Pagi itu hujan turun dengan lebat. Amanda capai je apa-apa baju sejuk yang dalam almari tu. Tanpa dia sangka, dia capai baju sejuk lelaki yang selamatkan dia tu.
Izrina menjulingkan mata tengok sarapan yang diambil Wina.
" Kau bela saka ke makan macam ni? " Izrina terbelalak tengok Wina capai pinggan berisi mee goreng tu pula. Tadi nasi lemak lepastu sandwich lepas roti gardenia dua paket ni mee goreng!?
" Apawhhh..Akuhh.. Laparhh lahh " Dengan mulut penuh , Wina bercakap sampaikan Izrina terpaksa cover muka dengan buku business Wina.
Izrina menggeleng kepala tengok tahap kelaparan gadis itu.
" Sorry lambat "
Izrina memandang ke sebelah apabila Amanda melabuhkan duduk. Wina masih melantak lagi. Memang tak tengok kira kanan dah.
" What's up? Ehh sweater baru ke? " Izrina mengerutkan dahi sebab dia tak pernah nampak baju sejuk ni selama ni.
Amanda terpinga-pinga sebelum menilik badannya.
Puk!
Dia menepuk dahi. Salah ambil lah ni! Takpelah. Bukan siapa kenal pun.
" Baju dah lama. Aku sarung je. " Amanda menjawab lalu dia terlopong tengok Wina yang macam kerasukan tu.
" Oh ni. Kau jangan risau. Dia lapar sangat. Biar je " Izrina menjawab segala persoalan Amanda. Dia pun tak sanggup nak tegur dah. Amanda hanya tergelak kecil.
¤¤¤¤
Afriq dan Aiden melangkah ke kafe pagi tu untuk menunggu Akmal. Mamat tu stuck dekat traffic lagi. Haih.
Baru Afriq ingin melabuhkan duduk dia terpandang sesuatu yang agak familiar.
" Weh bro. Tu bukan macam sweater si Akmal ke? Yang dia sayang bagai nak rak tu? " Tanya Afriq sambil menunjuk ke arah Amanda.
Aiden menoleh sebelum dia punya sama pelik. How come?
" Eh haah. Bukan benda tu colournya limited ke? And dia cakap sweater tu pun hilangkan? "
Mereka saling berpandangan. Something wrong antara Akmal dan Amanda ni. Ada benda yang mereka tak tahu mungkin.
" Jangan cakap Akmal ni.. "
" Suka Manda? "
Mereka ternganga sebelum mencerna semuanya.
" Woi pahal cemberut ni? " Akmal pelik tengok dua rakannya yang kaku ni.
" Sweater kau. Yang limited tu. Mana? "
Soalan Afriq tu bagai mencekik diri dia.
" Hilang. Kan aku dah kata " Dia cuba untuk tidak gelabah. Cuba!
Aiden tersenyum sinis.
" Tu Amanda pakai tu? Bukan kau punya? Setahu aku sweater kau je yang macam tu. " sindir Aiden. Dia menunjuk ke arah geng Amanda yang bergelak ketawa itu.
Akmal terbuntang.
Please dont say she. .
Perlahan-lahan Akmal berpusing ke belakang lalu dia terkedu dengan pemandangan yang dia nampak sekarang ni.
Amanda pakai sweater tu! Shit! Mati aku!
" Korang ingat aku je ada? Entah-entah dia pun ada yang sama. Dah aku kata masatu hilang kan? " Akmal cuba menayangkan muka selamba walhal hati nak tercabut.
Aiden dan Afriq tersenyum sinis.
" Well we see it right now " Afriq bangun menuju ke arah Amanda. Akmal yang melihat itu terbuntang. Dia cuba menahan Afriq namun dihalang Aiden.
" Woii Riq!! " bisik Akmal keras. Arghh mampus!
¤¤¤¤
" Hai Manda "
Gelak ketawa tadi terhenti apabila Afriq berdiri di sisi meja. Amanda menjungkit keningnya.
" Tak, I just nak tanya. Baju ni you punya ke? "
Soalan Afriq itu mendatangkan pelik pada Amanda juga yang lain.
" No. Ni someone punya. Dia just bagi I, so I pakai lah. Why? You pernah nampak ke? " bukan nak berharap cuma dia nak tahu juga kot kot Afriq pernah nampak benda yang sama.
" Ohhh I see. Pernah. Sebijik macam AKMAL PUNYA " Afriq tersenyum sinis kepada Akmal yang dah menepuk dahi itu.
Sorry bro. Ni je jalan kau nak dapatkan Amanda mungkin. I just help you.
Amanda terkedu. He say what? Akmal?! Akmal geng dia tu?! Like serious!?
Di hujung sana, Akmal dah meletakkan kepalanya di atas meja kafe. Mampus. Tu je dalam otak dia.
Aiden yang melihat itu tergeleng kepala.
" Lepasni cuba tackle dia. Make a move bro "
Akmal mengangkat sedikit muka sebelum mengeluh.
Kalau lah Aiden tahu betapa susah Akmal nak elak semua ni ,
Macam mana dia nak move on lagi,
Dengan berita yang parent dia bagitahu lagi.
" Aku akan bertunang, gila. My mum's choice "
Aiden terbuntang dengar berita tu.
Dia memandang Akmal dan dia rasa saat tu Akmal tak bergurau.
Arghh sudah!
Mereka saling berpandangan.
Sorang dengan pandangan serba salah.
Sorang dengan pandangan serabut.
What will happen right now?
Tbc
Done! Esok punya chapter, esok update. What will happen to AkmalxAmanda? AidenxIzrina? Just wait and read. Serious aku bertungkus lumus siapkan tiga chapter dlm satu petang 😭
YOU ARE READING
Takdir Kita
Romance[C O M P L E T E D] [ PERTEMUAN AWAL ] " Aku tak percaya takdir! Kau tak faham ke!? " - Izrina " Percayalah! Kau tu memang takdir aku! Kalau tak, mana je aku ada mesti kau ada. Pahal?! " - Aiden Boleh ke dua orang yang berbeza pendapat n...