24

5.3K 214 0
                                    

Info : Sekarang takde dah dunia universiti ye. Aku nak cepatkan sebab konflik bermula masa dorang kahwin hahaha! Kalau rasa tak faham, pm. Thanks.

Izrina menjejakkan kaki ke kondo milik Amanda. Badrul tak dapat hantar sampai ke KL sebab Sakinah tu mengandung jadi dia telefon sahaja Amanda minta jemput.

" Masuklah. Wina balik lambat lagi. Nasib baik kau call aku. Bukan nak cakap esok kau interview " Amanda meletakkan secawan jus oren di atas meja. Mahu dia tak terkejut tiba-tiba dapat call daripada Izrina ni suruh jemput dekat stesen bas tu hah. Nasib baik dia boss haih.

" Sorry lah. Aku pun baru dapat tahu. Esok aku pergi sendiri je. Kau tak payah susahkan diri. " ujar Izrina. Ni pun dia dah malu sebab menumpang rumah sahabat dia ni.

Amanda menatap Izrina tajam. Sedap hati je nak pergi sendiri minah ni taw !

" Argh takde kau ! Aku hantar esok. Dekat mana tempat interview kau ? " Amanda menghirup jus yang dia buat.

" Dekat IH Holding "

Jawapan Izrina itu membuatkan Amanda tersembur air yang dia minum.

Terkejut Izrina apabila Amanda tersembur air.

" Uhuk! Uhuk! IH HOLDING!? " Amanda membulatkan matanya untuk kepastian dan anggukan Izrina itu membuatkan dia sweat drops.

Izrina pelik dengan Amanda. Dia ke dapur untuk mengambil kain lap. Habis meja depan tu kena air semburan Amanda. Apahal terkejut sangat? Masalah ke?

Amanda menarik nafas dalam.

Tu kan syarikat Uncle Izz. Mampus! Rina mesti akan jumpa Aiden! Aduhh. Nak kena tanya Akmal ni Aiden ada nak cari pekerja baru ke apa. Janganlah dorang jumpa.

¤¤¤¤

Malam itu Amanda menunggu panggilan dia berangkat. Dia berada di dalam bilik sementara yang lagi dua tu dekat ruang tamu tengah berborak.

" Hello sayang. Kenapa call malam-malam ni ? "

" Hello awak. Ni hah saya nak tanya. Aiden tu.. Hm ada nak cari pekerja ke? "

" Hah? Oh ada. Dia esok kena interview budak-budak untuk jawatan sebagai PA dia. Kenapa? Ada kawan nak try ke? "

Amanda menggigit bibir bawahnya.

Mampus! Aduhh..

" Sayang ? You're still there? "

" Oh yeah still here. Takde apa. Saje tanya je. Hahah "

Amanda rasa lebih baik dia senyapkan je. Apa nak jadi esok, jadilah.

" Ohh. Dia ni merisaukan orang je lah. Ok lah, saya nak siapkan kerja ni. Nanti kita jumpa. Goodnight. Ily "

Amanda menjawab sebelum meletakkan panggilan. Dia mengeluh sebelum melabuhkan duduk. Apa nak buat ni?

" Hm redha je lah. Mungkin dah memang takdir dorang tetap akan jumpa walaupun dah tak lama tak bersemula. Semoga esok takde apa-apa jadi lah " Amanda berbisik perlahan sebelum berjalan keluar. Baik dia lepak dengan budak dua tu.

" Hah kau! Dah habis cakap dengan Encik Tunang? " sindir Wina. Dia tahu sangat Amanda mesti bercakap dengan Akmal lah tu.

" Eh diamlah. Tahulah jealous Riq tak layan hahaha " Amanda tergelak apabila Wina membaling bantal kecil di sofa itu.

Izrina menggeleng kepala melihat dua sahabatnya itu.

" Korang ni macam budak-budak lah. Tak berubah " ujar Izrina.

Amanda dan Wina tersengih. Dah perangai memang macam ni kalau berdua hahaha!

Tbc

Takdir KitaWhere stories live. Discover now