We zitten in een van de warme zomer maanden. De ramen van ons huisje in Miami staan op een kier zodat je de vogels buiten kan horen zingen. Het lijkt net alsof ze vandaag allemaal extra hun best doen voor ons kleine zoontje.
''Hieperdepiep hoera!'' Hoor ik hem in de woonkamer schreeuwen.
Ik pak snel de kaars en zet het midden op de taart. Met de taart in mijn handen loop ik de woonkamer in en zet het neer op de tafel.
Ik kijk de twee jongens aan, ze glunderen alle twee van vreugde.
''12 maanden. Vandaag ben je 1 jaar geworden, Dani'' zeg ik en ik kijk het jongetje aan dat voor me op de schoot van zijn vader zit. Zijn donkerbruine krullen hangen voor zijn honingbruine ogen, zijn ogen heeft hij natuurlijk van zijn vader, maar hopelijk lijkt zijn gedrag op mij.
''Adriana, hoe vaak moet ik het nou zeggen? Kan je hem voortaan Danilo Davidson noemen?'' Vraagt Robert. Hij gedraagt zich als een echte vader en heeft nu al zo'n grote rol in het leven van Dani gespeeld.
''Daar moet ik nog wel even aan wennen, hoor'' Knipoog ik hem.
''Dat begrijp ik best. Laatst toen we voor onze huwelijksreis naar Parijs vlogen zei je bij de douane nog dat je Adriana Ancelotti was'', glimlacht hij flauwtje.
''Het spijt me meneer Davidson'', lach ik en ik plof naast de twee mannen neer waar ik de rest van mijn leven mee ga delen.
''GOAL'', roept kleine Danilo als er iemand op TV heeft gescoord. Goal was zijn eerste woordje. Ik kijk om en mijn mond vormt zich in een kleine glimlach als ik zie wie er heeft gescoord. Cristiano Ronaldo heeft zojuist gescoord voor Manchester United. Je leest het goed. Hij heeft in de winterstop een transfer gemaakt naar Manchester en heeft een appartement in Londen gehuurd, een kleine halfuur hier vandaan.
''Adriana?'' vraagt Robert opeens.
''Wat?'' Vraag ik als ik de kleine vingertjes van onze zoon in mijn handen neem en zijn bruine krullen naar achteren kam met mijn hand.
Hij weet niet wie zijn echte vader is, maar zal er natuurlijk op een dag uiteindelijk achter komen. Ik hoop dat hij op een dag dan zal begrijpen dat je soms geen keuzes in het leven hebt en dat het op de een of andere manier toch anders kan gaan dan dat je verwacht. Ik hoop dat hij op een dag zal begrijpen dat hoe oud je ook bent je, 16, 34, of 88 je de ware liefde in je leven zal vinden. Ik hoop ook dat hij er achter zal komen dat ook als je de ware liefde vind, je soms niet bij diegene zal kunnen zijn.
En als hij me dan op een dag als hij groot is vraagt of ik echt van hem hielt. Zal ik hem alles vertellen en zal ik zeggen dat ik echt van hem hielt, want je geeft de mensen waarvan je niet houd de macht om je te breken. En als hij me vraagt of ik van zijn vader hielt die hem heeft grootgebracht zal ik antwoorden met 'altijd'.
Ik weet zeker dat ik Cristiano Ronaldo op een dag weer tegen zal komen. Misschien in een drukke winkelstraat wanneer we elkaar passeren. Misschien zullen we in een café rug aan rug zitten en dezelfde gerechten eten en naar dezelfde muziek luisteren. Misschien zullen we in dezelfde bioscoop zaal zitten en huilen om een romantische liefdes film zonder een happy ending en denken aan onze allereerste grote liefde. Misschien zullen onze vingers dezelfde boeken aanraken en over dezelfde bladzijdes strelen. Misschien zullen we 2 sterren naast elkaar zijn in de eeuwen oude, onbereikbaar grote galaxy, de twee bijna gedoofde sterren helemaal achterin.
Misschien komen we elkaar helemaal niet meer tegen op deze wereld, maar op een dag lopen we elkaar weer tegemoet. En op die dag zal hij denken, 'kende ik haar niet ergens van'.
Ik hoop dat Cristiano op een dag ook iemand zal vinden waarmee hij de rest van zijn leven zonder problemen mee kan doorbrengen. Iemand die hem nooit verlaat en hem niet als een tweede keus ziet. Iemand die altijd naast hem staat wanneer hij goed of fout is. Iemand die hem op zijn beste maar ook op zijn slechtere tijden heeft gezien, maar toch van hem houd. Ik hoop dat hij iemand vind, een meisje dat de galaxy ziet in zijn ogen en ook de grijze spikkels zal tellen en iemand die zijn hartkloppingen luistert alsof het de beste lied van de wereld is.
Op dit moment ben ik me volledig gaan richten op mijn gezin.Op de vraag of ik trots ben op dat wat ik ben geworden, ja. Ik ben trots op mijzelf en ik ben trots op mijn familie. Ik had het niet anders willen hebben.
Ik kijk naar Robert en hij ontdek dat ik hem helemaal niet heb gehoord. Robert lacht kort en drukt en drukt een kus op mijn wang.
''Voor altijd?''
''Voor altijd, Robert'', stem ik mee en voor het eerst in tijden heb ik het gevoel dat dit voor altijd is. ''Voor altijd.''
----
----
----
Hoe het verder gaat met de personages:
Carlo Ancelotti: de vader van Adriana is uiteindelijk zijn angst onder ogen gekomen en heeft met zijn vrouw gepraat dat hem een paar jaar geleden verliet voor een andere man. Ze hebben het goedgemaakt, maar spreken elkaar nog steeds niet meer, ook al komen ze elkaar elke jaar tegen op de verjaardagsfeest van Danilo Davidson. Hij heeft het ook uitgepraat met Adriana en is blij voor haar keuze. Hij traint nu een subtopper in de Premier League en heeft inmiddels een andere vriendin.
Rachel Davidson: de zus van David heeft een moeilijke tijd achter de rug gehad en heeft het uitgemaakt met Josh.
Josh Smith: is gelijk de bar ingedoken en heeft 10 pizza's besteld om er overheen te komen. Hij heeft nog steeds een baard.
Julia Davidson: de moeder van Adriana is nog steeds getrouwd met David Davidson. Als eerste instantie stond ze niet achter de huwelijk van Adriana en Robert, maar nadat Dani werd geboren heeft ze haar gedachten veranderd.
Thomas (manager): was ontslagen door Adriana een paar weken geleden. Daarna heeft ze hem niet meer gezien. Bekenden zeggen dat hij met zijn gay vriend naar Zuid-Afrika is verhuisd en een kind hebben geadopteerd uit Ghana.
Jill (babysitter van Junior): is nog een paar keer het bed ingedoken met Cristiano. Ook toen Cristiano officieel met Adriana had. Cristiano heeft haar uiteindelijk ontslagen toen ze hem een neppe zwangerschapstest gaf dat positief was. Nu werkt ze in de Macdonalds.
Diana (vriendin van Adriana): heeft na een tijd weer contact met Adriana. Ze spreken eens in de tijd nog met elkaar af.
Hunter Ancelotti: heeft uiteindelijk toch een contract ondertekend met Valencia. Hij is dol op Danilo en koopt vaak cadeaus voor hem.
Danilo Davidson: is dolgelukkig met zijn ouders. Hij kan nu al een balletje trappen, maar vind het toch leuker om samen met zijn papa naar Amerikaanse football te kijken. Laatst heeft hij geroepen dat hij de 'beste voetballer' wil zijn, dat word in ieder geval een grote strijd met zijn stiefbroer, Junior.
Robert Davidson: heeft een aantal clubs geopend in Londen, onafhankelijk van zijn vader. Ook werkt hij in het bedrijf van zijn vader en kijkt hij in zijn vrije tijd Amerikaanse football met zijn zoon. Hij weet dat zijn zoon niet van hem is (kom op mensen, die gast is niet dom.), maar hij voed hem op alsof het zijn eigen zoon is en wil graag nog een kind. Hij is nog steeds zo koppig als vroeger, tevens zijn oude gewoontes gaan niet zomaar weg; hij houd nog steeds zielsveel van Adriana.
Cristiano Ronaldo: heeft een moeilijke tijd gehad na dat het uit ging met Adriana. Hij is een tijd bij zijn moeder gebleven, maar kon Madrid niet meer verdragen door de herinneringen. Hij is in de winterstop naar Manchester United gegaan. Hij heeft zich weken lang toegepraat dat hij naar Manchester is gegaan, omdat het de team is waar hij doorbrak. Maar eigenlijk was het alleen om dichterbij Adriana te zijn. Hij weet dat Danilo zijn zoon is en heeft Adriana meerderen malen bedreigt dat hij zal opkomen voor zijn rechten en hem van haar 'zal afpakken'. Verder dan een advocaat is hij niet gekomen, nadat hij heeft gezien in wat voor liefde Danilo opgroeit in vergelijking tot Junior in de tijd dat hij hem net 'had gekregen' van zijn vriendin. Cristiano heeft sinds kort een relatie met een normaal persoon en is de modellen en al het andere 'famous' meer dan zat.
Junior: heeft na het vertrek van Adriana elke dag aan zijn vader gevraagd waar 'addie' heen is, na een aantal dagen werd het 'adriana' en toen 'ze'. Uiteindelijk is hij ermee opgehouden toen hij inzag dat hij papa daar alleen maar boos mee maakte. Hij gaat nu bijna naar groep 3, in groep 5 mag hij van zijn vader naar de academie van Manchester United, dus hij wil dat de tijd snel loopt.
Adriana Ancelotti: heeft een moeilijke tijd achter de rug gehad. Ze heeft met een zwangere buik de Gucci campagne afgesloten, wat overigens een grote succes was. Ook is de gelukkigste vrouw op wereld geworden toen ze besloot met Robert te trouwen (nadat Robert haar 4x ten huwelijk vroeg). Ze zet zich nu in voor liefdadigheid organisaties en zit in haar 2e jaar op de universiteit nadat ze heeft besloten rechten te studeren. Ze heeft Cristiano nadat ze uit elkaar zijn gegaan nog 2 keer gebeld om Junior te zien, alle 2 de keren sloot ze huilend de telefoon nadat ze weer een meningsverschil met Cristiano had. Cristiano is ze nog een paar keer tegengekomen in Soho, maar ze hebben nooit meer echt met elkaar gepraat.End.
JE LEEST
When I fall in love with you (Cristiano Ronaldo Fanfiction- Dutch/Nederlands)
Random-VOLTOOID- "Ben je altijd zo?" vraagt hij. Zijn glimmende ogen nemen me arrogant in zich op en zijn mondhoeken krullen zich in een grote grijns. "Hoe ben ik?" vraag ik. Ik kijk hem meedogenloos aan, voor zo ver ik daar goed in ben. "Arrogant" zegt...