" Aiden ? " tegur Izz yang baru turun ke bawah.Niat dia tadi nak minum air sekali nampak kelibat seseorang dekat dapur. Baru nak terjah , sekali anak sendiri.
" Oh papa.Sorry Aiden ganggu tidur papa ke ? " Aiden membasuh pinggan yang dia gunakan.Harini dia terpaksa balik lewat sebab banyak sangat kerja.Itupun tadi Izrina nak teman sekali tapi biasalah Aiden ,memang dipaksa budak tu balik dengan ugutan nak pecat minah tu.Terus balik Izrina tu.
" Taklah.Papa haus je tadi lepastu nampak kelibat sekali rupanya Aiden.Balik lewat ke ? Banyak sangat kerja nampaknya.Ni kalau mama tahu , habis Aiden " Izz menuang air mineral lalu diteguknya.
" Papa tak payahlah bagitahu mama . Keep it as secret " Aiden tersenyum sambil tergelak kecil.
Izz tersenyum sambil menggeleng.Aiden sebijik macam dia masa dahulu.Selalu sangat fokus dekat kerja sampai Maira tu membebel.
Izz mengangkat kepala apabila terdengar Aiden memanggilnya.
" Macam mana papa jumpa mama dulu ek ? "
Fuh soalan maut !
" Kenapa nak tahu ? " Izz tersenyum sinis.
" Sajaaa "
" Jawapan tak memberangsangkan . Okaylah,papa jumpa mama since papa dapat tahu papa kena jadi bodyguard mama. Boleh bayangkan tak bila seorang budak sekolah kena jadi bodyguard budak sebaya dia ? Papa rasa macam lawak. Tapi disebabkan Tok Pa banyak bantu papa, i'm doing that. Mula-mula tu okay je. Siap gaduh je tiap masa. Tapi lama-lama I'm fallen to her. Bila hati dah mula sayang, papa terpaksa hilang mama. Mama pergi macam tu je. Then datang Aunty Aira. Seriously Aunty Aira tu cuma papa anggap macam adik tapi disebabkan taknak sakitkan hati dia, papa terima. But, suddenly I meet your mum. Papa rasa separuh jiwa papa dah datang balik. Then papa kejar mama sampai sekarang ni. Aiden, when we love someone..just confess it.. Tak kisah lah dia nak terima atau tak tapi at least dia tahu.. Then show your effort to have her.. Papa yakin Aiden faham apa papa cakap.. " Izz terus bangun melangkah ke atas membiarkan Aiden termangu sendiri. Dia tahu anak dia tu ada masalah tapi selagi Aiden sendiri tak cerita dekat dia, dia takkan paksa anaknya.
Aiden diam.
Tapi papa, Aiden sendiri tak yakin dengan hati Aiden. Did I'm fallen to her or not ? I dont know. But, Aiden tahu bila berdepan dengan dia.. I just want her to be safe where ever she is..
Mengingatkan macam mana dia selalu rasa ingin menjaga gadis itu. Macam mana dia cuba menarik perhatian gadis itu. Dia dah mula sayangkan gadis itu ke?
" Arghh serabutlah. Biar je lah takdir yang menentukan semuanya. Kalau ada jodoh, adalah tu agaknya "
Aiden terus melangkah ke atas. Dia malas nak serabutkan kepala dia lagi. Lama-lama boleh sakit otak dia nanti.
Tbc
To be honest , idea blank. Maaf.
YOU ARE READING
Takdir Kita
Romantik[C O M P L E T E D] [ PERTEMUAN AWAL ] " Aku tak percaya takdir! Kau tak faham ke!? " - Izrina " Percayalah! Kau tu memang takdir aku! Kalau tak, mana je aku ada mesti kau ada. Pahal?! " - Aiden Boleh ke dua orang yang berbeza pendapat n...