Izrina menyusun segala makanan di atas meja. Dia tersenyum puas tengok masakan yang dia dah sediakan ni. Terus dia berjalan ke atas untuk memanggil Aiden. Anak-anak semua Maira bawa bercuti ke Langkawi. Jadi tinggal dia berdua dengan Aiden sekarang ni.
" Abang? "
Kedengaran bunyi air di dalam bilik air. Dia agak Aiden masih mandi lagi lepas pulang ke rumah. Tiba-tiba bunyi handphone Aiden. Noti naik banyak sangat ni membuatkan dia pelik.
" Apahal banyak sangat noti masuk ni? " Izrina tercapai lalu duduk di birai katil. Dia membuka app Whatsapp. Dia terkejut sekejap tengok chat yang masuk. Okay private number. Tapi ayat dalam tu.
01x-xxxxxxx
You kenapa tak balas chat I?
Busy sngat ke?
Aiden!
Please answer .
Angkatlah I call you ni.
Please lunch dengan I.
Oh my! You nampak smart sangat dalam meeting tadi.
I think I fallen love with you.Izrina mengerutkan dahi. Siapa minah tak guna ni? Wahhh sedap hati nak jatuh cinta dekat suami orang ni kenapa? Menyampah pula. Bila dengar pintu bilik air hampir dibuka, Izrina terus memadam semua chat tu lalu letak balik telefon di tempat asal.
Dia menunggu Aiden keluar. Bagi dia, selagi Aiden tak cerita, selagi tu dia takkan tanya. Biar jelah. Lagipun Aiden sendiri tak layan kan? Okaylah tu.
" Huish sayang! Terkejut lah tiba-tiba duduk dekat situ " Aiden memegang tepi pintu. Hampir je dia nak terjatuh tadi sebab terkejut.
" Hahaha relax lah. Makanan dah siap. Sayang tunggu dekat bawah ye " Izrina terus keluar untuk turun ke bawah.
Aiden pelik dengan isteri dia tu. Entah kenapa dia rasa macam Izrina tu sembunyikan something daripada dia. Tapi apa? Hm aneh aneh.
¤¤¤¤
Izrina menunggu kepulangan Aiden. Sesekali dia melihat jam di dinding. Dah pukul 10malam, takkan tak balik lagi? Anak-anak semua dah tidur. Tiba-tiba dia teringatkan chat yang minggu lepas. Dia menggeleng kepala. Tak mungkin Aiden curang. Tak. Mungkin sibuk kerja sebab suami dia memang selalu busy kan. Hm hm.
" Sayang? "
Izrina tersentak. Dia tersenyum bila melihat Aiden sudah pulang. Segala perkara negatif tu dia usir.
Aiden mengerutkan dahi. Isteri dia tak tidur lagi ke? Dia tadi buat kerja sampai tak perasan dah larut malam. Nasib baik pak cik guard tu tegur kalau tak Izrina memang akan tunggu dia lah ni.
" Lambat abang balik. Banyak kerja ke? " tanya Izrina sambil menaiki tangga bersama Aiden.
" Haah. Tadi buat kerja sampaikan tak perasan dah larut malam. Sayang tunggu ke? Lain kali tak payah tunggu. Tidur je okay " ujar Aiden.
Izrina mengangguk. Kekadang dia rasa Aiden macam takde masa dengan family sejak projek baru ni. Asyik-asyik balik lambat. Cuti hujung minggu pun sama. Tapi lelaki dia pergi kerja kan? Bukan menggatal kan?
" Hm abang " tiba-tiba dia rasa nak tanya pasal private number tu.
Aiden menoleh. Dia memandang Izrina yang macam gelisah tu.
" Siapa yang selalu mesej abang tu ye? Bukan sayang nak selongkar ke apa. Tapi hm dia mengganggu otak sayang " ujar Izrina. Dia hanya menunduk sebab takut Aiden marah ke apa.
Aiden tergelak kecil. Dia dah agak dah Izrina memang baca chat tu sebelum dia perasan sebelum-sebelum ni chat tu dah biasa diseen je.
" Tu? Ohh client. Dia memang minat abang tapi biasalah. I have you. Why I need to find another one? Selagi abang tak layan, sayang jangan risau. I just love you and it always be you. " ujar Aiden. Dia bukan suka sangat Nini tu. Gedik macam sotong. Bagi dia, urusan kerja tetap kerja bukan peribadi.
YOU ARE READING
Takdir Kita
Roman d'amour[C O M P L E T E D] [ PERTEMUAN AWAL ] " Aku tak percaya takdir! Kau tak faham ke!? " - Izrina " Percayalah! Kau tu memang takdir aku! Kalau tak, mana je aku ada mesti kau ada. Pahal?! " - Aiden Boleh ke dua orang yang berbeza pendapat n...