Amanda's POV
Aku mengeluh . Entah pahal entah si Wina ni buang tebiat nak pakai baju kurung . Mabuk agaknya ! Aku nak capai kurung cotton tu sebelum aku ternampak sweater tu . Sweater yang sejak dua tahun lepas lagi aku simpan tanpa tahu siapa pemiliknya . Dan pemilik sweater ni juga yang buat aku jatuh cinta dekat dia . Aku capai sweater biru tu sebelum aku duduk di birai katil .
" I wish I can see you . Face to face . Menyesal saya tak nampak awak malam tu . Berterima kasih pun tidak . Maafkan saya ye . " Aku tersenyum mengingatkan bagaimana dia menyuruh aku untuk sentiasa jaga diri . Malah , sekarang pun aku takut keluar malam .
Lepas kejadian tu , ada juga aku cuba cari dia . Siap tanya adik cashier tu lagi tapi hanya gelengan yang aku dapat . Lama-lama aku pasrah dan cuma tunggu dia . Hmm .
Aku teringat betapa degilnya aku malam tu taknak dengar cakap Rina supaya jangan keluar sebab bahaya .
Flashback
" Kau jangan nak mengada lah weh ! Malam macam ni kau nak terjah burger ni apahal? Bahaya ! Dengar cakap aku. Kau buat juga, siap kau Manda " Rina terus meletakkan panggilan.
Tapi aku tetap craving nak burger tepi jalan tu. Arghh takde pape kot. I'm gonna be okay. Chill girls!
Aku terpaksa park kereta jauh sikit sebab takde parking huhuh! Dari jauh aku dah nampak kedai burger tu tapi kenapa aku rasa tak sedap hati je ek lalu lorong tepi ni.
Arghh its okay. Takde pape lah. Perasaan je ni kot. Aku melangkah sambil periksa dompet aku bawa ke tidak.
Tiba-tiba aku rasa dihalang. Aku angkat kepala lalu rasa takut tu menerjah ke hati.
Aku tak kenal siapa laki ni tapi dari cara dia diri aku syak dia tengah mabuk. Ya Tuhan. Tolonglah jangan apa-apakan aku.
" Ke tepi lah ! " menyesal rasanya tak ikut kelas judo dengan Rina dan Wina.
Lelaki itu tergelak kecil. Dia menghampiri aku. Sebelum aku sempat lari , tangan aku direntap dari belakang lalu tubuh aku ditolak jatuh ke jalan.
Auch!
Siku aku mesti terluka.
Mata aku melilau jika ada orang lalu namun tidak ada.
" Pergi lah! Tolong! Sesiapa tolong! "
Aku jerit sekuat hati. Namun akibat daripada jeritan aku tu, lelaki itu bertindak kasar.
Dia cuba menindih aku lalu aku meronta untuk melepaskan diri. Aku menyesal sebab tak dengar cakap Rina. Mama. Papa.
Baru aku ingin menjerit, lelaki itu sudah terkulai di tepi.
Dalam kegelapan malam, aku nampak seorang lelaki memukul jantan tak guna tu.
Aku cuba bersuara namun esakan aku yang keluar.Aku cuba menutup bahu aku yang terdedah.
Pukk!
Aku lihat ada sweater yang menutupi tubuh aku. Baru aku ingin berkata, dia bersuara.
" Take care of yourself. Jangan jalan malam macam ni "
Dia terus pergi.
Aku baru ingin memanggil, ada seorang gadis menolong aku. Aku syak lelaki tadi yang suruh mungkin. Tapi siapa dia? Aku nak berterima kasih.
¤¤¤¤
" Siapa awak? Saya harap saya dapat jumpa awak. Hero misteri saya. " Aku mengeluh sebelum meletakkan semula sweater itu. Lalu teruskan apa yang tergendala tadi.
Semoga aku dapat jumpa penyelamat misteri aku tu balik lah. Kan?
Tbc
YOU ARE READING
Takdir Kita
Romance[C O M P L E T E D] [ PERTEMUAN AWAL ] " Aku tak percaya takdir! Kau tak faham ke!? " - Izrina " Percayalah! Kau tu memang takdir aku! Kalau tak, mana je aku ada mesti kau ada. Pahal?! " - Aiden Boleh ke dua orang yang berbeza pendapat n...