20 / 3

1.8K 77 4
                                    


– Szia, Tonks! – mondta Hermione, és miután várakozásteljesen állva maradt Piton íróasztala előtt, megpróbált összehozni valamit, ami legalább távolról mosolyra emlékeztet.

Piton mellette elhaladtában rámutatott a Tonks melletti karosszékre, aztán folytatta útját az íróasztalt megkerülve a széke felé.

Tonks tekintete még akkor is izgatottan ugrált ide-oda Piton és Hermione között, amikor mindketten helyet foglaltak.

– Ti keresztnéven szólítjátok egymást? – kérdezte végül, és hanglejtése illeszkedett elképedt tekintetéhez.

– Igen – felelt Piton olyan közömbösen, mintha a tanárnő valami teljesen hétköznapi dolgot állapított volna meg.

– Ez talán bűn? – kérdezte Hermione. – Elvégre téged is tegezlek.

Tonksnak két másodpercre volt szüksége, hogy felfogja, mit ismert be ezzel gyakorlatilag a lány, és Pitonra vetett pillantása – aki egy pillanatig úgy festett, mintha legszívesebben átharapná diákja torkát – megerősítette gyanúját.

– Még TEGEZŐDTÖK is? – kiáltotta feldúltan.

– IGEN – mordult fel Piton, most sem adva magyarázatot.

– De…

– Mi olyan szörnyű ebben? – csóválta a fejét Hermione. – Mindketten a tanáraim vagytok, akkor mi a különbség, és mindenekelőtt – mi a probléma?

– De te amúgy senki mást nem tegezel – fordult Tonks a kollégájához.

– Dehogynem! Téged például! – sóhajtott rezignáltan.

– Én felnőtt vagyok! – vetette ellen Tonks.

– Én is! – háborodott fel Hermione. 

– Ez teljesen nézőpont kérdése, méghozzá mindkettőtöknél – szólt Piton mogorván. – És most vége a vitának! – tette hozzá energikusan, mikor látta, hogy mind Hermione, mind Tonks válaszolni készül. – Nem azért vagytok itt, hogy illemszabályokról vitatkozzatok.

Mindketten sötéten néztek rá. Azonban a férfi arckifejezésének láttán inkább úgy döntöttek, hogy jobb lesz, ha nem mondanak ellent.

– No és miért vagyunk itt? – kérdezte végül Hermione. – Pontosabban szólva, te miért vagy itt, Tonks?

– El fog neked mesélni valamit Weasley barátod haláláról – felelt Piton, mielőtt Tonks válaszolhatott volna.

Hermione elsápadt.

– Nehogy már megint! – szólt gyanúsan éles hangon. – Hogy hagyjam magam mögött a múltat, ha folyton azzal foglalkozom? Nem akarom! Tegnap már mindent elmondtál, amit ezzel kapcsolatban lehetett.

Tonks összerándult belül. Az, hogy Piton tegezte Hermionét, még valamennyire normálisan hangzott, de hogy a lány is visszategezte, az visszatetsző volt.

– Semmit nem fogsz tudni magad mögött hagyni, amíg a mártírszerepet játszod! – vágott vissza.

– Mártírszerepet? – szisszent fel. – Nem teszek ilyet!

– Bünteted magad! Ráadásul olyasmiért, ami nem is a te hibád.

– Elmondaná valamelyikőtök, hogy miről van szó? – kérdezte Tonks.

Hermione szúrósan nézett Pitonra. Vissza fog vajon élni a bizalmával, és elmesél további részleteket is a tegnapi beszélgetésükből?

Piton viszonozta a pillantását.

Tabu.Where stories live. Discover now