[Capitolo 30]

15.8K 536 20
                                    

   Birthday Qeysha nanti,Qeysha nak buat theme apa?Aurell menyoal sambil mengelus perlahan rambut anak saudaranya itu.

  Qeysha nak buat theme unicorn,boleh?Dia ralit bermain dengan barbie dollnya.

  Anything for you baby.Nanti zietta buatkan kek unicorn untuk Qeysha.Aurell tersenyum lembut.

  Betul ni?!Mata gadis kecil itu sudah bersinar teruja.Aurell mengangguk.

  Thank you,zietta!(Aunty)Segera tubuh Aurell dipeluk erat.Aurell tergelak.

  Ziettaa..Kedua-dua jari telunjuk kecilnya dilaga-lagakan.

  Yes baby?

  Qeysha nak suruh mommy buatkan Qeysha dress macam princess dalam TV tu..tapi Qeysha takut mommy tak nak buatkan..Petah sekali bicaranya.

  Mommy pandai buat baju ke?Aurell memandang anak saudaranya,pelik.

  Mommy kan ada butik.Alah yang dengan Zietta Ara dengan noona tu.(Grandma)

  Oh..Baru dia teringat tentang butik birasnya yang dikongsi bersama ibu mertua dan adik iparnya itu.

  Tak apa.Nanti zietta bagitahu mommy eh?

  Yeayy!Thank you Zietta Aurell.I love you!Pipi kanan Aurell dikucup.

  I love you too baby.Dia mencuit perut Qeysha.Terkekeh-kekeh gadis kecil itu dibuatnya.

  Sudah dua minggu Aurell keluar dari hospital.Dia dibenarkan keluar wad selepas 15 hari bertapa di wad VVIP hospital itu.Dia dapat keluar cepat pun sebab Aidan ada 'kabel' dengan doktor di sana.

  Sementara di luar rumah..

  So,kau dah dapat footage cctv siapa yang ceroboh wad Aurell?Soalnya tercungap-cungap.Ryan berenang ke tepi kolam.Dia menyapu wajahnya yang basah lencun.Nafas cuba distabilkan.

  Hmm.He wear black attire include cap and face mask so pihak hospital tak boleh nak trace dia.Aidan mencapai gelas yang berisi jus aprikot.

  Ris?

  Dia tengah cari tahu pasal PF.Aku tak nak semak kan kepala otak dia.Ryan mengangguk mendengar penjelasan adiknya itu.

  Dah jom lah masuk.Dah lewat ni.Ryan melihat jam di pergelangan tangannya yang sudah basah.Water proof.

  6:30 petang waktu kota Milan,Itali.

  Mereka bergerak ke bilik mandi yang terletak bersebelahan kolam renang.Terdapat dua bilik mandi di situ.

  Memang Ryan sengaja membuat bilik mandi di situ supaya senang mereka mahu membersihkan diri selepas berendam.Tak perlu nak basahkan lantai sekaligus tak perlu nak dengar bebelan mommy singa.

  Selesai membersihkan diri,mereka menapak masuk ke dalam rumah mewah milik Ryan Aidan itu.

  Mereka hanya mengenakan seluar pendek paras bawah lutut yang dipadankan dengan singlet.Jatuh bergolek iman anak dara orang tengok biceps korang woi!

  Requested aglio olio dah siap!Laung Kak Nad dari dapur.

  Coming!Ryan membalas malas.Dia baru sahaja mahu melabuhkan duduk di sofa.

  Ryan mengambil tempat di hujung meja manakala Aidan menarik kerusi di sebelah.Kak Nad sibuk mencedok spageti ke dalam pinggan.

  Kak Nad,air ni..Aurell yang sedang menatang dulang jag tidak jadi untuk menghabiskan ayatnya.Matanya terpandangkan otot di lengan Aidan.

Possedilo [C]Where stories live. Discover now