9

5.9K 243 8
                                    

Amanda dan Wina berjalan ke arah kafe sebelum tiba-tiba Wina menjerit .

" Wehhhh Mandaaa !! Aku lupa nak pinjam buku yang prof cakap tu ! Kau pergi dulu lah ok ? Rina pun dah tunggu kan ? Aku pergi library jap . Ok bye ! " Wina terus berdesup lari ke arah perpustakaan uni . 

Amanda menggeleng kepala melihat perangai kawan baik dia yang seorang itu . Suka buat kerja last minute kan , hah ambil sekali kena sebijik . Dia meneruskan perjalanan ke arah kafe kerna tidak mahu Izrina menunggu terlalu lama . 

Wina tersenyum kepada penjaga kaunter semasa dia masuk . Mana taknya , dia main terjah je masuk . Gila tak terkejut kakak yang jaga kaunter itu tengok ada manusia tiba-tiba masuk dengan termengah-mengahnya lagi . HAHAHAHA !

" Sorry kak . Heheh " Wina tersengih sebelum berjalan ke arah rak-rak buku . Dia melilaukan mata di setiap rak bagi mencari bahagian yang dia inginkan . Susah juga ambil course business nii . 

" Finally jumpa pun ! Aduh tinggi pula nak ambil buku tu " bisik Wina perlahan . Dia mendongak ke atas . Nampak sangat buku tu tapi dia ni cuma 150cm je ! Mana sampai nak ambil . Kang kalau minta tolong hm malu lah pula . 

Tak pasal-pasal dia dok tergaru kepala dekat situ cari cara nak capai buku tu . Kalau tak penting takpe juga tapi ni penting ! Berkait rapat dengan bonus mark ! Nak menangis pula rasa dekat situ . 

" Alahhh lenjan jelah . Lompat ni sampai kot . Jangan aku yang jatuh macam nangka sudah lah . " Wina melompat kecil sambil tangan cuba menggapai buku itu . Namun , tak tercapai juga ! 

" EYYY KENAPA MESTI LETAK DEKAT TEMPAT TINGGI MACAM TU ! AKU NI MANA SAMPAIII . " bisik Wina keras . Tengah dia merungut tu tiba-tiba satu tangan mencapai buku yang dia nak tu . dari belakang dia . 

Haruman ni . Dia kenal sangat siapa . Please jangan cakap dia dekat belakang . Wina menutup mata menahan getar di jiwa .

" Nahh aku dah tolong ambilkan "

Suara itu . Afriq . 

Dengan perlahan Wina berpusing menghadap belakang . 

Degg!

Ya Allah ! Dekatnya jarak kitaorang ! 

Afriq mengerutkan dahi melihat Wina yang terkebil-kebil itu . Taknak ambil buku yang dia hulur ni ke ? 

Niat dia tadi nak ke meja rakan dia tapi sekali dia tengok gadis ini dok terlompat-lompat nak capai buku tu . Jadinya dia tolonglah . Tapi rasa nak gelak juga tengok Wina membebel sebab tak dapat capai . Nampak comel . Hish Riq ! Apa kau mengarut ni ? 

" Ehem ! Kau memang taknak ambil ke buku ni ? " tanya Afriq . 

Wina tersedar lalu ambil buku yang dihulurkan itu . 

" Thanks Riq " perlahan je suara dia sebab tengah malu . Gila kau ! Crush depan mata kot weh !

Afriq menahan senyum . Perlahan sangat suara si gadis depan dia ini . TING ! Satu idea terpancul di otak dia . 

" Most welcome sayang . You owe me a treat . Got to go ,dear " Afriq berbisik perlahan di tepi telinga Wina lalu pergi . Dia menahan senyum melihat muka terkejut gadis itu . 

Wina terbuntang apabila dengar bisikan Afriq di tepi dia . Dia panggil aku apa tadi ?! Sayang ?! 

Dengan lajunya Wina berlari ke kaunter untuk meminjam buku itu . Taknak pandang Afriq !!

Afriq yang melihat kalutnya Wina itu menahan gelak . Dia tahu dia akan jumpa gadis itu balik . Hahahah bukan dia tak nampak muka Wina yang merah itu . Nampak sangat ada hati dengan dia ni . Alahaii awaknya ..

Rakan Afriq yang melihat dia tersenyum sendiri itu memandangnya pelik namun Afriq tidak hiraukan . Apa yang dia peduli ialah muka malu gadis 150cm itu . She is stunning around babe !

Tbc

Takdir KitaWhere stories live. Discover now