Aiden memandang kipas yang berpusing di atas itu tanpa perasaan. Rasa macam entah, nak percaya tapi pelik. Akmal nak tunang? Tapi tak tahu siapa bakal tunang dia? What was that lah!
" Kalau dia tunang, habis Manda tu macam mana? "
Aiden meraup muka sambil mendengus stres. Sakit kepala otak dia sekarang ni. Ingatkan Akmal yang loner tu takde crush ke apa, rupanya dalam diam simpan hati juga.
" Semoga Allah permudahkan semuanya untuk kau lah bro "
¤¤¤¤
" Bro. Aku dengan Akmal pergi padang dulu lah. Kau lambat lagi kan? " Afriq menyandang beg di belakang badan.
Aiden mengangguk lalu menyuap lauk ke dalam mulutnya. Petang macam ni, terpaksa lah makan dekat kafe. Nak balik kang, stuck pula.
Afriq dan Akmal berlalu meninggalkan Aiden di kafe. Lambat lagi budak bertuah tu nak habis makan. Sejenis makan sopan teramat.
¤¤¤¤
Izrina terbuntang apabila dengar arahan Prof. Said.
" Seriously prof? " dia tanya lagi untuk pastikan.
Dengan anggukan prof itu dia mengeluh lemah. Nak tak nak dia kena siapkan juga apa yang diminta tu.
Tapi ni petang kot. Aduhaiiii bila nak siapppppp!
Dia melangkah keluar dari bilik itu lalu menuju ke perpustakaan uni. Terpaksa! Amanda dengan Wina dah lama balik pula tu. Adoii!
¤¤¤¤
Aiden melangkah keluar dari tempat persalinan. Dia mengangkat tangan kiri untuk lihat sekarang dah pukul berapa.
Lama lagi. .
Dia mengorak langkah perlahan-lahan ke arah padang.
Aiden termenung sambil menuju ke padang . Malangnya dia tak perasan ada seseorang di hadapan dia lalu ,
Bam !
Sempat Aiden memaut tubuh yang hampir jatuh itu dan buat seketika waktu sea-akan terhenti buat mereka .
****
Izrina merengus geram . Kenapa nak petang ni juga ?! Tak boleh ke esok ! Dalam dia merungut tu tiba-tiba dia rasa diri dia dilanggar .
Izrina terus memejamkan mata tunggu untuk jatuh namun dia pelik bila tubuh dia tak rasa sakit pun . Perlahan-lahan dia membuka mata dan ,
Deg !
Mata bertentang mata . Jantung berdegup laju . Tidak berkelip dia memandang seseorang yang menyambut dia saat ini .
" Err "
" Ehem "
Aiden dan Izrina terus tersedar dan melepaskan diri masing-masing lepas dengar suara Afriq dan Akmal.
Ingatkan tadi nak panggil Aiden tapi lain pula yang mereka nampak sekarang ni.
" Sorry. My fault "
Aiden terus berlalu pergi meninggalkan mereka tanpa menoleh lagi. Jantung dia dah maraton dah ni. Tolong lah.
Izrina memandang susuk tubuh itu sambil memegang debaran yang masih terasa. Apa perasaan ni? Malas nak layan, dia terus pergi.
Meninggalkan Afriq dan Akmal yang terpinga-pinga tu.
" They love each other "
" Agree "
Mereka saling berpandangan sebelum tergelak. Sekepala betul mereka ni hahah!
Tbc
Can you guys help me? Tolong bagi tajuk yang sesuai. Aku rasa macam tak sesuai nak letak tajuk ni. Huarggghh 😭😭
YOU ARE READING
Takdir Kita
Roman d'amour[C O M P L E T E D] [ PERTEMUAN AWAL ] " Aku tak percaya takdir! Kau tak faham ke!? " - Izrina " Percayalah! Kau tu memang takdir aku! Kalau tak, mana je aku ada mesti kau ada. Pahal?! " - Aiden Boleh ke dua orang yang berbeza pendapat n...