Bab 8

429 16 0
                                    

"I've been waiting for him to come back for an entire year, holding onto the hope that maybe he's looking at the same stars as me and maybe he's listening to that song that reminds him of me but nothing numbs the pain of him leaving... "

"Babe.. kau kena move on. Hadi dah tak cintakan kau la. Aku risau la tengok kau macam ni."

"Aku tak boleh move on. Aku terlalu rindukan Hadi. Aku sayang Hadi.. Qis, aku dah tak sanggup. Aku sayang dia sangat."

"Zien, aku kawan baik kau sejak dari kat kolej lagi. Kau kan jenis kuat. Kau kan jenis yang tak mudah mengalah. Ni bukan kau. Ni dah macam orang lain aku tengok. Come on la... Please move on.. At least, for your family. Diorang risau sangat tengok kau."

Zinnirah Rasyiqah termenung kembali. Hatinya terlampau merindukan Hadi, walau apa pun telah terjadi. Rupanya sudah seminggu sebelum majlis pernikahannya, Hadi hilang. Keluarga Hadi hanya mendiamkan perkara tersebut. Memang rancangan Mak Hadi agar keluarga Zinnirah Rasyiqah malu untuk menutup malu keluarganya. Hadi melarikan diri ke overseas bersama wanita pilihan keluarga Hadi. Kemudian barulah keluarganya menyusul tanpa sebarang perkhabaran. Ibunya tahu pun daripada jiran Hadi yang tidak sanggup melihat keluarga Zinnirah Rasyiqah malu.

"Hye, zien.. kau dengar tak apa aku cakap ni? Jom kita bercuti nak? Di samping itu kau boleh release tension kau tu.."

"Aku tak nak la... Aku tak ada mood.. Aku rindukan dia la Qis... Aku tak mampu.. Aku bukan mudah untuk jatuh cinta... Aku pergi kerja pun sebab nak lupakan dia... Tapi aku tak mampu.."

"Zien... Aku tahu kau macam mana.. Jom la.. Kau pun dah lama tak bercuti dengan aku. Aku rindulah dengan bff aku yang dulu.. Aku rindu Zien yang ceria... Dah la Zien.. dah setahun pun.. Takkan kau masih tak dapat lupakan dia?"

"Aku memang tak boleh lupakan dia... Tapi suka hati kau la Qis. Aku ikut je. Nanti aku tak ikut kau pulak tinggalkan aku... Lari plak kawan baik aku..."

"Macam tu la bff aku... Aku nak book tiket.. Agak-agak kau nak pergi mana? Aku book kan saja.. Sekali dengan aku..."

"Suka hati kau la... Aku tak kisah pun pergi ke mana-mana.."

"Ok.. Set.. Nanti aku pilih mana-mana ye..."

Zinnirah Rasyiqah hanya mengangguk. Mereka bergerak ke taman hadapan rumah sewa nya itu.
Sejak peristiwa majlis pernikahan tak jadi, Zinnirah Rasyiqah berpindah duduk dengan Qistina. Kebetulan Qistina duduk bersendirian.

"Aku nak keluar kejap.. Nak jumpa abang aku...

"Hmmm..."

"Kau tak apa-apa ke?" Zinnirah Rasyiqah hanya menggeleng. Zinnirah Rasyiqah di tinggalkan bersendirian.

Qistina masuk ke restoran yang di sebut oleh Ashram. Melihat kelibat abangnya itu membuatkan Qistina terus bergerak kepadanya.

"Abang... Confirm... You nak holiday dekat mana? Bookla tiket.. Nanti I bagitau Zien..."

"I think I want to go.... Langkawi je la."

"Ek ele.. bawa la kami ni tempat yang best sikit. Dah puas pergi la..."

" Nantila.. abang cari.."

"Jangan​ lambat-lambat tau abang.. nanti terlepas pula yang di kejar... Ni dah setahun pun masa berlalu.. "

"Bukan abang tak nak.. Tapi abang nak bagi dia masa.. Nanti kalau abang terus terjah... Pastu dia reject lagi, sedihla abang ni.. Abang tengok dia pun masih tak nampak dunia luar... Hidup dia kerja dengan rumah aje..."

Lelaki terakhir Where stories live. Discover now