Aiden mencari satu rumah susuk tubuh isteri dia. Mana pula si Izrina ni pergi? Tadi mereka baru habis kemas rumah ni lepastu dia minta izin nak mandi. Takkan dah lesap pula?
" Awak "
Terhinjut bahu Aiden apabila bahunya disentuh dari belakang.
Izrina menahan gelak melihat muka terkejut Aiden tadi. Dia keluar ke belakang tadi ambil ulam. Lepastu dia tengok suami dia ni terjengah sana sini. Kena tegur terus terkejut hahahah!
" Sayang! Ya Allah ingatkan siapalah tadi. Pergi mana? Saya cari tak nampak pun " Aiden merangkul bahu Izrina lalu melangkah ke dapur bersama.
" Dekat belakang rumah. Ambil ulam ni. Makan kan? " tanya Izrina. Dia main ambil je, sekali si Aiden ni tak makan payah pula.
" Makan lah. Ingat saya ni budak bandar sangat ke? " Aiden melabuhkan duduk di kerusi dapur.
Izrina tersengih kecil sebelum mencapai segala barang nak digunakan untuk masak. Harini dia ingatkan nak masak masakan kampung je. Bagus lah kalau Aiden makan.
" Nak saya tolong apa-apa ke? " Aiden melihat Izrina menyusun satu persatu bahan masakan.
Izrina berfikir sekejap nak suruh suami dia buat apa.
" Tolong potongkan ayam boleh? Saya nak kupas bawang ni semua " Izrina menunjukkan ayam yang berada di dalam singki.
Aiden mengangguk sebelum bangun ke singki.
Untuk seketika suasana di dapur itu hanya senyap dengan bunyi kicauan burung dari luar.
" Nak tahu tak? "
Aiden menoleh.
" Apa dia? "
Izrina tersenyum sebelum membasuh bawang yang dikupas tadi.
" Dulu saya selalu berangan dapat buat kerja rumah, memasak dan travel dengan suami saya. Kira macam salah satu angan-angan saya juga. Sekarang ni tak sangka saya tengah buat angan-angan saya tu " Izrina memandang Aiden di sebelah. Memang masa kecil dulu dia suka berangan nak buat itu ini dengan suami dia dan sekarang tak sangka tercapai.
Aiden tersenyum kecil.
" You must know. Everything that you want to do, I will do it with you. Sebab apa? Saya partner in crime awak. Kita sama-sama cipta kenangan indah kita. So, next time kita travel pula. Silalah buat list nak pergi mana hahaha " ujar Aiden. Dia akan tunaikan impian isteri dia kalau itu mampu membuatkan wanita itu bahagia.
" Hahaha deal ! Saya nak pergi hiking satu hari nanti. Awak kena join juga. Tak kira hahaha " gelak Izrina. Dia bahagia. Betul cakap Amanda dan Wina. Aiden akan menjaga dia.
" Hiking dekat mana? " tanya Aiden. Dia sendiri pun selalu juga join sepupu dia hiking. Kira boleh lah tu dia ajak Izrina kalau mereka plan nak hiking lagi.
" Hmmm hati awak mungkin "
Jawapan Izrina itu membuatkan Aiden tergelak kecil. Isteri dia ni makin lama makin sweet ni apahal. Mana savage Izrina dia hahahaha..
" Pandaii je eaa " Aiden menyerahkan ayam yang dah siap dibasuh kepada Izrina.
" Tengok suami dia siapa hahaha " sindir Izrina.
Hidangan tengah hari itu siap dengan gelak ketawa mereka di dapur. Mungkin rasa kenangan tu simple tapi bagi mereka ianya satu kenangan yang bermakna sebab bercinta lepas nikah tu best. Hahah!
Tbc
YOU ARE READING
Takdir Kita
Romance[C O M P L E T E D] [ PERTEMUAN AWAL ] " Aku tak percaya takdir! Kau tak faham ke!? " - Izrina " Percayalah! Kau tu memang takdir aku! Kalau tak, mana je aku ada mesti kau ada. Pahal?! " - Aiden Boleh ke dua orang yang berbeza pendapat n...