[Capitolo 31]

13.9K 563 38
                                    

   Happy birthday to you..happy birthday to you..happy birthday to Qeysha Louisa..happy birthday to you!

  “Wuu!”Kedengaran tepukan dari keluarga Santarossa dan empat orang ahli Golden Darkblood.

  “Blow the candle,sweetie.Arah Aurell.Qeysha mengangguk laju lalu meniup empat batang lilin yang diletakkan di atas kek unicornnya.

  “Yeayy!Mereka bertepuk lagi.Qeysha tersengih.

  Dia kelihatan begitu comel dengan gaun kembang yang mempunyai dua ton warna iaitu putih dan merah jambu.

  Rambutnya yang berwarna coklat cair dibuat messy hair-bun lalu dipakaikan flower tiara.Di kakinya pula tersarung kasut balerina yang juga berwarna putih.

  “Happy bornday sayang.May Allah always bless you.Stay cute baby!Aurell menghulurkan hadiah yang sudah dibalut dengan pembalut berwarna merah jambu.

  “Thank you Zietta!”Qeysha mengucup kedua-dua belah pipi Aurell.

  “Welcome!Aurell mencubit geram pipi gebu Qeysha.

  “Qeysha,come.Aidan memanggil.Qeysha mendekati Aidan.

  “Can you please close your eyes?Aidan melutut di hadapan anak saudaranya itu.Qeysha tidak membantah lalu menutup kelopak matanya.

  Aidan mengeluarkan seutas rantai perak dari bekas baldu hitam lalu dipakaikan ke leher Qeysha.

  “Aww..Empat orang jejaka di situ membuat bunyi.Aidan menjeling.

  “Done.Open your eyes..Aidan menepuk bahu anak saudaranya itu.

Q.Louisa

  “Cantiknya!Thank you zio!Qeysha tersenyum lebar.Jari kecilnya sibuk membelek-belek rantai itu.

  “Berapa harga dia?”Aurell berbisik.Dia terpesona melihat rantai itu.Comel dan menawan sangat!

  “60.”Ribu?!Aurell melopong.Lain macam harga hadiah orang kaya ni.

  “Qeysha!Sini,sini!Your uncle's buat skype!”Nial memanggil.Qeysha segera menghampiri.iPhone Nial diambil.Terpapar wajah ahli Golden Darkblood yang menjalankan tugas di Mexico.

  “Uncle's!!Qeysha menjerit.

  “Hey!Happy birthday baby!!Darren,Danish dan Izz melambai.

  “Grazie!I miss you uncle's..(Terima kasih)”Qeysha memuncung.

  “We miss you too babygirl.Darren tersenyum lebar.

  “Nanti uncle's post hadiah Qeysha tau.”Izz memberitahu.Qeysha mengangguk sambil tersengih.Banyaknya hadiah!

  “Uncle's balik lah cepat-cepat.Qeysha nak main barbie dengan uncle's.Wajahnya berubah muram.

  “Kalau kerja uncle's dah siap,uncle's balik ya”Danish pula memujuk.Uncle's merujuk kepada mereka bertiga.

  “Promise??Qeysha memicingkan matanya.

  “Promise!!!Mereka menjawab serentak.

Possedilo [C]Where stories live. Discover now