Hoofdstuk 38

3.4K 166 29
                                    

Pp Nora:
Na het eten ruimde we alles op en maakte ik nog lekker Marokkaanse thee voor z'n allen. Toen ik klaar was bracht ik het naar de salontafel.

Iedereen zat gezellig met z'n allen op de bank. Ik nam plaats naast Yassir. We lachten en praatten over ditjes en datjes. Als laatst kwam het onderwerp handvraging voorbij. "Weldi(zoon van me) wanneer wil je de hand van Farah vragen?" Vroeg mijn moeder serieus. "Daar moeten ik en Farah het nog over hebben" zei hij "maar wat wil jij" zei baba "ik wil natuurlijk zo snel mogelijk" zei hij.

We kletsten nog wat totdat Nassim zei "ik ga denk ik weer terug naar huis" "3lesh weldi(waarom zoon van me)?" Zei baba. "Oh gewoon ik wil een beetje rust thuis in mijn eigen huisje." Zei hij "saffi isgoed ga je nu?" Vroeg mama. "Ja ik ga zo, even mijn glas leegdrinken en dan ga ik inschallah" hij dronk zijn glas thee leeg en stond op om te vertrekken.

We namen afscheid van elkaar. "Als die Sara daar nog is dan moet je mij bellen en dan kom ik gelijk naar jou toe, dan trek ik één voor één al haar haar eruit!" Zei Soumaya overtuigend waardoor iedereen moest lachen. "Komt goed Soumm" zei hij en gaf haar een knuffel. Hij verliet ons huis en reed weg in zijn bloedmooie Audi R8.
Pp Nassim:
Toen ik thuis aankwam trof ik Sara daar aan op de bank voor de tv. Woede borrelde in me op. "Wat doe jij nog hier?!" Vroeg ik. "N..Nassim asjeblieft dit is jou kind!" Zei ze. "Ga weg! Nu!! Dit is jou huis niet meer! Verdwijn uit mijn leven!" Zei ik.

Ze stond op en liep huilend naar me toe. "Na..Nass.Nassim dit is jou kind, hoe wil je je kind zonder vader laten opgroeien" zei ze "DIT IS MIJN KIND NIET!" Schreeuwde ik en sloeg een vaas kapot. Ze schrok en wou me een knuffel geven. "BLIJF VAN ME AF EN GA TERUG NAAR WAAR JE THUIS HOORT.. DE DISCO!" "Nassim ik hou van je!" Zei ze snikkend "ik niet Sara! Ik hou van Samira!" Floepte ik er zo uit. Ze keek jaloers en liep boos de trap op. "BEKIJK HET MAAR!" zei ze "DOEI!!"

Ze liep weer terug naar beneden en had haar koffer vast in haar hand. "Wacht voordat ik het vergeet" zei ik en pakte de scheidings papieren. "Teken hier maar even" zei ik en wees naar het lege plekje waar ze haar handtekening moest zetten. "Wat is dat Nassim?" Zei ze "scheidingspapieren Sara!" Ze nam de pen van me aan. Ze keek me even aan en twijfelde. "Doe dan!" Zei ik ongeduldig. Ze tekende snel en liep naar de voordeur. Ze opende de deur en riep nog "JE GAAT SPIJT KRIJGEN" en sloot de deur met een klap dicht.

"Rust.." Zei ik en plofte neer op de bank. Ik pakte me iphone erbij en zocht of ik Samira in mijn contacten heb staan. Ja ik heb haar gevonden. Ik wil samen met haar trouwen, alleen niemand weet dat ik van haar hou alleen van haar. Pfff. Ik stuur deze scheidingspapieren morgen naar de gemeente en dan zijn we officieel gescheiden. Waar zal ze nu zijn? Is er niet iets ergs gebeurt met haar??

Ik schudde de gedachtes van me af en liep naar boven om lekker te gaan slapen. Toen ik boven was zag ik dat me kamer onder zat met rozenblaadjes en kaarsen "moet ik dit ook weer opruimen" zei ik geïrriteerd. Na het opruimen deed ik mijn pyjama aan en plofte ik neer op bed en viel ik niet veel later in slaap.

Volgende dag

Pp Nora:
Ik hoorde de wekker gaan. Ik zocht ernaar en wou hem uitdoen maar inplaats daarvan viel die op de grond. Dus nu moest ik wel opstaan😩

Ik pakte de wekker en deed hem uit. "Yess vandaag first schoolday😭" ik opende me iphone en zag dat ik wat berichtjes had gekregen van onder andere Samir.
S: goodmorning schoonheid
N: goedemorgen prinsje van me
S: lekker geslapen?
N: Heerlijk😒 vandaag school
S: klopt, ewa succes
N: dankjewel, jij ook op je nieuwe school.

Ik liep naar de badkamer en nam een warme douche en deed de wassing . Toen ik klaar was verrichte ik het gebed en liep ik naar mijn kledingkast en zocht wat ik aan zou trekken. Ik pakte een lichtblauwe skinney jeans met lichte scheurtjes, en een witte trui met daarboven een korte zwarte vest/jas. Ik gooide mijn haar los en deed lichtjes make-up op. Ik had mijn enkellaarsjes aangetrokken(zie omslag foto) Ik pakte mijn zwarte Cèline tas waar al mijn zware boeken in zitten.

Ik keek even hoelaat het was. 8:00, de les begint om 8:30 en de bus vertrekt om 8:05. Ik maakte zo snel mogelijk een tosti en had zo'n meeneem beker waar lekkere warme thee in zat. Soumaya had eerste uur uitval en Yassir die was vandaag vrij. En ik.. Ik helemaal bezweet rennen naar de bushalte.

Net op tijd, ik liep naar binnen en zocht een plekje naast het raam. Ik plofte neer op de stoel en dronk mijn thee leeg en at van mijn tosti. Er kwam een jongen naast me zitten die me bekend voorkomt.

Hij draaide zich naar mij om en ik verdronk gelijk in zijn lichtbruine oogjes. Zijn kaaklijn was zo scherp dat je er zelfs dingen mee kunt snijden. Zijn stylo was ook on fleek. Hij droeg een zwarte Kenzo trui, hij had gelijk want het is frisjes buiten. Hij had een donkerblauwe spijkerbroek aan. En daaronder had hij zwarte Huaraches. Zijn haar had hij in stijl gebracht.

Ik keek nog eens goed en zag dat het Nourredine(vriend van Hamid en Samir) was😳 awkward moment...
Eindelijk we waren aangekomen. Ik moest langs hem lopen waardoor ik tegen hem aanbotste. "Sorry.." Zei ik zacht en stapte snel de bus uit. Ik liep de school binnen en zag dat iedereen me aankeek. Ughh. "NORAAAAAA" schreeuwden Samira,Farah en Leila.

Ze renden als kip zonder kop naar me toe. We knuffelden elkaar dood. Net wanneer we een gesprek wouden beginnen ging de bel😒. We zitten gelukkig wel met z'n allen in een klas. We liepen naar het lokaal waar we les hadden en namen plaats. Farah zat naast mij. En Leila en Samira achter ons. "Dames en heren leuk dat ik jullie weer zie! Fijne vakantie gehad?" Vroeg de docent. Al die nerdjes reageerden met "jaaaa" "er komt een nieuwe leerling bij jullie in de klas"

Ik keek achterin in het hoekje waar de Marokkaanse jongens altijd zitten. Ik zag ze kwijlend afwachten want ze hoopten natuurlijk op een nieuw Marokkaans meisje. "Kom maar binnen" zei de docent. Ik zette grote ogen op want het was Nourredine..

Een vervolgje voor jullie! Blijf stemmen en reageren voor een nieuwe deel❤️
Xoxo

Marokkaanse liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu