Hoofdstuk 24

3.3K 163 28
                                    

Pp Soumaya:
Ik en Maisara liepen mijn kamer binnen om me klaar te maken. Ik wou me jurk pakken maar zag dat een mouw eraf gescheurd was "WIE HEEFT DIT GEDAAAN??!!!!" Nora,Samira en Farah kwamen binnenstormen. "Soumaya wat is er?" Ik wees naar de afgescheurde mauw, "wie heeft dat gedaan?!" Zei ze. Ik zag dat Farah en Samira hun handen voor hun mond hielden. "WEET IK TOCH NIET!!" Ik dacht na wie het zou kunnen zijn.. "SARA HEEFT DIT GEDAAN!" Ik rende naar haar kamer en sprong op haar bed waar ze zogenaamd ziek lag te slapen. "KLOTEHOND WAAROM HEB JE MIJN JURK GESCHEURD VIES WIJF" schreeuwde ik "WELKE JURK DONDER OP HOER" schreeuwde ze "WIE NOEM JE EEN HOER JIJ DROEG DE VORIGE KEER DIE KORTE KLEDING" ze was even stil ik wou nog wat zeggen maar Nora,Maisara,Farah en Samira tilde me van het bed af. "Soumaya rustig!" Zei Maisara.
Pp Sara:
Hahaha lekker voor Soumaya.. Ik HAAATT haar. Ik wou wraak op haar.. Het is me gelukt maar dit is niet de laatste keer.. Toen iedereen beneden was liep ik op me tenen naar Soumaya's kamer en scheurde de mauw van haar jurk eraf. Ik ging weer terug naar me kamer en hoorde voetstappen op de gang, waarschijnlijk waren het de meiden. Ik hoorde Soumaya schreeuwen en ze kwam mijn kamer binnen ze sprong op me en haalde de dekens van me af. Ze schreeuwde dat ik het had gedaan maar ik ontkende het natuurlijk. Ze haalden Soumaya van me af en ik zei "GA ME KAMER UIT!"En hoestte zogenaamd. Net op dat moment kwam de moeder van Soumaya binnen en vroeg "3lesh ket roetoe, shnoe kain?(waarom schreeuwen jullie,wat is er?)" Soumaya rende naar haar moeder en zei "Mama Sara heeft mijn mauw van mijn jurk eraf gescheurd!!" "La maimkensh(nee, dat kan niet)" "MAMA!! SARA HEEFT HET GEDAAN ECHT WAAR!" Ze rende naar haar kamer en kwam terug met haar mauw. "Zie je!?" "M3lish eh benti radin gitoe(geeft niet dochter ik ga hem naaien)"
Pp Nora:
Ik vindt het echt erg voor Soumaya. Maar ik weet niet of Sara dat wel doet, Tja het zal best kunnen maar nee zoiets kan gewoon niet. Ik werd uit mijn gedachtes gewekt doordat Soumaya naar haar kamer rende. Ik rende achter haar aan. Ze lag op bed en ik zag dat ze begon te huilen. Farah,Samira ,Maisara en me ma wouden binnenkomen maar ik gebaarde dat ik even bezig ben ze liepen weg. "Nora waarom gelooft niemand mij?" Zei ze. Ik zuchtte diep en aaide over haar wang, "Soum, Saffi klaar niet huilen we hebben zo een bruiloft" zei ik om haar wat blijer te maken "wat bruiloft.. MIJN FUCKING MAUW IS ERAF GESCHEURD EN DAN ZEG JIJ BRUILOFT!" Zei ze waarna ze in tranen uitbarstte. Ik nam haar in me armen en aaide over haar rug. "Sorry.. Mama gaat je mauw weer vastnaaien, je kent haar naaikunsten wel" zei ik met een lach, er verscheen weer een glimlach op haar gezicht. "Saffi klaar.." Zei ik, ze veegde wat tranen weg en ging weer rechtop zitten. We gingen nog wat kletsen maar kort daarna kwam me ma binnen met de jurk die weer helemaal gloednieuw was. "Schat, kijk ik heb hem weer vastgenaaid. Ze liep naar Soumaya toe en Soumaya gaf haar een dikke knuffel, ik kwam er ook nog bij. Niet veel later kwamen Yassir en Nassim er ook nog bij. "Haha klaar kom we gaan ons klaar maken" zei ik. Iedereen liep weer naar zijn eigen kamer en ik ook. Ik kleedde me uit en stapte de hete douche in. Na een kwartier stapte ik uit en droogde mezelf op. Ik liep de badkamer uit en zag dat Samira en Farah op mijn bed zaten te wachten totdat ik klaar was. Ik lachte in mezelf, ik pakte mijn joggingbroek en een hemdje, "eyy meiden, zal ik mijn haar krullen of stijlen?" Vroeg ik. "Ga krullen" zei Samira. "Neenee stijlen beter" zei Farah. We keken elkaar aan en schoten in de lach. "Nee ik ga denk ik toch voor krullen" zei ik lachend. Samira en Farah hielpen mij met krullen, toen ik klaar was trok ik mijn takshita aan. Ik ging voor mijn make-up tafel zitten en deed me make-up op. Ik deed wat blush op en daarna deed ik nog oogschaduw op, ik pakte mijn eyeliner en maakte een line met een wing, ik deed wat mascara op zodat mijn wimpers meer volume kregen en als laatst deed ik wat roze/berge lippenstift op.(zie foto voor make-up) "en girls is het mooi?" "On fleek zelfs" zei Farah. Ik schonk haar een glimlach en stond op van mijn make-up tafel. Ik maakte wat selfie's en wat spiegelfoto's en ook nog wat foto's met mijn schatjes. Als laatst zette ik nog een foto op Snapchat. Ik deed gauw nog een lekker geurtje op en pakte mijn goudkleurige handtasje erbij, ik deed mijn iphone,mijn make-up en nog wat andere spulletjes erin. Ik liep samen met Samira en Farah naar beneden, waar inmiddels iedereen al klaar stond.

"Wat zien jullie er mooi uit!" Zei ik. "Dankje, jij niet eh bolle" zei Yassir. Ik gaf hem een stoot tegen zijn arm aan. "Yallah kom" zei Nassim. Ik trok nog snel mijn pumps aan en deed een sjaal om me jurk heen. Ik gaf Farah,Samira en Maisara nog een knuffel en Soufyan gaf ik een een boks. Maisara deed hetzelfde, van Sara kon ik geen afscheid nemen maar die zie ik vanavond toch weer.
Pp Yassir:
Ik gaf iedereen nog afscheid en liep als laatst naar Farah toe. "Doei schat" en ik gaf haar een kus op haar mond. Ze wendde zich snel van me af en sloeg me tegen me borstkast. "Yassir!" Siste ze en ze werd rood. Ik aaide over haar wang en fluisterde "sorry.." "Wejow als je pa hier nu was hij had je allang al wat klappen uitgegeven" zei ze lachend. Dat klopt wel, maar iedereen zit toch in het busje op mij te wachten. "Ga snel iedereen wacht op je" zei ze en deed me stropdas even goed. Ze gaf me nog een knuffel en een kus op me wang, ik liep naar buiten en zwaaide nog naar iedereen en sloot de deur, op naar de bruiloft..
Pp Sara:
Ik keek vanuit mijn raam en zag dat ze al vertrokken zijn. Ik belde Hamid gelijk op. "Hey schat" "heyy" "en? Zijn ze al weg" "ja ik kom zo maar jou toe, alleen moet ik even denken hoe" "hoe bedoel je" zei hij "nou hier zijn de vriendinnen van Nora en Maisara en een vriend van Yassir" zei ik. "Okey isgoed maar laat me weten wanneer je komt" "ja isgoed" "saff doeii,zin in vanavond(😏)" "ik ook.." Zei ik "wat gaan we doen?" "Een verassing, okee doeii zie je straks" en hij hing op. Oke nu moet ik regelen hoe ik uit dit grote huis kom..

Weer een vervolgje met 1172 woorden! Vergeet niet te stemmen en te reageren!❤️
Xoxo

Marokkaanse liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu