[Capitolo 08]

16.2K 737 8
                                    

"Itu ke kafe kau?"Aidan memerhatikan sebuah kafe elit dari dalam kereta.

'Sucré Signature'.

Masih berbaki seratus meter lagi untuk mereka sampai di kafe itu.Aurell mengangguk laju.

Aurell berpusing ke belakang.Dia tersenyum kecil melihat Nial,Iman dan Rykarl yang kusyuk merenung buku dengan pen di tangan.Senyap tanpa sebarang bicara.Sewaktu singgah di kedai buku tadi,laju sahaja mereka membeli beberapa buah buku.

"Weh!Aku dah jumpa payung milik mangsa!"Iman sedikit menjerit.Terus sahaja mereka merampas buku milik Iman.

"Mana-mana?Aku tak jumpa pun!"Rykarl merengus.Aurell melihat tajuk buku itu.

Wanna be Sherlock Holmes?

Buku detektif yang sesuai untuk mengasah minda kanak-kanak.Aurell menggeleng-gelengkan kepala.Macam-macam lah diorang ni.

"F*ck ah!Aku tak nak main dah lah.Geram!Susah betul nak dapat klu!Pergi mati argh semua!Sial!Sial!"Nial membaling bukunya ke hadapan dan terkena kepala Naufal.

Naufal memusingkan kepalanya perlahan-lahan sambil gigi diketap.Dia berpusing ke belakang dan melihat Nial.

"Kau apahal babi?Apa yang kau tak puas hati babi?Sehari tak bawa bala tak boleh ke babi?Hah babi?!"Nial hanya berlagak selamba.

"Oh,rupanya kau kawan dengan babi.Serumah dengan babi,sekereta dengan babi,semeja dengan babi.Uish,maknanya kau pun haram lah kan?

Hish,kau adalah makhluk yang dilaknat tuhan!Nyah kau dari muka bumi!Nyah aku kata!"Nial meniup-niup tangannya ke hadapan dengan mulut terkumat-kamit seperti membaca jampi serapah.

"Baik kau hilangkan sial kau sebelum aku yang nyahkan kau dari kereta ni."Naufal membalas dengan tenang.Yang lain hanya buat tidak endah.Dah biasa hm.

"Tak apa lah.Kalau macam tu..aku pergi planet lain.Pluto best jugak!Sejukk!Tak payah bawak aircond dah!"Naufal meramas rambutnya.Setelah kereta berhenti,Naufal segera keluar dari kereta.

"Kau keluar iblis!"

"I only give half an hour for you to berjejak kasih dengan your friends.After half an hour kalau kau tak keluar jugak,aku masuk dalam..aku heret kau keluar.Understood piccolo ragazza?"Aurell mengalihkan perhatian kepada Aidan.

"Yes."Aurell segera membuka pintu kereta.

"Good."Aurell sudah berura-ura mahu melangkah ke kafenya.

"Aurell."Aurell memalingkan wajahnya menghadap Aidan.

"Kawan kau tu boleh percaya ke?"Aurell mengerutkan dahinya.

"What do you mean?"Soalnya,masih tidak dapat menangkap maksud sebenar lelaki itu.

"I know you will gossip with your bestie about what happened to you masa dekat Brazil tu.And for sure,kau akan cakap yang kau tinggal dengan mafia sekarang.

Am I right?So,kawan kau tu jenis suka pecah lubang ke?"Aidan menjongketkan keningnya sebelah.Aurell terus menggeleng.

"Tak!Tak!Dia bukan macam tu.Dia jenis yang pandai simpan rahsia.Saya janji,no one will know about this!"Aidan menyungging senyum sinis.

"Go."

Aurell menapak ke kafe.

'rindunya..'

Getus hatinya.Dia menolak pintu kaca kedai itu.Dia tercari-cari kelibat sahabat karibnya.Setelah melihat sahabatnya sedang menilik beberapa fail di kaunter,terus sahaja dia bergerak ke sana.

Possedilo [C]Where stories live. Discover now