Capitolo | 50 -[MIETITORE MISSION]

12.8K 511 56
                                    

          Hello.Korang ada dekat mana ni?

  “Ada dekat rumah lagi.Baru nak gerak.”Rykarl merapikan rambutnya di hadapan cermin.

  “Takut orang tak datang lah tu,”Nial mencebik.Aurell yang sedang memegang telefon itu tersengih.

  “Aik?Loud speaker eh?”Darren menyoal.

  “Ha'ah,”Nial menjawab malas.

  “Yelah.Yelah.Datang cepat tau!”Talian diputuskan.

  “Semua dah siap ke?Jom lah bertolak.Kang lambat pulak.”Iman menutup suis lampu dan suis kipas.

  “Jom.”Aidan bangkit daripada sofa.Dia membantu Aurell untuk bangun.

  Alhamdulillah.Setelah berbincang dan bersumpah setia,akhirnya Aurell dan Aidan telah berbaik.

  “Korang.Darren kata bridesmaid perempuan asing kereta dengan bridesman lelaki.Budak-budak pulak satu kereta dengan Ara,”Iman memberitahu setelah dia meneliti mesej yang dihantar oleh Darren.

  “Kenapa pulak kena duduk asing-asing?Dan...sejak bila pulak aku setuju nak jadi bridesman dia?”Ryan menaikkan sebelah keningnya.

  “Special procedure katanya.Bridesmaid datang asing.Bridesman datang asing.Flower girl and boy datang asing.Ikut aje lah.Majlis dia kan.”

  “Pelik-pelik lah budak tu,”Nial menggeleng.

  “Budak-budak naik sekali dengan bridesmaid,”Aidan memberi kata putus.

  “Kenapa?Biar aje lah.Ara kan ada,”Ryan memandang adiknya pelik.

  “Mana lah tahu kalau Qeysha meragam nak mommy dia ke nanti.Lagipun senang.Tak lah jalan sesak sangat,”Mendatar suara Aidan menjawab.Yang lain hanya mengangguk setuju.

  Ryan memandang wajah adiknya lama.

×××××

          “Nial.Call Ara tanya dorang ada dekat mana.Tak nampak pun kereta,”Ryan bersuara.

  Nial mengeluarkan telefon bimbitnya lalu membuat panggilan.Ris yang melihat daripada tepi membuat muka pelik.

  'Kenapa contact name Ara ada huruf S?Dia tulis apa dekat nama Ara?Tak ada pulak huruf S dalam nama Arabella.Pelik-pelik...' Ris bermonolog sendiri.

  “Hello.Ehem.Ara.Korang dekat mana ni?”

  “Hah?Jalan lain?Kenapa?”Nial memandang yang lain.

  “Oh.Okey.Cau.”Panggilan ditamatkan.

  “Apa jadi?”Yang lain sibuk bertanya.

  “Ada pokok tumbang dekat belakang.Jadi,dorang guna jalan lain.”

  “Ingat kenapa tadi.”

  “Weh.Aku dah tak boleh trace location dorang,”Tenang Ris berkata.

×××××

          “Kenapa ada polis dekat depan tu?”Ara menjenguk ke hadapan.Kelihatan beberapa orang anggota polis sedang menunggu di hadapan.

  Kereta mereka yang dipandu oleh anak buah Aidan kini berhenti betul-betul di hadapan polis-polis itu.

  “Cosa sta succedendo?(Apa yang berlaku?)”Pemandu muda itu mula bertanya.

Possedilo [C]Where stories live. Discover now