Hoofdstuk 16

3.4K 203 3
                                    

Pp Nora:
Ik werd wakker en zag dat Farah en Samira nog steeds lagen te slapen. Ik deed mijn wassing en verrichte mijn gebed,trok mijn marokkaanse huisjurk en mijn haar deed ik in een hoge slordige knot. en liep toen naar beneden. Niemand was beneden, volgensmij liggen ze nog te slapen. Ik ga een lekker uitgebreid ontbijt maken dacht ik in mezelf. Ik liep naar de keuken en begon met de msemen. Verder had ik nog harcha, baghrir(Marokkaanse pannenkoek) gemaakt en gebakken eiren en lekkere muntthee. Ik legde alles op tafel en liep naar boven om iedereen wakker te maken. Ik liep eerst naar mijn kamer, "FARAAAHHH,SAMIRAAA!!" Ze schrokken wakker waardoor ik moest lachen. "Kom opstaan ehh ezels" en gooide nog een paar kussens op ze. "NORAAAA GAA WEEGGG!!" Zeiden Farah en Samira "rustig rustig ik ga al." Zei ik lachend. Ik liep toen naar de kamer van Yassir. Ik liep zachtjes op me tenen zodat hij me niet kon horen.. "3..2..1" fluisterde ik in me zelf. Ik sprong op Yassir "NORAAAA IK MAAK JE DOODD!!" Schreeuwde hij. Soufyan werd ook wakker door zijn geschreeuw "laat mij slapen eh sahbie(vriend)" zei hij ik gooide een kussen naar Soufyan, "Souff, Yassirr kom opstaan ik heb ontbijt gemaakt." "Donder opp ahh hmara(ezel vrouwelijke vorm)"zei Yassir. "Dan niet, we laten niks voor jou over" zei ik en liep naar de kamer van Sara en Nassim. Ik opende zachtjes de deur en zag dat Sara zachtjes aan de telefoon zat te praten, ik luisterde af "Ik mis jou ook schat, nee het gaat goed, ik ga nu. Ik ook van jou" ik schrok dus ik liep boos op haar af "WIE WAS DAT, IK WIST WEL DAT JIJ EEN HEKS WAS JE GAAT GEWOON VREEMD MET IEMAND ANDERS EN NASSIM WEET DAT NIET" "WATTT?!!!" Vroeg Nassim boos die wakker werd door mij geschreeuw. "Nassim nee, het was een goede vriendin van mij echt waar geloof me!" "Hoe heet ze dan?!" "Ze heet uh Khadija" "alsjeblieft Nassim, het is echt geen jongen of watdan ook!" Sara moest huilen, en zag dat Nassim haar troosde."Nassim!"vergeef je haar?!"Ja..waarom zou ze met een jongen praten?" "Ja je hebt gelijk.. Sara sorry dat ik dat dacht." "Geeft niet" zei ze. "Kom ik heb ontbijt gemaakt." "Ja we komen zo"zei Nassim en hij rolde met zijn ogen zovan uuff help me hieruit, daarna maakte ik Soumaya en Maisara wakker en vervolgens me ouders.
Pp Sara:
In de ochtend werd ik gebeld door Hamid(echte vriendje).. Jullie kennen mij niet goed ik ben alleen maar getrouwd met Nassim omdat hij dokter is en goed geld verdient. Eigenlijk speel ik alsof ik van hem houd en gelukkig weet niemand dat. En ik draag eigenlijk helemaal geen hoofddoek en draag korte kleding maar alleen bij hun draag ik wel hoofddoek. Maar even terug.. Ik werd dus gebeld door Hamid(vriendje en hij had op de haven met Nassim gevochten weten jullie nog)en hij mistte me blablabla.. Toen ik aan de telefoon zat kwam Nora kwaad op me af"WIE WAS DAT, IK WIST WEL DAT JIJ EEN HEKS WAS JE GAAT GEWOON VREEMD MET IEMAND ANDERS EN NASSIM WEET DAT NIET" zei ze "WATT?!!" Shitt dacht ik mezelf.. Ik zei dat het een goede vriendin was en dat ze Khadija heette, gelukkig geloofde hij mij. Pfieuuww. Ik deed net alsof ik moest huilen en hij troosde mij. Even later liepen we naar beneden en gingen we gezamenlijk ontbijten.
Pp Farah:
Ik en Samira liepen naar beneden om te gaan ontbijten maar niemand was er dus gingen we wachten.. Niet veel later kwamen Yassir en Souff. "Eyy ik ga me telefoon even van boven pakken" "is goed" zeiden Soufyan en Samira, toen ik in de kamer was hoorde ik iemand anders naar binnen lopen en diegene legde zijn handen om me middel, ik schrok en draaide me om. "Yassir ik schrok van je" "sorry schat" zei hij. Hij wou me net een zoen geven maar ik zei. "Yassir sorry, wat we doen is niet goed.." "Hoe bedoel je?" Vroeg hij "nou we doen nu al zo maar we zijn niet eens verloofd of getrouwd.." "En gister dan??" "Ja dat was ook niet goed" zei ik met een rood hoofd. Hij aaide me over me wang en hield me hand vast. Hij trok me mee naar beneden "yassir laat los!" "Nee nooitt" "yassirr!" Inmiddels waren we beneden en iedereen keek ons scheef aan. "Mama, baba.. Ik ga binnenkort Farah's hand vragen" omgg dacht ik. "Yassir" fluisterde ik. Nora en Samira maakten een vreugde kreet en daarna Nora's moeder ook, Maisara en Soumaya probeerde het ook maar het lukte niet bij hun.
Pp Yassir:
Ik hield Farah's zachte handje stevig vast en liep snel naar beneden."mama, baba ik ga Farah's hand binnenkort vragen" iedereen maakte een vreugdekreet.. "Maar bro, opeens??" "We wouden het verassing houden" en ik knipoogde naar Farah, ze moest helemaal blozen. "Uhm ja.. Alleen het moet wel na de vakantie want uh mijn ouders moeten het er over eens zijn.." Zei Farah "tuurlijk!" Souff liep naar me toe en zei"van mij mag je wel bro" ik lachte naar hem en zei "thanks bro"  me vader zei dat Farah maschAllah een mooi lief meisje is etc en dat het mag!! Ik ben de gelukkigste man op aarde!❤️

Eigenlijk zou ik verder gaan bij 8 stemmen maar het duurt anders te lang dus daarom heb ik nu al een deel geplaats voor de lezers die graag wouden dat ik doorging❤️ graag stemmen en reageren❤️
Xoxo

Marokkaanse liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu