[Capitolo 26]

16.4K 642 8
                                    

   Where's?

  “Bora Bora Island.”Aurell membulatkan matanya.Laju tangannya menyambar lengan sasa Aidan.Aidan menaikkan keningnya.

  “Seriously?Yang macam Maldives tu?!”Aidan hanya mengangguk.Wajahnya seperti biasa.Emotionless.

  “Yang air laut dia warna biru,hijau,aqua tu?!”Aidan tersenyum nipis.

  “Yang resort dia berangkai tu?!”Mata Aurell sudah bersinar teruja.

  “Yes,dear.”Aidan tergelak kecil sambil menunduk melihat Aurell yang asyik menggoncang lengannya.Macam budak-budak.Comel!

  “Yang lantai resort dia banyak guna kaca tu?”

  “Yes baby.”Aidan hanya melayan.

  “Yang-”Aurell terdiam.Dia terpaku.Tubuhnya terasa terkena renjatan elektrik.Tangannya terjatuh ke sisi.Bibirnya terasa diurut lembut.Beberapa saat berlalu.Aidan menjarakkan wajah mereka lalu tersenyum sinis.

  Boleh lah pulak buat drama dekat tengah-tengah ruang rumah agam besar ni.Nasib yang lain tak ada dekat rumah.

  “Any question?Aidan masih memegang tepi rahang Aurell.Laju Aurell menggeleng.Wajahnya sudah seperti tomato.

  “Aww,are you blushing babe?”Aidan mengusik.

  “N..no.”Aurell sedikit tergagap.Matanya tidak lepas memandang bilangan jari kakinya yang sempurna.

  “So,why are you sputtered?

  “Haa..err..”Aurell mengetap bibirnya.

  “You make me want to bite your tomatoes cheek.”Aidan masih lagi dalam mood mengusik.

  “Ishh.”Aurell menampar dada bidang suaminya.

  “Auch.It's so hurt babe.”Aidan memegang dadanya.Memerli.

  “Awak ni!”Aurell tercebik.

  “Yes,honey.Want do you want?You want a baby?”Aidan mempamerkan senyum sengetnya.

  “Apa awak ni?Cakap pasal baby siang-siang buta ni?!”Wajahnya sudah cemberut.

  “O.Okey.Nanti malam,kita sambung sembang.”Aidan mengangkat bahu lalu menayangkan wajah selamba badak berendam empat hari tiga malamnya.

  “Aaa..awak ni kan..tak nak kawan!”Aurell sudah merengek.Pipi dikembungkan.Kakinya dihentakkan beberapa kali tanda geram.Dia memeluk tubuh lalu berpaling ke arah lain.

  Bersedia lah menghadap Zarra Aurelya versi manja.

  “Tak nak kawan,kita couple.”Aidan tersenyum sinis.Terasa aura boyishnya memenuhi atmosfera menggantikan gas nitrogen,oksigen,karbon dioksida dan gas nadir.

  “Tak nak!”Aidan menaikkan sebelah keningnya.

  “Then,kita tunang.”Aidan masih tidak mengalah.

  “Tak nak tunang dengan awak!”Aurell berdegil.

  “Okay.Let's get married.”Aidan menunduk melihat wajah Aurell.

  “Tak-”

  “Ohh.We already get married.”Aidan mengangguk-angguk.

  “Eii..benci lah!”Aurell tersebik.Aidan tergelak kecil.Suka dia mengusik Aurell.

  Dia menarik lengan Aurell supaya menghadapnya lalu tubuh kecil Aurell yang hanya separas dadanya dipeluk erat.Aurell hanya diam namun dia membalas pelukan Aidan.

Possedilo [C]Where stories live. Discover now