6

439 36 4
                                    

Zastavila sa v odľahlejšej časti, kde neboli svedkovia a ani veľa áut a otočila sa práve včas, aby sa uhla dýke v jeho ruke. Pľúca jej horeli. Mala by začať cvičiť. Kopla muža do stehna, odklonila dýku a päsťou ho udrela do krku. Zachrčal a prehol sa. Voľnú ruku jej vrazil do brucha a Lily videla hviezdičky. Vykopla, zasiahla ho do hrude a nacvičeným pohybom mu vykrútila dýku. Nepomohlo to, tasil druhú. Sklonila sa pred ranou, ktorá by jej oddelila hlavu od tela a ukradnutou dýkou ho bodla do stehna, dosť blízko slabinám.

Muž na ňu neveriacky pozrel a padol na zem. Krv mu stekala po nohaviciach. Lily mu zachytila zápästia a pretočila ho na chrbát. Posadila sa naňho, aj keď vedela, že mu svojou mušou váhou veľmi neublíži. Potiahla ho za vlasy.

„Prečo si tu?" dožadovala sa odpovede. Hovorila po francúzsky, len tak pre istotu. Nemohla vedieť, či je miestny, len vedela, že je nebezpečný.

Muž neodpovedal, len stonal.

Lily potiahla silnejšie. „Ja sa s tebou nebudem maznať." Pritisla mu dýku ku krku. „Nemám problém zabiť ťa."

Stále bol ticho. Vôbec neprotestoval. Divné.

Lily mu siahla na krk a strhla z neho prívesok. Muž v tej chvíli akoby umrel. Jeho telo ochablo a ani nedýchal. „Čo to..." Zoskočila z neho a pretočila ho na chrbát. Oči mal prázdne. „To nie!" zhrozila sa. Vyšla z nej poriadne nepekná nadávka. To nebol človek. Jeho prívesok bol len nejaký prijímač, vysielačka. Nahnevane ho bodla do srdca a telo sa úplne vyparilo, zostali po ňom len šaty. Zhrabla ich zo zeme a odhodila do tmavého rohu. Nuž, aspoň má nejakú zbraň. Očistila dýku od krvi a vložila si ju do vrecka. Prudko dýchala a snažila sa spracovať, čo práve zažila.

„Sú v Európe," povedala sama pre seba ohromene. „Deje sa to celosvetovo, sakra!" Tresla do steny. Vymklo sa im to z rúk.

Prezrela si náhrdelník. Presne taký mali aj útočníci v Austrálii. Odfotila si ho na mobil a potom ho nenápadne pripevnila o auto s cudzokrajnou poznávacou značkou. Len pre prípad, že sú náhrdelníky monitorované.

Očakávala, že sú nejako prepojení, preto sa postavila vedľa vchodu a čakala na jeho druhov. Po piatich minútach sa dočkala. Vbehli na parkovisko a hľadali ho. Po jednom z nich hodila dýku a s druhým sa pustila do boja. Bola však dosť slabá a on ju zhodil na zem. Nestihla vstať, tak ho kopla do nohy, využila, že sa zapotácal a odbehla si po dýku zabodnutú v jeho kamarátovi. Oboch bodla a oni, namiesto toho, aby umreli, sa vyparili.

Lily vzala ich dýky a odhodila oblečenie. Ak raz dostane do rúk Maddoxa, zabije ho. Bol to jeho nápad a ako to dopadlo? Kayla je preč, jeden tím sa rozpadol a teraz si niekto tvorí armádu týchto... poskokov. Stále nevedela, či tu boli náhodou, alebo šli po konkrétnej osobe.

Unavená a vysilená sa vrátila hore a rýchlo si kúpila potrebné oblečenie a obuv. Od všetkého si pozorne odkladala účty. Ako asi upokojí svoju rodinu, že si drogy neplánuje kupovať? Nijako. Potrvá celé mesiace, kým si získa aspoň kúsok ich dôvery.

Vrátila sa do kaviarne k Eleri a Sare a podala sesternici kreditku aj s účtami. Tá si ich prezrela a prikývla. „Doma nemáš nič okrem počítača. Nechceš nejaké knihy, alebo... ja neviem, čokoľvek iné?" navrhla jej.

Áno, chcem tonu kryštálov, zopár rituálnych nástrojov a letenku do Austrálie. „Nie, nič nepotrebujem. Chcem ísť domov."

„Tak poďme." Vstala a zaplatila. „Sara? Ideš s nami?"

Pokrútila hlavou. „Mám sa tu stretnúť s Maiou."

„Tak sa maj." Rozlúčili sa a vyšli do mrazivého vzduchu. Lily pritlačila dlaň na vrecko, aby v ňom nehrkali dýky. Štípali ju oči od použitia toľkej sily.

Celou cestou sa s Eleri vôbec nerozprávali a po príchode sa obe zavreli v izbách.

Lily vybrala dýky, ukryla ich pod vankúš a šla vrátiť kabát Eleri. Neisto zaklopala.

„Áno, Lily?" zaznel Elerin tlmený hlas.

Opatrne vošla. „Wau!" Jej sesternica je vážne nenormálna. Jej izba bola plná polodrahokamov, lapačov snov, nákresov bojových pozícii a podivných symbolov na stenách a nábytku. „A ja som vraj divná." Navyše to tam smrdelo vonnými sviečkami.

„Aj ty máš svoje hriechy," upozornila ju chladne. Eleri mala v izbe väčší bordel, než starý otec v kôlni na náradie.

Očervenela. „Vďaka za kabát," podávala jej ho.

„Hoď ho niekam... na stoličku," ukázala k počítaču a ani sa nepohla z postele.

Lily ju poslúchla a rýchlo vycúvala. V tom brlohu nie je bezpečné ostávať. Vrátila sa do izby a konečne zapla počítač. V liečebni vôbec nemala prístup na internet. Teraz sa nevedela dočkať. Celá skupina vytvorila takú malú sieť pre prípad, že by sa stalo niečo podobné. Ak by sa rozdelili, založili takzvaný bezpečnostný e-mail. Pomocou neho sa majú dorozumieť, čo ďalej. Aby sa však vyhli možnosti, že jeden z nich je zradca, každý mal tri bezpečnostné e-maily, pre tri osoby. Tak mohol poslať správu len tomu, komu veril.

Neprišlo jej nič ani od Logana, ani od Garyho. S obavami otvárala mail, ktorý mala pre Maddoxa. Aj keď si v skupine boli rovní, on vždy predstavoval ten hlavný článok. Bol ich hlavným zdrojom informácií a zároveň najväčšou záhadou. Ak sa ani on neozval, nevedela, čo urobí.

S búšiacim srdcom zazrela jedinú správu a takmer sa rozletela od radosti! Maddox sa ozval! A ten mail prišiel len mesiac po incidente! Otvorila ho a prečítala si text.

Drahý Kvietok,

Ak čítaš túto správu, znamená to, že nastal poriadny problém a ani ja nemôžem nič robiť. Buď som mŕtvy, alebo inak obmedzený v pokračovaní našej práce. Si jediná, komu verím, že nezradil a preto si aj jediná, na ktorú sa spolieham, že bude pokračovať v našom poslaní.

Nevzdávaj náš boj, Kvietok. Je príliš dôležitý a my sme jediní, ktorí o ňom vedia. Musíš nájsť Osloboditeľa, Lily, za každú cenu. Všetky informácie, ktoré sme zozbierali, sú na úložisku, ktorého link je na konci správy. Heslo je jediný film, ktorý ťa kedy rozplakal_moja prezývka, keď si na mňa nahnevaná. Ďalej musíš pátrať sama. Pamätaj na náš sľub – čokoľvek pre práva zatratených. Už sme obetovali veľa, Kvietok, a ty to sama vieš.

Urobím čokoľvek, aby som napravil, čo sa stalo, len potrebujem čas. Ak som ťa ešte nekontaktoval, znamená to, že ťa nechcem ohroziť. My všetci sa pohybujeme na tenkom ľade a niekedy je lepšie bojovať sám za seba.

Buď silná, Kvietok. Jedného dňa vyhráme a možno sa dočkáme odmeny. Prajem ti šťastie a hlavne veľa energie, budeš ju potrebovať. Nech ťa chránia všetky sily Univerza, Kvietok. Verím, že sa ešte uvidíme.

Maddox

Lily si ten mail prečítala trikrát a do očí jej vystúpili slzy. Maddox ju vždy oslovoval Kvietok kvôli jej menu Lily. Trpko sa usmiala. Hľadá ju? Och, kiež by.

Otvorila stránku pod textom a naťukala heslo. Len Maddox mohol vedieť, že sa rozplakala ako malé dieťa pri Petrovi Panovi a keď bola vážne nazúrená, hovorievala mu Grizly.

Stiahla si celý súbor plný textov, naskenovaných rodokmeňov a fotografií starých hieroglyfov. Každá jedna zložka bola samostatne zaheslovaná, no tieto heslá už poznala.

Takže Maddox po nej chce, aby našla Osloboditeľa. To mala v pláne hneď po tom, ako zistí, čo sa stalo v Austrálii, nájde Kaylu, Logana s Garym a získa späť svoje schopnosti. Zrejme si musí urobiť nový zoznam.

Osloboditeľ bol pre nich neznámy pojem, s ktorým sa stretli len pol roka pred tým incidentom. Maddox ich zaviedol na niekoľko miest, kde sa toto slovo spomínalo a odvtedy pátrali. No dobre, triafali na slepo. Neboli si istí, či ide o človeka, silu, alebo niečo iné. Len vedeli, že je kľúčom v ich boji.

„Tak fajn," vzdychla, odhlásila sa a vymazala históriu. Vybalila si kufor a uložila do skrine nové oblečenie. Večer za ňou prišiel Owen a vzal jej trochu krvi, čo brala naozaj veľmi osobne. Bublal v nej hnev nad tou nespravodlivosťou.

Zaspala celá rozrušená a nepokojná.

Pod líniou svetovWhere stories live. Discover now