Jocke
'Opstaan slaapkop, je bent hier de enige die dromenland nog niet wil verlaten.' Zei Robert de volgende ochtend toen hij mijn kamer binnenkwam. 'Mmm, laat me nog even slapen...' Mompelde ik slaapdronken. 'Nee, nee!' Lachte hij en trok het deken van me af. 'Je bent je afspraakje met Sarah toch niet vergeten? Ze stuurde je een bericht dat ze er al over een uur zou zijn.'
Ik sprong op. 'Over een uur?! Wat?! Over een uur is ze hier?! Hoe kan dat?!' Robert lachte. 'Als je met het vliegtuig gaat is Frankrijk niet ver, hé.'
Ik sprong op. 'Kon je me niet eerder wakker maken!'
'Wees blij dat ik je nog wakker heb gemaakt. Ik wilde het eerst niet doen. Dan kon Sarah zien hoe jouw haren zo mooi in de war zitten! En hoe je jouw wonde nog steeds niet verzorgd hebt!' Ik gaf hem een harde por. 'Erg grappig!' Gromde ik ironisch.
Uit mijn kast haalde ik een grijze hoodie en een simpele jeans. Ik ging naar de badkamer, die zich net naast mijn kamer bevond, en hing mijn kleren over het rek dat er stond. Vervolgens kleedde ik me uit en ging douchen.
Het was maar van korte duur, want ik was enorm gehaast. Een uur is snel voorbij. Ik kleedde me haastig om en verzorgde nog snel de wonde op mijn voorhoofd.
Robert kwam al lachend de badkamer in terwijl ik mijn haren aan het doen was. 'Die Sarah interesseert jou wel hé?' Zei hij en leunde tegen de deur van de badkamer die hij niet had dichtgedaan. 'Zoek er niets achter Robert, ik wil gewoon een goede eerste indruk op haar maken.'
'Ze interesseert je zelfs meer dan je eigen dochter...'
Ik keek hem meteen nijdig aan. 'Wat?! Helemaal niet!'
'Ben je dan niet nieuwsgierig hoe het met Charlie gaat?'
'Natuurlijk wel! Ik wilde het je net vragen!' Zei ik en ging gefocust verder met mijn haar weer netjes in volume te krijgen.
'Het gaat goed met haar. Ze is beneden bij Mitch en Pieter. Geen paniek, ze zijn gewoon rustig aan het ontbijten.'
Mijn hart klopte sneller. Had hij hen nu weer alleen gelaten?! Besefte hij dan niet hoe gevaarlijk dat was?!
Meteen stormde ik naar beneden. Het kon me niet meer schelen hoe ik me aan Sarah zou vertonen, de veiligheid van mijn dochter was belangrijker.
Charlie
Ik was rustig aan het eten toen mijn vader plots naar beneden stormde. Hij was al aangekleed en dat was niet van zijn gewoonte. Hij haalde opgelucht adem toen hij me zag en kwam naar me toe. Hij streelde door mijn haren en gaf me een kusje op m'n voorhoofd. 'Goedemorgen.' Zei hij buiten adem. 'Goedemorgen.' Knikte ik en scande zijn lichaam. 'Ruik ik nu parfum?' Vroeg ik al lachend. 'En waarom zie je er zo goed uit?'
'Ik heb een date met Sarah.' Zei hij met een dromerige waas in zijn ogen. 'Wie is dat nou weer? Waar is Kaya?'
'Kaya en ik zijn niet langer samen, Charles.' Zei hij treurig.
'Ik wist het. Een slet, zoals al die andere meisjes.' Zuchtte ik.
'Nee, ik gaf haar niet genoeg aandacht. Ik begrijp haar wel. Ik heb haar wel een beetje verwaarloosd... Maar ik was te druk bezig met de zoektocht naar jou.'
'Te druk bezig met de zoektocht naar mij? Maar intussen heb je wel een date met een gloednieuw meisje? Daar klopt toch ook iets niet?' Zei ik. 'Het is niet wat je denkt... Zij belde mij op en ze wil alleen maar-' 'ik hoef het niet te weten... Pas gewoon op dat ze je hart niet breekt, zoals al die anderen.'
JE LEEST
Locked by you: Sequel
Mistério / SuspenseHet verhaal gaat verder! Na jaren van rust en vrijheid, barst de hel weer los. Wanneer Antwerpen getreiterd wordt door criminele bendes die meisjes ontvoeren, is Jocke bang dat zijn dochter Charlie ook één van de slachtoffers zal worden. Hij doet er...