[Capitolo 25]

16K 686 58
                                    

   “Sial!”Lelaki itu terbangun dari duduknya dengan dada yang berombak kencang.Tangan dikepal erat.

  Mata elok memerhati kepala mayat anak buahnya yang sudah dibotakkan.Kepala itu diletakkan di dalam sebuah kotak.

  Jijik dia melihat kepala yang sudah dipancung itu.Leher mayat itu penuh dengan darah yang warnanya sudah kegelapan.Di kepala yang sudah dibotakkan itu pula terukir dengan benda tajam.

  Nice to meet you.

  “Kejamnya diaorang bos,buat kawan kitaorang macam ni.”Anak buahnya itu mempamerkan wajah kegelian.Hampir sahaja dia termuntah melihat wajah mayat yang distapler dengan stapler gun itu.

  “Bos,bos sure ke nak teruskan benda ni?”Tanya anak buahnya,sedikit gentar.

  “Yes.”Dia mengambil satu paket kecil yang berisi serbuk halus berwarna putih.Serbuk itu diletakkan di tepi kekura tangannya.Kemudian,dia menyedut serbuk itu menggunakan hidungnya.Dia tersandar kenikmatan.

  “Bila nak hantar?”Orang kanannya menyoal.

  “Today.”

×××××

   “Aku nak buat apa hah?Bosan duh.”Aurell mengetuk jari-jemarinya pada permukaan meja kopi.Dia duduk bersimpuh sambil menongkat dagu.

  “Kemas mansion besar gedabak ni?Dah bersih,kemas dan sempurnaa!”Dia menggumam sendiri.

  “Aku nak buat apa ni..”Dia meng-highfive dahinya dengan meja kopi beberapa kali.

  “Masak pun dah..Hmm,call Aidan?Agak-agak dia buzy tak eh?”Aurell mengeluarkan telefon bimbitnya dari kocek seluar.Lagi 30 minit sebelum jam satu tengah hari.

  “Nak call ke tak nak?Nak ke tak nak?Lepak mamak?Eh??”Nombor suaminya didail.Telefon mahalnya ditekap ke telinga.

  “Hello?”Dia menyapa.

  “Yes.Anything dear?”Hatinya sedikit berbunga-bunga mendengar suara garau itu.

  “Erm.Awak balik tak lunch nanti?”Dia memintal-mintal rambutnya.Entah kenapa gedik pulak dia hari ni.

  “Tak.Aku ada lunch meeting dengan client.”Aurell tercebik.Alah..

  “Hmm.Okey.”Dahinya ber-highfive lagi dengan permukaan meja.

  “Why?Tengah buat apa tu?

  “Tak buat apa pun.Bosan lah awak.Bosan gila-gila dah ni!”Kedengaran Aidan tergelak kecil.

  'Omaigad!Kenapa macho sangat suara dia ketawa?Apa dah jadi dengan aku ni?'Aurell menampar kedua-dua belah pipinya.

  “Hey,piccolo raggaza.Are you still there?”Suara Aidan menghentikan lamunannya.Dia tersentak.

  “Haa?Hah,ye.”Aurell menggaru-garu kepalanya.

  “Masak apa hari ni?

  “Lamb chop with belekpeper.Lagi satu,garlic bread with mushroom soup.”

  “Nice.Nanti aku balik lunch.Aku bawak yang lain sekali.”Aurell pelik.

  “Bukan tadi awak kata awak ada lunch meeting dengan client ke?”

  “Rykarl!”Kedengaran Aidan melaung.

  “Apa sial?”Suara Rykarl pula kedengaran.

Possedilo [C]Where stories live. Discover now