56

5.7K 189 0
                                    

" Terima kasih "

Aiden menoleh ke sebelah lalu memandang ke depan kembali .

" Untuk apa ? " tanyanya. Tiba-tiba isteri dia berterima kasih ni dah kenapa.

" Sebab awak ajak saya balik kampung . Padahal kita patut pergi honeymoon je . " Izrina memandang Aiden sambil tersenyum . Dia tak tahu nak cakap apa bila Aiden ajak balik kampung masa Maira suruh mereka untuk pergi honeymoon . 

" Sama-sama sayang . Honeymoon tu dekat sana pun boleh je . Takde masalah pun kan . Yang penting , kita luangkan masa bersama sambil cipta kenangan indah antara kita . " ujar Aiden . Dia bukan tak tahu Izrina rindu nak balik ke sana . Jadi apa salahnya kalau dia bawa Izrina pulang ke kampung halaman wanita itu .

" Hahaha fine . Nanti saya bawa awak jalan satu kampung tu . Nak nak lagi air terjun dekat sana cantik . Sawah pun ada . " Izrina dah bayangkan keindahan alam yang dah lama dia tak nikmati . Udara segar , bunyi air terjun , kicauan burung , kehijauan sawah padi ... 

Aiden tersenyum melihat Izrina yang teruja bercerita itu ini tentang kampung dia . Dah agak dah isteri dia memang rindukan kampung halaman . Jadi tak sia-sia dia ambil tindakan honeymoon dekat sana . 

****

" Kenapa kau biar je Rin kahwin dengan jantan tu ?! Kau tahu kan Rin tu tunang aku ! Kenapa kau tak support member kau sendiri ? ! " marah Naufal . Dia naik berang bila tahu Izrina dah kahwin dengan Aiden dua hari lepas . Itupun sebab mak dia yang bagitahu lepas mak si Badrul ni bercerita dekat kedai runcit . Kalau tak , sampai bila-bila dia takkan tahu !

Badrul membuat muka menyampah . Dia memandang Naufal yang pagi-pagi lagi sudah terpacak depan rumah dia semata sebab nak marah macam ni . Nasib baik Izrina tak kahwin dengan manusia macam Naufal ni . 

" Dah jodoh dia dengan Aiden tu , kau nak aku buat apa ? Tunang ? Hahah tolong sedar sedikit kau tu cuma bekas tunang dia je . Kenapa aku nak kena support kau lepas apa yang kau buat dulu ? Blah ah Naufal . Rin dah bahagia dengan suami dia . Better kau balik . Jangan sampai aku naik angin dekat sini . " Badrul menekankan semua ayat yang keluar daripada mulut dia termasuk perkataan bekas tunang . Dia tinggal nak layangkan penumbuk dia je dekat Naufal ni . Rasa menyampah cakap dengan manusia tak faham bahasa seorang ni . 

Naufal merengus geram . Dia tak sangka Badrul tak sokong dia langsung . Ni mesti si Aiden tu dah bayar Badrul ni . Dia menghentakkan kaki lalu terus berjalan ke arah kereta dia . Makin lama dia dekat situ makin naik tekanan darah dia . Dia akan pastikan Aiden tinggalkan Izrina sebab Izrina tu milik dia . Hanya dia yang boleh kahwin dengan Izrina . 

Badrul menggeleng kepala melihat perangai Naufal . Entah bila lelaki tu nak sedar dengan kesilapan sendiri entah . Makin teruk dia tengok perangai Naufal tu dari hari ke hari . 

Tbc

Takdir KitaWhere stories live. Discover now