Setelah lima hari bercuti di Greece,mereka membuat keputusan untuk pulang kembali ke Itali.Kalau ikutkan memang tak nak balik dah.Seronok sangat duduk sana!
“Aurell,pergi siap.”Aurell yang sedang mengemas ruang tamu itu tercengang.Bulu ayam diletakkan di atas meja kopi.
“Hah?Nak ke mana?”Keningnya digaru.
“Rykarl dengan Nial semua ajak lepak.Nial tu entah demam apa,nak belanja makan.”Aidan memasukkan telefon ke dalam kocek seluarnya.
“Kejap,saya pergi bersiap.”
“Aku tunggu kau dekat kereta.”Aurell menunjukkan isyarat 'okey'.
Selepas sepuluh minit bersiap,Aurell turun semula dengan hanya berseluar jeans dan berhoodie.
“Nak makan dekat mana?”Aurell menarik tali pinggang keledar.
“Dekat kafe kawan Rykarl.”
×××××
“Hey!Whatsupp bro!”Mereka berjabat gaya brotherhood.
“So,macam mana?Best holiday?”Rykarl memandang kakak iparnya.Aurell mengangguk laju.
“Kau?Best?”Sengihan tersirat ditayangkan.
“Ofcourse..”Mereka berbalas tumbukan lalu ketawa besar mereka kedengaran di segenap ruang vvip kafe itu.Kafe itu mempunyai dua tingkat.Di bahagian bawah merupakan kawasan biasa dan di atas merupakan ruang tempahan.
“Ordine?(Order?)”Seorang gadis pelayan menyoal dengan iPad di tangan.
“Apa yang special dekat sini?”Ris melihat menu di tangan.
“Pardon?”Gadis itu tersenyum pelik.Natang apa lelaki ni cakap?
“Hah?”Ris pula yang pelik.
“Italian please.”Iman mengingatkan.
“Ohh.Lupa.Cosa c'è di speciale qui?(Apa yang istimewa di sini?)”Ris menyoal dengan menggunakan bahasa Itali.
“Spaghetti with cheese sauce.”Nial membuat reaksi loya.
“Makanan-makanan sekarang ni merapu-rapu lah.Pisang goreng cheese lah,nasi lemak unta lah,nasi goreng anggur lah.Makin lama,makin pelik cita rasa manusia kat bumi ni.”
“Hah,kau pindah lah pergi Marikh.”Dengan pintarnya,Rykarl mencadangkan.
“Tak nak lah.Marikh panas.Pergi Zuhal pun okey jugak.”Nial terangguk-angguk sendiri.
“Three lamb chop and three avocado juice.”Iman menyelak helaian buku menu.Gadis pelayan itu tersenyum sambil menyentuh iPadnya.
“Nak makan apa?”Aidan memandang isterinya.
“Erm.Ikut awak aje lah.”Aurell memang tidak banyak ragam dalam bab pemilihan makanan.
“Two beef burger with apricot juice please.”Gadis yang memakai tanda nama Sara Meena itu mengangguk.
“Two fettuccine carbonara and orange juice.”Rykarl membuat pesanan.
YOU ARE READING
Possedilo [C]
Action[Possedilo-Milik Dia] Dia, seorang lelaki yang cukup digeruni kerana sifat dinginnya.Setiap kata-kata tersiratnya membawa seribu satu makna... "Aku ada masalah dengan dia, yang kau sibuk apahal?!"-PF "If you touch somebody that related to me, it...