Capitolo | 57

13.4K 535 50
                                    

"Hai Aurell!"Nial menyapa sewaktu terlihat Aurell yang sedang ditolak oleh jururawat di atas katil beroda.

"Hai,"Aurell menjawab lemah.Dia tersenyum nipis.

Jururawat-jururawat itu menolak katil Aurell ke sudut dinding lalu menarik pin kunci pada roda.

Klak.

"Mana baby?Nak tengok baby."Matanya sudah bersinar-sinar teruja.

"Sabar lah.Kejap lagi nurse hantar."Ryan menjeling.

"Macam mana?Janji boleh ditepati tak?"Nial tersengih.Keningnya menari-nari.

"No.Kau orang keenam pegang baby."Aidan tersenyum sinis.

"Alah.Tak apa lah.Janji aku pegang dulu sebelum yang lain.Iyalah.Aku kan bukan mafia...suci.Bukan macam korang.Jijik."Selamba dia berkata.

Terus Aidan menjeling tajam.Nial terkelip-kelip.Alamak...

"Hello..."Mereka mengalihkan pandangan apabila seorang jururawat mendekati mereka dengan menyorong katil bayi.

"Wah comelnya!"

"Thankyou."Aidan tersenyum kepada jururawat itu.Wanita itu juga turut membalas senyuman.

"Present to you guys,Qash Arean Santarossa...(Aerien)"Lebar betul senyuman Dylan Aidan.

"Putihnya dia...comel sangat!"Mereka memuji.Penuh wad itu dengan suara mereka semua yang terlalu teruja dengan kelahiran bayi kecil itu.

"Dah azankan?"Kak Nad mengelus pipi gebu Qash Arean.

"Sudah."

"Excuse me."Perbualan mereka terganggu kerana ditegur oleh jururawat tadi.Mata mereka terbuntang.

"Now.Present to you,Cassia Areana Santarossa...(Qasha Ariana)"Aidan tergelak melihat mereka terlopong begitu.

"Sepasang kau?!Hebat betul Dylan Aidan ni!"Rykarl memicit dahinya.Drama sangat!

"Eh!Dia buka mata lah!"Ris menunjuk-nunjuk jarinya.

"Warna grey macam mata kau."Ryan tersenyum.

"Mata Qash pun warna grey ke?"Naufal pula menyoal.

"Entah.Ya lah kut.Dia tak buka mata lagi."

"Patut lah senyap aje daripada tadi.Tidur rupanya."Ara tergelak kecil melihat kakak iparnya.

"Dia penat sangat tu."Kak Nad mengusap kepala Aurell yang dilitupi selendang.

"Macam mana kau senang-senang boleh dapat anak kembar hah?Musykil aku."Darriel yang daripada tadi tertidur kini bertanya dengan jarinya di dagu.

Apa punya soalan daaa...

"Macam tu lah.Kau kenapa?Lagipun,kita kan ada gen kembar.Tak pelik lah kalau anak aku kembar."Aidan tergelak.Amboi...hilang terus sifat-sifat dinginnya apabila bersama keluarga.

Telefon pintar Rykarl berdering.Terus dia menjauhi mereka dan mengangkat panggilan itu.

"Hello?Yah.Dah bersalin.Okey.Kejap saya turun."

"Weh.Aku turun kejap eh?Nak jemput kekasih hati..."Rykarl membuat muka acah-acah malu.

"Bukan Karl kata girlfriend Karl bukan orang sini ke?Gigihnya dia datang sini?"Entah bila Aurell terjaga daripada lenanya.Aidan menyuakan air ke bibir Aurell.

"Dia nak tengok baby.Aku cau dulu."

"Baby diam aje tidur daripada tadi.Dah bagi susu ke?"Darriel sibuk bermain dengan jari kecil Cassia.

Possedilo [C]Where stories live. Discover now