze achterna.

We liepen hand in hand naar mijn auto en we stapte in. Mijn ouders en Nourredine gingen bij Nora en Samir in de auto.

Ik startte de auto op en hoorde dat er weer flink werd getoeterd.

Perspectief Farah:
Yassir zat naast me strak in pak en wauw wat zag hij er goed uit. Ik was best zenuwachtig maar werd op mijn gemak gesteld door Yassir.

Hij draaide zich naar me om en zei 'Farah, ben zo blij met je, je hebt geen idee' zei die terwijl hij mij diep in mijn ogen aankeek. Ik werd er rood en verlegen van 'ik ben ook heel blij met jou schat' zei ik terug en gaf hem een paar dikke zoenen op zijn wang. Hij wees naar zijn lippen waardoor ik moest lachen.

'Vanavond' zei ik lacherig, 'hahah dan is het meer dan een kus' zei hij en gaf me een knipoog. Ik voelde me warm worden en gaf hem een stootje tegen zijn arm aan. 'Kom we moeten naar de zaal' zei ik en sloot tegelijk mijn mobiel aan de aux kabel.

Ik zette een goed nummer op en ging los. Yassir begon mee te zingen, wat me deed lachen.

Op naar de zaal.

Stem en reageer!
Als jullie leuke ideeën weten voor het verhaal, laat het weten in de comments.
Heb inspiratie nodig

Marokkaanse liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu