40

371 34 2
                                    

Bez slova vyšla von, s Loganom v pätách. Potichu otvorila dvere, stále sa neotáčala a vošla. Logan za ňou. V byte bola tma a jej rodina už spala. Docupitali až do jej izby. Zatiahla závesy a Logan zažal svetlo. Srdce mu bilo až kdesi v krku.

Sara stála uprostred izby ako mramorová socha a to, že žije, vedel len podľa dvíhajúceho sa hrudníka. Prešiel pár krokov a postavil sa tesne pred ňu. Jej pohľad bol kalný a neprítomný. Načiahol sa k jej košeli. Nebránila mu. Rozopol prvý gombík a nadvihol obočie. Vážne by ho upokojilo, keby mu jednu vrazila. Rozopol ďalší a ďalší gombík, až kým nebola košeľa úplne rozhalená. Stále sa nehýbala. Vyzliekol jej ju a ona ani neočervenela. Naopak – zbledla.

Obišiel ju a pohľad uprel na biele ramienko jednoduchej podprsenky, pod ktorým to uvidel. Tri znamienka. Privrel oči a cítil sa, akoby dostal poriadnu ranu do brucha. A Sara stále nič.

Pohladil ju po ramene. Striasla sa. „Odmalička som to videla," povedala s plačom. „Cely. Chodby. Vás. Kreslila som to." Ukázala na skicár na stole.

Nevedel, ako ju utešiť. Ani ešte celkom nechápal, ako je to možné. Jej rodičia predsa umreli, keď mala štyri. Má staršieho brata. A predsa...

Sara necítila nič. Absolútne. Žiadne emócie, len príšerný strach a čosi neuveriteľne bolestivé v hrudi. Nič nedávalo zmysel. Podlomili sa jej kolená a rozplakala sa. Logan ju včas zachytil, odtiahol k posteli a zabalil ju do prikrývky. Vzlykala čoraz viac. Nevnímala, čo s ňou robí, len plakala a plakala a nevedela prečo. Zasiahlo ju snáď utrpenie Elsy a Stefana? Veď ich nepozná. Nie je možné, aby boli... Zase plač. Čosi pod sebou zmáčala slzami a až nadránom, keď mala oči červené a srdce prázdne, zistila, že je to Loganova košeľa. Celý čas ležal na posteli pri nej, objímal ju a šepkal jej upokojujúce slová.

Nakoniec od absolútneho vyčerpania zaspala na jeho hrudi, pri tlmenom zvuku úderov jeho srdca.

Nespala dlho. Slnko ešte nevyšlo, keď sa strhla zo sna o väznených bohoch. Zistila, že leží Loganovi na hrudi. Chcela sa odtiahnuť, no zobudil sa a inštinktívne ju k sebe pritisol. Spýtavo nadvihla obočie.

„Musím chrániť Osloboditeľku vlastným telom," zamrmlal chrapľavo. Asi toho tiež veľa nenaspal.

Dokázala sa šibalsky usmiať a uložila sa na vankúš vedľa neho. „Koľko hodín som revala?"

Mykol plecami. „Nepočítal som to."

„Gary ťa nezháňal?"

„Poslal som mu správu, že mám niečo na práci. Tvojich ro... chcem povedať Reiherovcov stráži Maddox."

Striasla sa. Stále jej to nedošlo. Nechápala to. Bola to priveľká náhoda, priveľká zhoda okolností, že práve keď sem prišli Gary s Loganom a Kaylou, sa sem prisťahovala aj ona a potom sa tu z ničoho nič zjaví Lily a všetko sa rozvíri. „Mrzí ma, že si to musel vidieť."

Pohladil ju po vlasoch. „Nič ťa mrzieť nemusí. Vlastne si to zvládla celkom dobre. Nič si nerozbila."

Obzrela sa po izbe. Nebolo tu veľa vecí na rozbíjanie. Načiahla sa po skicári na nočnom stolíku a ukázala mu starú kresbu. „Začala som ťa podozrievať už v ten prvý deň."

Logan si pobavene vyhrnul rukáv. To isté tetovanie. „Tak blízko..."

Prelistovala pár stránok a ukázala mu kresbu s postavami, ako si zvláštne podávajú ruky. „Ten, ktorému nevidím tvár je jeden z vás?"

Prikývol a vzal si ho od nej. „A ten druhý je oslobodzovaný boh. tvoje kresby sú dokonalé."

Ukázala mu ďalší obraz. Bola na ňom príroda, malé domčeky, hory a jazero. Všetko dýchalo pokojom. Pohladila papier. „Toto je miesto, kam ich môžem dostať? Kde im bude lepšie?"

Nádejne sa nadýchol. „Je tu nádherne. Nebudú trpieť. Naučia sa žiť." S hrdosťou na ňu pozrel. „Sloboda, presne ako bolo povedané."

S rumencom na tvári zavrela skicár a pritisla si ho k hrudi. „Ja neviem ako. Necítim žiadne sily, ktoré by som mohla použiť."

„Nepreháňaj. Si Osloboditeľkou len pár hodín, dopraj si čas. Na všetko prídeme. Spolu." Stisol jej drobnú dlaň. Bola studená a mierne sa triasla.

Vrátila sa späť na jeho hruď, aby sa zahriala. „Logan, môžem sa niečo opýtať?"

„Uhm." Podvedome ju hladil po jemných vlasoch.

Nadýchla sa. „Stefan hovoril, že okamžite spoznal akéhokoľvek boha. Predtým som tomu neprikladala veľký význam, no keď sa spätne zamyslím..."

„Ja viem," skočil jej do reči.

„Skutočne?" Nadvihla sa. „Hovoríme o tom istom?"

Odfrkol si. „Je len jeden boh, ktorý nám obom mohol napadnúť a radšej by som o ňom pomlčal. Nemáme to ľahké."

„Takže to mám nechať tak?"

„Nateraz." Posadil sa a pretrel si oči. „Čo budeme robiť?"

Aj ona sa posadila, stále zabalená do prikrývky, keďže nemala košeľu. Bolela ju hlava. „No ja si dám sprchu a konečne sa prezlečiem. Potom vletím do izby svojho brata s niečím ostrým v ruke a budem požadovať odpovede. Čo ty?"

Premeral si ju, či to myslí vážne. „Nechcela by si si predtým dať niečo na upokojenie?"

Naklonila hlavu nabok. „Nie, som úplne pokojná."

„Asi ako sopka pred výbuchom. Nerád by som ťa nechal samu v tomto stave."

Vstala z postele a prehodila cez seba župan. „Nečakaj, že to prejdem len tak. Celý môj život sa obrátil naruby." Otvorila skriňu a vyhádzala z nej oblečenie, ktoré potrebovala.

„Sme s tebou. Všetci."

Otočila sa k nemu a láskavo sa usmiala. „Ja viem." Zhrabla svoje oblečenie a posadila sa k nemu. „Ale toto je môj problém. Prosím, nehovor Kayle a Garymu, čo si zistil, dobre? Aspoň kým neprídem na to, ako je možné, že som to ja."

„A čo im mám povedať? Bol som tu celú noc."

„Buď kreatívny," poradila mu a rozstrapatila jeho vlasy. „Nenahnevám sa. A radšej zdrhni skôr, než sa brat zobudí. Mohol by si tvoju prítomnosť zle vysvetliť."

To ho presvedčilo. Vstal a vyšiel na tichú chodbu. Po špičkách prešiel ku dverám, tam sa otočil a pozrel na ňu. Bola príliš blízko, aby odolal pokušeniu. Pobozkal ju na pootvorené pery. S úľavou sa k nemu pritisla a na chvíľu jej problémy vyprchali z hlavy. Musela sa postaviť na špičky, aby sa tak veľmi neskláňal. Prešiel jej rukou po chrbte a svaly sa jej ako na povel uvoľnili.

Po dlhej chvíli sa od seba zadýchane odtrhli. Logan ju objal a ona mu zaborila nos do hrude. „Pamätaj, že sme hneď vedľa," zašepkal.

„Ja viem." Sladko sa usmiala a otvorila mu dvere. „Prídem vás navštíviť."

Naposledy jej zamával a zmizol vo vedľajších dverách. Sara sa unavene došuchtala do kúpeľne a dala si dlhú, horúcu sprchu.

Pod líniou svetovWhere stories live. Discover now