23

380 37 1
                                    

Sara mala o čom premýšľať. Celou cestou ignorovala Lilyine ustarané pohľady a premietala si, čo všetko sa dnes dozvedela.

Egregory. Celé veky s nimi lovci bojujú a Dozorcovia ich pokojne vypúšťajú do sveta. Eleri z toho trafí šľak. A nielen ju. Maia tiež nezaostáva v nenávisti k egregorám, nehovoriac o Nigelovom otcovi Niallovi. On bol jednou dokonca posadnutý a aj keď je to už rok, stále sa spamätáva.

Áno, rozhodne musí vedieť viac. Ale Lily jej to nepovie, to už tušila. Nevadí, skúsi šťastie. Odkašľala si. „Tie tetovania na vašich zápästiach," začala, „znamenajú niečo?"

Lily si vyhrnula rukáv a ukázala jej zložitý znak. „Sú to rovnaké ornamenty ako v Pevnosti, väzení bohov. Nemajú žiadnu funkciu, len nás označujú ako Dozorcov," vysvetlila.

„A čo ochranné tetovania? My lovci ich máme na tele niekoľko, aby nás chránili pred démonmi a inými vplyvmi."

Tu už Lily nechcela zachádzať do detailov. „Hm, máme ich, ale nie ako lovci. My potrebujeme hlavne ochranu života a ducha, nie obranu pred démonmi." Och, akí primitívni sa jej teraz démoni zdajú. Kedysi mala problém poraziť ich, kým nenarazila na Dozorcov. Výcvik, ktorý dostala, ju zmenil na nebezpečného bojovníka. Bojovať proti egregorám a bojovať proti démonom sú dve úplne odlišné veci. Časom sa jej tetovania preorientovali na iné znaky a symboly. Pod srdcom má Ankh, egyptský symbol života, Keltský trial na pravom boku ju chráni pred vplyvmi vibrácii Pevnosti, budhistický symbol nezničiteľnosti na druhom boku zjednodušuje meditáciu aj vo vypätých situáciách a ako bonus má aj čosi podivné na podbrušku a význam tohto zložitého kruhového znaku nepozná. Maddox trval na tom, aby ho mala. Doslova ho na ňu privolal z vyšších sfér s tým, že je zameraný čisto na jej ženskú silu a dokáže ju posilniť. Vtedy sa s ním poriadne pohádala a ešte aj dnes tuší, že ak zistí, čo ten znak znamená, asi mu odtrhne hlavu.

„Koľko bohov si prepustila ty osobne?" rýpala ďalej Sara.

Na to odpovedať mohla. „Odkedy som začala vykonávať prácu Dozorkyne, piatich. Kaylu a dvoch ďalších, ktorí žijú v Austrálii a dvaja požiadali o preloženie do Európy, takže ich majú na starosti iní."

„A ani jeden sa o nič nepokúsil? Ani náznakom?" nechcelo sa jej veriť.

„Nuž, na začiatku mali nebezpečné názory. Kayla napríklad chcela hromadne kastrovať predstaviteľov mužského pokolenia, ale nikdy neprešla od slov k činom. Rovnako ako ostatní. Vedia, že majú len jednu šancu. Druhýkrát by sme ich nepustili."

Podľa Sary to aj tak stojí na vratkých nohách. Prepustiť egregory... To nie je ako prepustiť väzňa, ktorý si odsedel dvadsať rokov za vraždu. Kvôli egregorám sa vraždí dodnes, priamo v ich mene. Milióny ľudí trpia. Takmer kvôli nim prišla apokalypsa. „Povedz, Lily," vážne na ňu pozrela, „nemáš ani trochu výčitky svedomia?"

A je to tu. Obviňovanie. Lily si odhrnula hrdzavohnedý prameň z tváre, ale na Saru nepozrela. Nevedela vysvetliť svoje pohnútky, išlo to zo srdca, nie z hlavy. „Nie, Sara, nemám," povedala pevne. V tomto sa nenechá zneistiť. „My nie sme ako lovci. Nie sme ani cestovatelia. Sme zločinci. Pôsobíme za chrbtom všetkých kompetentných. Nemáme priateľov. Našimi spojencami sú len bytosti ako my. Sme Dozorcovia. Sme zradcovia," odrapotala, čo ju Maddox naučil. „Tak zneli prvé slová môjho učiteľa po tom, čo som sa stala Dozorkyňou. A uvedomujem si svoje postavenie."

Sara si odfrkla a viac na ňu nepozrela. Vrátili sa do školy a Lily sa na hodinách nevedela sústrediť. Čo Sara urobí? Prezradí ju lovcom? Povie im, že egregory sú voľné?

Poslednú hodinu bola taká nervózna, že zhypnotizovala vyučujúceho, aby si nevšimol jej absenciu a vybehla na školský dvor. Ignorovala studený vietor a zašila sa v najvzdialenejšom rohu, kde ju nemohli z okien vidieť. Schúlila sa do klbka a posadila sa na chladný betón. Veci sa diali príliš rýchlo. Nestíhala uvažovať, ako riešiť všetky problémy. Apaticky sedela na chladnej zemi s čelom opretým o múr a pohrávala sa s myšlienkou odchodu z Angers len čo bude mať prístup k spoločnému účtu. Jediným problémom bolo, že je stále neplnoletá. A jej rodina by po nej začala pátrať.

Po chvíli za múrom začula šuchot a vzápätí sa naň vyhupla postava v dlhom čiernom kabáte. Upreli sa na ňu uhrančivé šedé oči. „Blicuješ, Kvietok?" Maddox ladne zoskočil dole a od pása dolu rozšírený látkový kabát zvíril vzduch.

„Akoby som školu so svojím IQ potrebovala," zamrmlala, keď sa k nej sklonil.

Maddox ju nadvihol, posadil sa na jej miesto a ju si uložil na stehná. Lily sa bez dlhšieho zamýšľania oprela o jeho rameno a len čo vedela, že je pri nej, upokojila sa. „Čo ťa trápi, Kvietok?" opýtal sa, keď sa nemala k reči a podvedome sa pohrával s prameňom jej hebkých vlasov.

Nepokojne sa nadýchla jeho zvláštnej vône. Vždy sa čudovala, že jeho kabát nie je cítiť naftalínom. Rozhodne by mal. „Volali ti?"

Prikývol. „Vraj došlo k malému nedorozumeniu."

„Malému? Boli sme odhalení! To je malý problém?" Vážne mu pozrela do pobavenej tváre.

„Vždy sa nájdu komplikácie. A nemyslím si, že nás tá lovkyňa vyzradí. Aspoň nie hneď."

„Ako si môžeš byť taký istý? Ešte nikdy sme sa nemuseli potýkať s lovcami."

Nadvihol obočie a párkrát jej prešiel rukou po predlaktí, aby ju zahrial. „Ale áno. Aj ty si predsa bola lovkyňa. Logan a Gary takisto."

Oči sa jej neveriacky rozšírili. „Kam tým mieriš?"

Mykol plecami. „Čo keby sa skutočne zamyslela nad našou prácou?"

Klesla jej sánka. „Ty chceš, aby sa stala jednou z nás? Preskočilo ti?!"

„Je to jedna z možností."

Lily zavrela oči. Je čas Maddoxovi niečo povedať. „Tak dobre, nerada to robím, ale musíš to vedieť." Otvorila oči. „Sara je malá a krehká. Tvoj brutálny výcvik by ju zabil. Doslova."

Zamračil sa. „Nehovor."

„Och, no tak!" Bez strachu mu čelila. „Už ja som mala problémy. Spamätaj sa, vždy si ma zmlátil na pokraj bezvedomia."

Akoby pocítil výčitku. „Bol to tréning."

„Nie, Maddox, nebol to tréning. Obaja vieme, že si to preháňal. Vydržala som len preto, lebo som chcela byť Dozorkyňou. Nedovolím ti takto zničiť Saru." Na tom bude trvať. Chalani jeho výcvik zvládli, pretože si jednoducho odmietli priznať porážku. Ona ho prežila len z princípu. Ale Sara? Ona je taká princeznička vo veži, nie rytier, ktorý porazí draka.

Pod líniou svetovWhere stories live. Discover now