[Capitolo 23]

15K 557 26
                                    

   “Siapa bos korang?”Aidan memusing-musingkan pisau rambo di tangan dengan santai.

  “Gila aku nak bagitahu?Memang tak lah.Tch.”Lelaki Melayu itu berdecit.

  “Setia-setia ni nak pergi mana bro?”Ryan tergelak kecil.

  “Kau tunggu kejap.”Aidan bangkit dari duduknya lalu menghampiri seorang lelaki yang sudah dibuka ikatannya.

  “Boleh cakap Melayu?Aku malas nak cakap english ataupun italian panjang-panjang sekarang ni.”Dia mendengus perlahan.

  “Boleh.”

  “Good.”Aidan mengambil satu kotak berwarna hitam yang dilekatkan reben merah.

  “Give this to your f*cking boss.”Kotak itu bertukar tangan.

  “Ada apa dalam ni?”Lelaki itu memandangnya pelik.

  “Nothing.Just..a souvenir from Golden Darkblood game room.”Aidan tersenyum senget.

  “O..okay.”Lelaki itu kelihatan teragak-agak.

  “Kau boleh berambus sekarang.”Suaranya mendatar sahaja.Lelaki itu mengangguk lalu melangkah pergi.Aura dia lain macam betul bila berada dalam kalangan keluarga mafia ni!

  “Erm..wait.”Lelaki itu berhenti melangkah.Kepalanya dipalingkan.

  “Kalau aku jumpa kau lagi lepas ni..aku tak berani jamin kau boleh nampak bulan dengan bintang lagi.”Perlahan sahaja dia berkata.

  “Oo..okay sir!Don't worry about that!”Lelaki itu mengangkat tangan seperti bersumpah.Haih,itu pun dah kecut ke?

  “Aik!Panggil sir terus??”Ryan menaikkan keningnya.

  “Semalam!Bobo di mana!!Bobo sama shiapa!!Ngapain apa!!!”Rykarl yang baru melangkah masuk ke bilik itu menyanyi atau lebih tepat menjerit dengan nyaring.

  “You know bobo?”Rykarl menepuk bahu lelaki itu Itali itu.

  “No.”Lelaki itu menggelengkan kepalanya.Wajahnya beriak pelik.

  “Huh.Bangang!Blah argh kau!!”Rykarl menolak bahu lelaki itu.Lelaki itu segera pergi.

  “Bobo pun tak tahu benda apa..Sila syahid!”Dia membebel sendiri.

  Aidan kembali semula ke arah seorang lelaki yang masih diikat.Dia mengambil kerusi lalu duduk di hadapan lelaki itu.

  “Aku tanya lagi sekali.Siapa bos kau?”Dia memandang tajam lelaki itu.

  “I won't tell you,dude.”Aidan tersenyum sumbing mendengar jawapan itu.Tangannya mencapai tweezer.Sejenis pengepit yang selalu digunakan di hospital.

  “Kau nak buat apa tweezer tu?”Keningnya bertaut.

  “Hilangkan bosan.”Aidan bangun dari duduknya.Dia menarik jari lelaki itu.Tanpa sebarang kata dia terus mencabut kuku ibu jari lelaki itu dengan kasar.Darah mengalir turun.

  “Arghh!!Sakitnya!”Lelaki itu meronta-ronta seperti cacing kepanasan.

  “Who's your asshole boss?”Dia memegang jari telunjuk lelaki itu.

  “It's you.Tch.Haha.

  Ktak!

  “Arghh!!”

  “Tak nak bagitahu lagi?”Aidan tersenyum senget.

  “No!I won't!Never!!”Lelaki itu menjerit kuat.

Possedilo [C]Where stories live. Discover now