Kapitola 80: Opravdové štěstí

411 47 6
                                    

Učebnou se rozléhal jeden hlas za druhým. OVCE byly už za dveřmi. Vyučování se pomalu chýlilo ke konci. Zrzavá dívka, jež se opírala o zeď a pozorovala snahu svých spolužáků, si byla moc dobře vědoma faktu, že tohle je její poslední šance. Věděla, že pokud patrona nevyvolá onu vyučovací hodinu, neudělá to už nikdy. "Heather!" houkla na svou kamarádku vysoká černovláska, jejíž patron se akorát rozplynul. "Pojď to zkusit." Zrzka si nebyla jistá, zda to byl dobrý nápad. Pořád se necítila připravená. Přesto se po chvilce přemlouvání a sbírání odvahy, jež rozutekla do všech koutů světa, odrazila rukama od zdi, míříc mezi své spolužáky. Pozvedla hůlku, v hlavě se snaže vybavit si šťastnou vzpomínku.

Zdálo se to jako sedět před televizí. Za zavřenými víčky si přehrávala okamžiky ze svého života. Chvíle, jež strávila se svou rodinou, ať už v jejich domku, v Doupěti nebo u Lupinových. Viděla svůj první opravdový let na koštěti. Ještě nyní si dokázala vybavit ten úžasný okamžik, když se její nohy odlepily od země a ona vzlétla. Následovalo však zklamání, když si uvědomila, že její bratr to zvládl mnohem dříve, a proto James nebyl až tak nadšený, jak od něj jeho dcerka čekala. Když nad tím Heather tak přemýšlela, bylo těžké vybavit si vzpomínku, která by byla jen o ní. Protože pro své rodiče to nikdy nebyla jen ona. Na prvním místě byl vždy Harry a teprve poté až Heather. Dívka, jež měla být chytřejší, šikovnější a statečnější než její starší bratr, se nakonec stala zklamáním. Koutky úst jí poklesly. Obklopila ji nepříjemná atmosféra, z níž jí pomohl až dotek na jejím rameni.

Oči nechala zavřené, snažíc se přemluvit k trpělivosti a klidu. "Nepřemýšlej nad tím, kdy ses cítila šťastná." Slova jejího profesora ji donutila se zamračit. "Přemýšlej nad tím, s kým jsi se cítila doopravdy šťastná." Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Jako kdyby Remus spustil v její hlavě jakési promítání, jež Heather nebyla schopná zastavit. Viděla kabinou v Hedvábném nebi, obchod s potřebami pro famfrfál, zapadlo uličku v Prasinkách, ohromné, hrůzostrašné sídlo a menší domek, jež se stával jejím útočištěm vždy, když potřebovala uniknout. Neutíkala tam však jen kvůli svým problémům, ale také kvůli jeho majiteli. Všechna ta místa spojovalo jedné. Vzpomínky na mladíka, kterému dívka odevzdala celé své srdce. Ačkoli se na to poslední týdny snažila nemyslet, nemohla to změnit. Nemohla to vzít zpět.

Když otevřela oči, stále před nimi měla mladíkovu tvář, a ačkoli se k ní pojila bolest zlomeného srdce, neexistovalo na světě nic jiného, co by ji činilo více šťastnou, než mladý čaroděj čistokrevné krve. Nechala ze svých rtů splynout ona dvě slůvka, a pak už jen čekala. Přestože se obávala zklamání a sama sebou si stále nebyla jistá, ruka s hůlkou se jí netřásla. Byla si totiž jistá jím. A skutečně. Že špičky hůlky začal vycházel tenký pramínek mlhy, jež se před zraky studentů a profesora začal formovat do tvaru, jímž Heather ani Remus nebyli ani trochu překvapení. Nezáleželo na tom, jak moc si myslela, že se od svých rodičů liší, ale na tom, že v něčem jim přeci jen podobná byla.

Hodina skončila. Po ladné lani, jež si vysloužila několik zalapání po dechu, nebylo už památky. "Jak jsi věděl, co říct?" zeptala se zrzavá dívka jednoho z nejlepších přátel svého otce, když se ostatní studenti rozešli na svou další hodinu. "Hope," odpověděl jednoduše Remus, čemuž se dívka pousmála. Nebylo to poprvé, co za nějaký svůj úspěch vděčila Hope. "Přemýšlela si nad tím, že Dillon má..." "Laň? Ne, nepřemýšlela. Dokud jsem nevyvolala patrona, nebyl k tomu důvod," přejela si zoufale rukou po tváři. "Možná jsem měla," přiznala provinile. "Shoda patronů nemusí znamenat spřízněnou duši. Nevybíráme si partnera podle nich," zavrtěl hlavou. "Proč má teda laň?" musela se zeptat. Věděla, že kdyby to neudělala, nedala by jí ona otázka spát. "Kdo ví," pokrčil muž rameny. "Možná to opravdu může být láska," zauvažoval, "jen nešťastná, neopětovaná."

_______________________________________

Hezký podvečer. Jedna na zlepšení nálady 😁😘

💋🤗💖

Heather Potterová: V pozadíKde žijí příběhy. Začni objevovat