Jocke
'Ik heb een besluit genomen. Ik ga naar Frankrijk. Nu. Het kan me niets meer schelen. Ik moet Charlie vinden! Dat festival van Avignon is nog te ver weg, ik moet nú in actie schieten!'
'Ben je gek?! Je weet niet eens waar te zoeken! Je moet wachten totdat je meer info van de politie krijgt!' Riep mijn moeder.
'Robert gaat me helpen. Hij gaat mee en blijft bij me.' Stelde ik haar gerust.
'Jocke, je begrijpt het niet! Je kan Charlie niet zomaar vinden als je niet weet waar te zoeken!'
'Als we niet gaan, vinden we haar nooit. Sam's vader weet wat hij doet.' Zei ik.
'Ik weet wel dat je bij hem veilig bent, maar toch... Doe geen gekke dingen, beloofd? Ik wil niet nog een Van Geel verliezen...'
'Je hebt ons nog niet verloren, mama. Nog lang niet.'
Charlie
'Zouden ze me missen?' Vroeg ik al zuchtend aan Pieter die zijn armen om me heen had geslagen. 'En zouden ze me zoeken?' Ik keek op, in zijn donkere ogen die geen emotie uitstraalden. 'Pieter?' Vroeg ik. 'Sorry Charlie, ik weet het niet.' Antwoordde hij eindelijk. 'Ik hoop het... Ik ben deze kelder meer dan beu.'
'Ik zit trouwens nog met een vraagje, Charlie.' Zei hij plots. 'Ja?'
'Toen je vader het fort bestormde, was er een kleine Spanjaard bij...' 'Dat was Abel.' Zei ik nog voordat hij zijn vraag kon stellen. 'Ja, dat wist ik al... Maar wie was dat meisje dat hij bij zich had?' Ik liet Pieter los en ging naast hem zitten op het bed. 'Dat was Kaya.' Zuchtte ik. 'Zijn vriendin?' Ik haalde mijn schouders op. 'Ik denk het... Maar volgens mij was Kaya net als die andere sletten.'
Pieter trok zijn wenkbrauwen op. 'Hoe bedoel je?' Vroeg hij. 'Soms had ik medelijden met hem... Mijn vader was echt geweldig, grappig en ontzettend lief! Maar misschien ook naïef op vlak van liefde. Je wilt niet weten hoeveel vrouwen daar ooit misbruik van maakten... Mijn vader, tot over zijn oren verliefd, werd er steeds ingeluisd. Ze flirtten met hem, speelden met zijn gevoelens en dan... Wanneer ze zijn vertrouwen gewonnen hadden, gingen ze met hem naar bed. Hij hoopte steeds op een relatie die jaren zou duren, zij dachten aan een onenightstand. Alsof erin hun bucketlist geschreven stond: seks hebben met Jocke Van Geel. De volgende ochtend waren ze steeds weg en bleef mijn vader weer alleen achter...'
'Papa, alsjeblieft... Als Selena vanavond weer komt, doe het dit keer dan rustig aan!' Lachte ik en gaf hem een stevige por in zijn zij. Selena was oké, ze was grappig en lief. Ze maakte zelfs een paar keer het eten klaar! We konden het wel goed vinden met elkaar. Mijn vader slikte en wreef door zijn ogen. 'Ik denk niet dat Selena nog zal komen... Toen ik wakker werd, lag ze niet meer naast me. Ze stuurde enkel een stom berichtje. Ze was nog niet klaar voor een relatie...'
...
'Waar is Saartje?' Vroeg ik. 'Weg. Ze zei dat ze geen relatie wilde, maar ze wilde wel mijn minnares worden... Over mijn lijk, had ik haar gezegd. Dan stelde ze voor om friends with benefits te worden. Ik heb haar bevolen weg te gaan. Waarom val ik toch steeds op die hoeren?'
...
'Blijft Kaat niet eten?' Vroeg ik. 'Charles... Zwijg alsjeblieft over die slet.' 'Oh nee... Wat nu weer?' Hij haalde zijn schouders op. 'Ze wilde enkel een onenightstand, niet meer en niet minder.'
...
'Nathalie is vertrokken. Ze wilde enkel kunnen opscheppen bij haar vriendinnen. Zoiets wil ik niet in huis. Wat ben ik?! Speelgoed?! Ik ben het zat! Ik heb ook gevoelens!'
...
'Kim?' 'Nope, ze had al een vriend...' Zuchtte hij. 'Dus ze ging vreemd?' 'Jep en wie heeft zijn lichaam dan weer geschonken aan een vreemde? Jocke hier!' Ik rolde met mijn ogen. 'Bouw dan eerst een band op, hé. Leer ze eerst beter kennen voor je ze mee naar huis neemt.' Zei ik. 'Zodat ze achteraf mijn hart dubbel zo hard kunnen breken? Nee, bedankt!'
'Het enige wat hij wilde was een vaste, passionele relatie. Maar er werd keer op keer op zijn hart getrapt...' Zuchtte ik. 'Het moet wel vreemd voor jou geweest zijn... Het lijkt wel alsof je vader iedere week met een andere vrouw naar huis kwam!' Zei Pieter verbluft. 'Ja, dat was het ook... En één keer is het ook eens misgelopen en verloor ik het vertrouwen in mijn vader, ik geloofde de roddels en niet zijn woorden... Ik schold hem toen uit, wilde weglopen en nooit iets meer met hem te maken hebben. Als hij niet met bewijsmateriaal was gekomen, had niemand hem ooit geloofd...' 'Wat wat er dan gebeurd?' Vroeg Pieter nieuwsgierig.
'Haar naam was Britt. Mijn vader was smoorverliefd op haar. Zij was de ware, vertelde hij me. Ze leken wel voor elkaar gemaakt! En al na drie maanden begon ik Britt te zien als een moeder. Ze zorgde voor me, was lief en grappig... Maar bovenal: ze maakte mijn vader gelukkig. Met valentijn had mijn vader in het geniep een dagje vrijaf genomen en vervolgens zijn hele kamer versierd met uitgeknipte hartjes, rozen en romantische muziek. Hij wilde haar verrassen, want zij wist niet eens dat hij thuis was. Hij hoorde haar de trap op komen toen hij ongeduldig op z'n bed zat te wachten. De deur stond op een kier, waardoor hij kon zien wanneer ze de kamer zou binnenkomen. Maar net voordat ze de kamer betrad, werd ze gebeld. Ze had de deurklink al vast in haar handen, maar kon het niet laten om eerst op te nemen. Doordat de deur op een kier stond, kon mijn vader het gesprek mee volgen...
Ze was in gesprek met haar beste vriendin Jill. Ze vertelde al lachend dat de weddenschap aan het lukken was. De weddenschap waarbij ze Jocke zwart zou maken. Britt was journaliste en wilde een artikel schrijver waarin stond dat Jocke haar verkracht zou hebben. Toen mijn vader dit hoorde, was hij razend. Hij stormde de kamer uit en duwde haar met haar rug tegen de muur. Hij greep haar bij de keel. Hij wilde haar niet verwonden, hij zou ook nooit iemand pijn kúnnen doen... Maar zijn woede nam de voorhand en bezorgde haar een litteken in haar hals.
Britt stapte naar de rechtbank en vertelde dat hij haar niet alleen verkracht had, maar ook mishandeld had. Het kleine litteken in haar hals was het bewijs en ook het telefoongesprek waarin duidelijk te horen was hoe hij tekeer was gegaan. Ze hadden hem. Hij kon zich niet meer verdedigen...
Hij verloor bijna alles. Zijn carrière, zijn geluk en mij. Ik werd op school gepest en dat was zijn schuld. Toen ik het las in de krant, had ik hem uitgescholden en een vaas naar zijn hoofd gegooid. Ik geloofde hem niet en gaf hem niet eens de kans om het uit te leggen...
Maar mijn vader gaf niet op. Zijn advocaat wist hem het telefoongesprek te bezorgen. Dat was voldoende. Hij spoelde het fragment terug waarin Britt vertelde over het leugen dat ze iedereen zou wijsmaken. Met dit bewijs werd hij onschuldig verklaard en was het Britt die een hoge geldboete mocht betalen en haar job verloor... Ik voelde me zo stom daarna... Ik had mijn vader niet geloofd terwijl hij de hele tijd de waarheid sprak! Gelukkig nam hij het me niet kwalijk en konden we weer verder met ons leven alsof er niets gebeurd was.'
'Ik wist niet dat je vader zo'n groot succes had bij de meisjes.' Zei Pieter verbaasd. 'O jawel, je moest eens weten...'
Jocke
'Moest je dat paard nou per se meenemen?' Gromde Robert de volgende dag toen we bijna arriveerden in Marseille na een lange autorit. 'Een afspraak met m'n moeder. Ik mag gaan, maar ik moet intussen ook Spirit trainen voor als ik langdurig zou wegblijven. Hij kan nog van pas komen. Ik durf zelfs te wedden dat hij sneller rent dan jouw wagen rijden kan.' Zei ik met een uitdagende blik. 'Wat een onzin! Pfff sneller dan mijn wagen...' Spotte hij. 'Wacht maar af. Op een dag bewijs ik het je.'
Heeeey mensen! Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden! Vergeet niet te stemmen en te reageren! Tot snel!
JE LEEST
Locked by you: Sequel
Misterio / SuspensoHet verhaal gaat verder! Na jaren van rust en vrijheid, barst de hel weer los. Wanneer Antwerpen getreiterd wordt door criminele bendes die meisjes ontvoeren, is Jocke bang dat zijn dochter Charlie ook één van de slachtoffers zal worden. Hij doet er...