[Capitolo 22]

15.5K 589 11
                                    

   Torture time?”Ris menaikkan keningnya sebelah.

  “Yes,Darl'.”Nial tersenyum sinis.Ris hanya mengangkat bahu.Tangannya dimasukkan ke dalam kocek seluar.

  “Dah lama aku tak ikut korang masuk game room.Last,setahun lepas rasanya.”Nial hanya tersenyum sambil membelek telefonnya.

  “Kau tunggu wahai ahli neraka!AKU TEMBAK KAU WITH THAT DDU DU DDU DU DU!!”Tiba-tiba Ris menjerit nyaring.Nial terus membulatkan matanya sambil mengusap-usap dada.Tanjat boboi!

  “Hari ni kita buat yang ringan-ringan aje sebab diaorang pun buat yang ringan-ringan.”Nial menjelaskan.

  “Guna tema what you give,you get back lah ni?”Ris memuncung.

  “Hmm.”Nial membalas malas.Mata kembali menghadap telefon.

  Mereka melangkah ke lif.Punat menuju ke bawah ditekan.Kemudian Aidan berserta abang dan adiknya menghampiri mereka.

  “Yang lain dah ada dekat bawah?”Aidan menyoal.Dia mempamerkan wajah serius.Pandangannya sangat tajam.Setajam pisau belati.Biasalah..Dylan Aidan mana suka orang sentuh orang-orang yang dia sayang.

  “Haah.Dah ada dekat game room.Tashabar nak tengok pertunjukan katanya.”Jawab Nial sambil membuat muka bosan.

  Mereka melangkah keluar dari lif lalu menuju ke sebuah pintu besi berwarna merah.Papan tanda emas dengan tulisan hitam tebal di muka pintu tertera,

  Game Room.

  Pintu dibuka kasar oleh Aidan.So,what do you expect?Dark room?Black wall?Pesalah sedang diikat di sebuah kerusi?Haha.You're wrong babe..

  Aidan membuka lampu.Terang-benderang ruang itu jadinya.Kelihatan empat orang lelaki sedang diikat di atas empat buaian konkrit.Kaki mereka tidak mencecah lantai kerana buaian itu sedikit tinggi.

  Bilik itu merupakan bilik kesukaan mereka.Dindingnya dicat dengan kombinasi warna merah jambu-biru-kuning cair.Di tengah ruang itu tergantung enam buaian tinggi yang berwarna-warni.

  Di sekeliling ruang itu juga terdapat kotak-kotak berwarna-warni bagi menyimpan barang dan juga beberapa alatan besar yang juga berwarna-warni.Bilik itu sudah seperti taska kanak-kanak.

  “Kejutkan diaorang.”Aidan mengambil tempat di sebuah sofa.Badannya disandar santai sambil memeluk tubuh.

  Iman menghampiri lelaki-lelaki itu lalu menyimbah air mineral ke muka mereka.Tiga orang lelaki Itali itu sudah terjaga manakala seorang lagi lelaki Melayu masih belum sedarkan diri.

  “Let me handle this.”Rykarl menepuk dadanya.Dia menapak ke arah lelaki yang masih belum sedarkan diri itu.Dia mendekatkan bibirnya dengan telinga lelaki itu.Nafas ditarik.Suaranya digaraukan lagi.

“SIAPA TUHAN KAMU?!SIAPA NABI KAMU?!APA KITAB-”Tanpa sempat dia menghabiskan ayat,lelaki itu terjaga dengan mata yang membulat.Dia kelihatan terpinga-pinga.

  “Bangun pun.Aku baru nak bacakan talkin tadi.Good boy.”Rykarl tersenyum.Dia kemudian duduk di sebelah Aidan.

  “Goodnight guys.So,how?Best duduk sini?”Ryan tersenyum sinis.

  “Tem..tempat apa ni?”Lelaki Itali itu menyoal dengan pelatnya.

  “Pandai cakap Melayu?Nice.”Ryan menarik senyum senget.

  “Apa kau buat dekat adik aku tadi?”Ryan mula mempamerkan wajah dinginnya.Yang lain hanya memerhati.Biar abang long settlekan.

  “Nothing.Just kiss her sweet lips.”Lelaki tadi berdecit sinis.

Possedilo [C]Where stories live. Discover now