5 / 3

1.8K 100 0
                                    


– Maga visszataszító! – mondta fújtatva. – És? Ez hány pont volt?

– Tíz! – felelt Piton érzéketlenül. – De ez a téma az ön fejéből származik – kezdettől fogva. Én tegnap teljesen illedelmes módon előadást tartottam a bájitalokról, és MAGA rántott erre az asztalra – noha csak gondolatban – de akkor is…

– Hogy mert egyszerűen csak belenézni a gondolataimba? – próbált Hemione előre menekülni. – Ez hallatlan megsértése az intim szférámnak!

– Az elragadtatott pillantása vezetett rá – szólt Piton vigyorogva. – Olyan… hajlandónak látszott.

Hermione behunyta a szemét, és mélyet lélegzett. Nem ereszti ez a szemét dög. Ez a koszos korcs, ez az undorító, tolakodó disznó, ez az aljas …

– Nagyon felizgatta az elképzelés, Miss Granger? – szakította félbe Piton a gondolatait.

– Egyetlen egyet sem fogok megválaszolni a szégyentelen kérdéseiből – horkantotta Hermione felháborodottan.

– Pedig tanácsos lenne – felelt higgadtan Piton –, különben holnap este ismét meg kell jelennie.

– Na és aztán! – vicsorgott Hermione.

– Ez ismét öt pont volt – csökkentse egy kissé a hangerejét – mondta Piton.

– Hány pont lenne az „undok disznóért”? – sziszegte Hermione.

– Húsz – felelt Piton anélkül, hogy a tekintete egy pillanatra is megváltozott volna –, de csak azért, mert figyelembe veszem, hogy éppen kivételes érzelmi állapotban van.

– Mily nagylelkű! Nagyon szépen köszönöm! – mondta Hermione dühtől szikrázó szemmel.

– Nincs mit, Miss Granger, végül is nem vagyok teljesen embertelen – felelt Piton vidáman.

– Ebben enyhén szólva eltér a véleményünk, uram – szólt vissza epésen Hermione.

– Figyeljen, Miss Granger, teszek egy ajánlatot – kezdte Piton. – Mivel látom, mennyire felizgatja magát, nem várom el, hogy minden egyes kérdésemre választ adjon. Egyikünk sem szeretné vállalni a kockázatot, hogy a végén kudarcot valljon a vizsgán, csak mert nem képes a tanulmányaira koncentrálni az erős felindulástól. Egyetlen válasszal is megelégszem – válasszon ki egy kérdést.

Hermione szkeptikusan nézett rá. Kiutat kínálna? Mintha lehetőséget akarna nyújtani, hogy további presztízsveszteség nélkül kerülhessen ki ebből a helyzetből. Például ha az utolsó kérdésére – hogy nagyon felizgatta-e az elképzelés – egy egyszerű ‚nem”-mel válaszolna. Vagy ez csak újabb csapda lenne, hogy még hatékonyabban kínozhassa tovább?

Hermione nem talált semmiféle csapdát a dologban – kivéve egyet: a büszkeségét! Még ha csábítónak is tűnt, hogy a javaslat elfogadásával az egész mocskos helyzetet olyan gyorsan, ahogy csak lehet, elfelejthesse – nem fogja beadni a derekát, mert ezáltal hűtlenné válna önmagához.
– Visszautasítom az ajánlatát, Piton professzor – mondta nyomatékosan. – Ahogy mondtam, egyetlen szégyentelen kérdését sem fogom megválaszolni.

– Ez szörnyű nagy ostobaság öntől, Miss Granger – felelt Piton fejcsóválva, és Hermione egy cseppnyi fáradtságot vélt felfedezni a hangjában.

– Mi lenne, ha egész egyszerűen visszavonná a kérdéseit? – kérdezte Hermione halkan.

– Az pedig tőlem volna szörnyű ostobaság – válaszolt a férfi, és egy azonosíthatatlan arckifejezéssel figyelte a lányt. – Most elmehet!

Hermione felállt, és az ajtóhoz ment.

– Miss Granger?

Megfordult.

– Nem akarja még egyszer átgondolni a dolgot? – kérdezte a tanár.

Ez annyira nem volt jellemző rá, hogy Hermione rossz érzése ellenére is majdnem elvigyorodott. Tehát a férfi éppen olyan sürgősen szabadulni akar ebből a helyzetből, mint ő. Persze ugyanennyire világos az is, hogy ő egyetlen milliméterrel sem fog eltérni utolsó álláspontjától.

– Holnap este találkozunk, professzor! – mondta végül, és elhagyta a férfi irodáját.

Piton elgondolkozva bámult a diáklány után bezárult ajtóra. Alábecsülte a büszkeségét és a keményfejűségét, és ezáltal mélyebben belemászott egy meglehetősen kompromittáló szituációba, mint az kívánatos lett volna. Sürgősen be kell fejeznie ezt a játékot, mielőtt még túlnőne rajta, olyannyira, hogy már nem tudja kontrollálni. Holnap Granger kap még egy utolsó nyomatékos emlékeztetőt, és ezzel vége.

Ezzel a megnyugtató gondolattal látott neki a Hermione által kijavított dolgozatoknak, hogy elláthassa őket elmaradhatatlan kommentárjaival.

Hermione mindeközben igencsak harcos kedvében volt a Griffendél-torony felé vezető úton. Szembeszállt a férfival, és holnap is ezt fogja tenni.

A következő este sem lehet rosszabb, mint a két eddigi.

Szobájába érkezve magához vett egy adagot abból a speciális bájitalból, amelyet a fáradtság ellen és teljesítményének fokozására főzött és az éjjeliszekrénye fiókjában rejtegetett, végül pedig körülbástyázta magát könyvekkel.

Ez az undorító alak épp elég ideig tartotta vissza a tanulástól! 

Tabu.Where stories live. Discover now