Kdo jste? Odkud pocházíte? Kdo jsou vaši rodiče? A co ostatní příbuzní? Ve světě, jako byl ten, ve kterém vyrůstalo malé děvčátko s vlasy barvy ohně, znamenalo tohle všechno. Všichni chtěli něco znamenat. Většinu svých přátel znali od mala. Báli se zrady a tak se drželi těch, jimž věřili. Někteří takový přepych ovšem nedostali.
Tmavovlasý chlapec zatajil dech a celý se napnul ve chvíli, kdy se na něj usmálo děvčátko, sedící na stoličce ve Velké síni. Nechalo si přes oči přepadnout Moudrý klobouk. Chlapec pozorně sledoval svou mladší sestřičku. Nebál se. Věděl, že st bude kdekoli, bude v pořádku. Měla dostatečně prořízlou pusu a dobré srdce na to, aby zapadla kamkoli. Přesto však cítil jakousi nejistotu. Jak by ji mohl ochránit, kdyby byla v jiné koleji? Možná nijak. A možná právě tak by to mělo být. Zrzka nepotřebovala jeho ochranu. Alespoň ne prozatím. Byla dostatečně silná na to, aby se o sebe postarala. Potřebovala prostor, aby mohla růst. Chtěla si jít svou vlastní cestou, i kdyby to znamenalo, že nebude stejná, jako cesta jejího bratra.
Úsměv na rtech zrzavého děvčátka dodával naději jejím přátelům i jejímu staršímu bratrovi. Všichni si přáli, aby ji moudrý klobouk zařadil do koleje statečných. Jeden člověk byl ovšem jiného názoru. Viděl to, co ostatní vidět nechtěli.
Heather nebyla jen neposedná, zákeřná potvůrka posedlá žertíky. Byla mnohem víc. Ambiciózní, veselá, společenská, ale svým způsobem i uzavřená. Stejně, jako milovala žerty, její srdce bilo i pro něco jiného.
Moudrý klobouk nesdílel názor většiny. Nikdy se neohlížel na názory jiných. Zajímalo ho jen konkrétní dítě, jehož schopnosti, přednosti a předpoklady právě posuzoval. Chtěl pro něj jen to nejlepší. Někdy možná udělal chybu. Ani on nebyl neomylný. Žádný rok se neobešel bez jeho zaváhání. Vždy se objevil někdo, kdo byl pro něj záhadou. Toto ovšem nebyl ten případ. Přesně věděl, kam ta malá potvůrka patří. A přesně tam ji také, s jejím souhlasem ovšem, poslal.
Když klobouk vyřkl své rozhodnutí, dívčin bratr pevně sevřel rameno své starší kamarádky. Ta se na něj ani nepodívala. Pouze jej dál držela za ruku a sledovala, jak se děvčátko s ohnivými vlasy zvedá ze stoličky a míří ke stolu své koleje. Po celou dobu ji bedlivě sledoval pár smaragdových očí, v nichž byly patrné obavy. Zdály se však zbytečné. Jeho sestra byla na místě, kam patřila.
Na tento okamžik vzpomínala štíhlá dívka, jež v jedné ruce svírala koště a v druhé knihu, která vypadala, jako kdyby se měla brzy rozpadnout. Ohnivé vlasy závlály vzduchem, když pohodila hlavou a protočila svýma čokoládovýma očima. Zatímco její starší bratr byl nucen poslouchat, jak moc je podobný otci, zatímco oči má po matce, Heather to měla přesně na opak. Zrzavé vlasy, věčně vědoucí výraz, milý úsměv, štíhlá postava, světlá pleť. Dívka by mohla být dvojníkem své matky, nebýt jednoho drobného detailu. Tím byly oči, jež nepatřily Lily Potterového, nýbrž jejímu manželovi. Stejně, jako v Jamesových očích, i v těch jejích plály nezbedné plamínky, jež byl jen málokdo schopen uhasit.
Přesto v poslední době nebyly už tak jasné. Dívka nastupovala do sedmého ročníku a zatímco všichni už se těšili na konec školy a na své budoucí povolání, Heather ještě hledala samu sebe. Možná to bylo tím, že nechtěla nic uspěchat. Spíše šlo ovšem o to, že nikdy nedostala příležitost být sama sebou. Na její matku vzpomínali profesoři jako na jednu ze dvou nejchytřejších mudlovských čarodějek, jež v Bradavicích zažili. Otce zase proslavili jeho žertíky a samozřejmě famfrpál. Co se sportu týkalo, její bratr šel v otcových stopách. Na škole byl velice oblíbený. Zatímco o něm mluvil každý, Heather jako kdyby neexistovala. Nikdy si nestěžovala. Nikdy mu nezáviděla, nikdy mu to nevyčítala. Jednou ovšem musela přijít ta chvíle, kdy už toho bledá dívka bude mít plné zuby. A ta chvíle nastala právě teď.
_______________________________________
Tak vás vítám u dalšího příběhu, jež náleží k Cizince a všem jejím dílům. Heather nám nastupuje do posledního ročníku. Co říkáte? Mrkneme se tam s ní? 😁
💋🤗💖
ČTEŠ
Heather Potterová: V pozadí
FanfictionUpozornění! Příběh je doplňkem k sérii Cizinka a Dcera cizinky (hrozí nepochopení některých událostí či souvislostí). Heather Potterová. Dívka, jíž nebylo souzeno se narodit. Je zvláštní toto říct o živé bytosti, ale je to tak. Než činy Eleanor Lupi...