[Please.Do open the song at media while reading.You can play this song twice or more.]
•Bang Bang by Dua Lipa•Aidan melangkah keluar dari Ferrari hitamnya dengan penuh gaya.Dia kemudian membetulkan kot tuxedonya yang berwarna navy blue.Setelah itu,dia bergerak ke pintu sebelah penumpang lalu membuka pintu itu.
Dia menghulurkan tangan kepada Aurell dengan senyum kacaknya.Aurell tersenyum lalu tangan kanannya lembut menyambut huluran itu manakala tangan kiri memegang hujung gaun kembangnya.Sebelah kasut heelsnya mencecah lantai kemudian diikuti yang sebelah lagi.
Aidan membantu Aurell keluar dari kereta mewahnya.Kedengaran bunyi-bunyian para tetamu yang bertepuk gemuruh dan ada juga terselit bunyian lensa kamera saat kaki mereka melangkah ke karpet hitam.
Wartawan-wartawan juga mengambil kesempatan untuk mengambil gambar pasangan itu.
Gambar perkahwinan Dylan Aidan Santarossa,pemilik showroom kereta mewah semestinya akan mengambil tempat di muka hadapan akhbar dan media massa.
Sebuah kereta SUV berwarna hitam berkilat dibuka dari luar oleh seorang pengawal yang segak bertuxedo hitam.Kelihatan beberapa orang gadis melangkah keluar.Mereka memakai gaun sedondon berwarna pic.Mereka kemudian mendekati pasangan yang diraikan itu.
Aurell merangkul erat lengan Aidan.Tangannya elok memegang sejambak bunga berwarna merah jambu pastel.Mereka melangkah perlahan melalui karpet hitam yang dibentangkan di atas pasir pantai.Majlis resepsi mereka bertemakan beach wedding.Campuran Inggeris-Melayu.
“Nervous ke?Just smile baby.”Aidan mendekatkan sedikit bibirnya ke telinga Aurell lalu berbisik sambil tersenyum lebar.Aurell hanya mengangguk kecil sambil cuba mengukir senyum lebar.Terpana juga dia melihat senyuman Aidan.
Di belakang mereka kelihatan beberapa orang gadis sedang berjalan sambil memegang hantaran dan bunga.Kesemua bridesmaid itu kelihatan sungguh comel!
Ara dan Meylia juga menjadi bridesmaid mereka.Manakala Kak Nad dan Ryan menjadi pengapit.Mereka memakai pakaian berwarna perak.Anak-anak mereka iaitu Qeysha dan Dani pula menjadi flower girl dan flower boy.
Aurell terlihat sangat menawan dengan gaun kembangnya yang bersama putih-krim.Sangat kontra sekali dengan Aidan yang memakai tuxedo biru gelap.Aurell sangat comel kerana hanya separas bahu suaminya.Itupun berkat kasut tumit tinggi empat inci yang tersarung di kakinya.
“You look very gorgeous and beautiful tonight.Just like Barbie doll.”Aidan tersungging senyum sinis melihat Aurell yang sudah memerah mukanya.
“Are you blushing babe?”Aidan tertawa kecil.
'Ish.Dah tahu jangan lah tanya!'Aurell terjerit di dalam hati.
Mereka berhenti di hadapan sebuah pelamin berwarna putih.Mereka melakukan acara menepung tawar,makan beradab dan sesi bergambar bersama raja sehari.Para tetamu juga mula menjamu selera.
“Ehem.Test.Test.Okay guys.I want to make special request to our beautiful bride and handsome groom.Can I?”Darriel yang menjadi pengacara majlis pada malam itu bersuara.
“Yes!!”Para hadirin mula menjerit.
“Sing?Dance or kiss?”Darriel tersenyum nakal.
“Sing and kiss!!”Darriel tergelak besar.
“So,Mr. and Mrs.Dylan.Can you guys duet and sing a song?Please!”
“Yeahh!!Kiss!!”
“Sing!!”Aurell yang sedang berswafoto dengan Ara dan Meylia terkejut mendengar permintaan itu.Aidan di sebelahnya dikerling.Tidak pernah seumur hidupnya dia bernyanyi di hadapan khalayak ramai!
“Yeah ofcourse.”Aurell membulatkan matanya mendengar jawapan Aidan.What?!Apa dah jadi dengan Dylan Aidan?!
“Wuhuu!”Mereka bersorak.
Darriel kemudian mendekati mereka dengan sebuah balang kaca yang dipenuhi dengan kertas berwarna-warni.Dia menghulurkan balang itu kepada Aidan.Dia berpusing sekilas ke hadapan dengan mikrofonnya.
“So,Mr.Dylan must pick one of this paper.It contains the song title that they must sing.”Aidan kemudian memasukkan tangannya ke dalam balang kaca itu lalu mengeluarkan sehelai kertas berwarna hitam.
Kertas itu diserahkan kepada kembarnya.Darriel membuka kertas itu sambil tersenyum lebar.
“Voglio Ballare Con Te by Baby K ft. Andres Dvicio!”
“Yeahh!!”
“Woo!!”
“Wuhuu!!”
“Spanish!!” Para undangan mula bersorak teruja.
“Weh,kambing!Kau tahu ke lagu tu?”Meylia berbisik.Aurell hanya pasrah mendengar panggilan Meylia.Tak apa.Dah biasa dah.
“Tahu.Tapi,aku segan lah weh!”Aurell mencebik.
“Ye lah.Tak ada siapa lagi kan pernah dengar kau nyanyi?”
“Itu lah pasal!Huwaa!Suara aku tak sedap weh!”Aurell merengek.
YOU ARE READING
Possedilo [C]
Action[Possedilo-Milik Dia] Dia, seorang lelaki yang cukup digeruni kerana sifat dinginnya.Setiap kata-kata tersiratnya membawa seribu satu makna... "Aku ada masalah dengan dia, yang kau sibuk apahal?!"-PF "If you touch somebody that related to me, it...