Aiden memegang pipinya yang ditampar Izrina. Dia tergamam sebab Izrina berani tampar dia.
" Awak boleh hina saya! Boleh Aiden! Tapi jangan anak saya! " jerkah Izrina. Sungguh dia dah tak larat. Air mata dia bazir hanya untuk lelaki macam ni? Ya Allah.
" Kau! Arghhh!! " Aiden terus keluar sambil menghempas pintu bilik sampaikan Maira dan Izz terkejut.
Izrina melorot jatuh. Dia menangis teresak-esak di dalam bilik itu sambil memukul dada dia. Sakit. Ye sakit bila orang yang kita sayang tak percaya kita. Hina kita. Lupa segala janji yang mereka janji.
" Awak tipu saya. Awak cakap awak akan jaga saya tapi awak lukakan hati saya, Aiden. Kenapa? Kenapa awak buat saya macam ni? " rintih Izrina.
Maira berjalan masuk ke dalam bilik Aiden diikuti Izz.
" Ya Allah Rina!! " Maira terus menjerit melihat tubuh Izrina yang terbaring itu.
" Abang cepat! Kita bawa dia pergi hospital. Bleeding tu!! " Maira terus menarik tangan Izz untuk mendukung Izrina. Dia risau dengan dua nyawa itu. Apa yang jadi pun dia tak tahu . Tapi dia paling sedih bila dengar Aiden panggil bayi itu anak haram. Sungguh dia kecewa dengan Aiden.
¤¤¤¤
" How Angah? Rin okay? " Maira terus terjah Ashraf yang baru keluar. Yang lain turut berada di situ termasuk Amanda,Akmal,Afriq dan Wina.
" She's fine. Nasib baik cepat bawa dia ke sini. Kalau tak, kita kehilangan bayi tu. Cumanya Rin masih tak sedarkan diri. Apa yang jadi ni dik? " tanya Ashraf. Dia sendiri pelik bila tengok Maira datang dengan Izz siap Izrina yang terkulai tu.
Maira menarik nafas lega. Namun dia terdiam bila ingat apa yang jadi tadi. Perlahan-lahan dia cerita semuanya. Daripada mereka dengar pergaduhan kecil sampai ke besar.
" Siapa Naufal? " tanya Khalish.
" Bekas tunang Rin. Selebihnya biar Rin yang jawab semuanya. Manda dengan Wina taknak masuk campur Aunty. Sebab ni privasi dia " ujar Amanda. Dia nak je cerita semuanya tapi tidak boleh. Ini privasi Izrina. Jadi sebagai sahabat, dia kena respect Izrina.
Yang lain mengeluh. Aiden ni pun sekarang entah ke mana. Isteri tengah macam ni pun dia boleh tinggalkan gitu je.
¤¤¤¤
Aiden meraup wajahnya. Dia marah sangat bila Izrina tampar dia, tengking dia tadi. Sampaikan dia ambil tindakan lari ke sini. Genting. Jauh? Ye jauh sebab dia main pandu je. Sekarang ni pun ada je orang dekat sekitar dia.
Tipu kalau dia tak bahagia bila dapat tahu Izrina mengandung tapi dia mula sangsi itu anak dia ke tidak lepas apa yang berlaku. Dia sayang Izrina. Sayang tapi kenapa sayang dia dimusnahkan macam ni.
Aiden menekup mukanya. Perlahan-lahan dia menangis pilu. Dia sendiri tak sanggup nak buat Izrina macam ni. Dia sendiri sakit bila tengok Izrina menangis. Sebab apa? Sebab sayang.
" What should I do Rin? Apa patut saya buat? Saya sayang awak tapi Naufal hadir dengan satu kisah silam awak yang saya langsung tak tahu. Kenapa awak tak jujur je Rin? Saya akan percaya awak kalau awak jujur. Tapi ini? Ya Allah " rintih Aiden.
Hati lelaki mana tak sakit bila dipermainkan macam ni. Sekeras mana pun hati, kalau dibaling pedang akan tertusuk juga. Masih akan rasa sakit tu. Dan itu yang Aiden rasa. Sakit bila dia kena macam ni.
Tbc
YOU ARE READING
Takdir Kita
Romance[C O M P L E T E D] [ PERTEMUAN AWAL ] " Aku tak percaya takdir! Kau tak faham ke!? " - Izrina " Percayalah! Kau tu memang takdir aku! Kalau tak, mana je aku ada mesti kau ada. Pahal?! " - Aiden Boleh ke dua orang yang berbeza pendapat n...