“Bangun.Nak pergi breakfast.”Aidan menepuk bahu Aurell.Aurell nampaknya masih diulit mimpi.
“Piccolo ragazza..”Aidan mengusap-usap kepala Aurell.
“Hmm..”Aurell mengeliat malas.Dia terpisat-pisat sendiri.Dia bangun dari pembaringan lalu duduk di birai katil.Dia masih tersengguk-sengguk.
“Bangun..mandi.”Aidan melilit jam ke pergelangan tangan kirinya.
Jam kesukaan Aidan,berjenama Blancpain yang semestinya sangat mahal dan mewah.Jam berwarna hitam itu sangat menawan dan dapat memperlihatkan sisi maskulin si pemakai.
“Aku keluar kejap jumpa Darkblood.Kau mandi dulu.Lagi setengah jam macam tu,aku datang balik.”Aidan mencapai dompet dan telefon bimbitnya.
“Hmm,tak apa lah.Nanti saya pergi restoran sendiri aje.”Aurell menguap buat kesekian kalinya.Mengantuk..
“Sure?”Aidan mengangkat sebelah keningnya.
'Ish!Tahu lah handsome..'
“Hmm..”Aurell menggumam.
Aurell meregangkan otot-ototnya laju menuju ke pintu gelongsor.Terasa angin sepoi-sepoi bahasa menampar halus kulitnya yang mulus itu.Kain tirai putih yang jarang itu juga turut terkibar sama.
“Cantiknya..”Aurell melakar senyum.Begitu indah sekali pemandangan matahari terbit di Pulau Bora Bora.
“Tercapai jugak impian aku nak datang sini.Kalau mama dengan papa ada kan best?”Aurell tersenyum kelat.
Dia mengeluarkan kamera Canon dari beg silangnya lalu mengambil gambar pemandangan yang cukup menakjubkan itu.Sudah tiga hari berlalu namun Aurell masih belum puas mengambil gambar matahari terbit dan terbenam.
Sudah tiga hari juga badannya tidak berhenti dari membuat aktiviti.
“Karl.”
“Yes,sisturr?”Rykarl mendongak memandang kakak iparnya.
“Bosan lah.Tak ada apa-apa aktiviti ke dekat sini?”Aurell memangku kepalanya sambil jarinya menguis-nguis pasir pantai.
Ye lah,Bora Bora ni seumpama Maldives.Kebiasaannya,tempat pasangan berbulan madu.Dia nak buat apa?
Dia hanya bertemankan Rykarl sahaja memandangkan Aidan masih belum habis bermesyuarat.
“Ada!Macam-macam!”Pupil mata Aurell sudah membulat besar.
“Serius lah Karl?!”Dia menegakkan badannya sambil memandang Rykarl.
“However active or inactive you wish to be,there are a number of things to do while in here.From amazing lagoon and water excursions to adventurous land activities,
Bora Bora is the perfect place to be outdoors and witness the captivating beauty of the island.”Rykarl sudah menunjukkan bakat pemandu pelancongnya.
“Macam best aje bunyi!”Aurell menepuk-nepuk tangannya.Memang seiras seperti kanak-kanak riang ria Dutch Lady.
“Ofcourse!
“So,apa aktiviti yang ada?”
“First,Bora Bora Glass Bottom Boat Tour.Departure time is 10:00 a.m.Duration is one hour and 30 minutes.$50 per person.
YOU ARE READING
Possedilo [C]
Action[Possedilo-Milik Dia] Dia, seorang lelaki yang cukup digeruni kerana sifat dinginnya.Setiap kata-kata tersiratnya membawa seribu satu makna... "Aku ada masalah dengan dia, yang kau sibuk apahal?!"-PF "If you touch somebody that related to me, it...