8

412 39 4
                                    

Na druhej hodine sa Lily opäť stretla so Sarou. Drobná blondínka sa priateľsky usmiala. „Vyzeráš zamyslene."

Lily potriasla hlavou, aby sa prebrala. Práve si spätne prehrávala, čo sa stalo v tú osudnú noc a nejako si nevedela spomenúť na určitý moment. Asi zo šoku. „Prepáč, toto počasie ma nejako uspáva."

„Nie si zvyknutá, čo?"

„Nuž, u nás pršalo tak tri-štyri krát do roka," informovala ju. „A rozhodne tam bolo teplejšie." Striasla sa zimou.

Sara sa zasmiala. „Muselo byť super nechodiť takto do školy. Aj ja by som chcela sedieť v izbe a nikto by ma nevidel, čo robím."

„Má to svoje výhody, priznávam. Na druhej strane je to dosť osamelý spôsob života. Chýbali by ti priatelia."

Mykla plecami. „Možno. Ale aj tak by som si to chcela vyskúšať."

Lily sa zahľadela do neznáma. Keby nevedela astrálne cestovať, zbláznila by sa od samoty. Celú noc dokázala niekde behať, spoznávať nové miesta. Časom dokonca hádzala šípky o mapu, kam pôjde najbližšie, teda ak nemala iné povinnosti. Napríklad behať za šialenými bohmi, alebo sa nechať zmlátiť Maddoxom. Jedno lepšie ako druhé.

Dorazil učiteľ a ako prvú vyspovedal Lily. Opäť mu povedala, že z dejepisu excelovala a aby si to overil, vyvolal ju k tabuli a dal jej pár otázok. Sara sa nestačila čudovať. To dievča vedelo všetko od doby kamennej po studenú vojnu. Na konci jej učiteľ zo srandy povedal, že ak mu v hieroglyfoch napíše meno KLEOPATRA, dá jej jednotku. Lily to bez mrknutia oka urobila a trieda zalapala po dychu.

„V Austrálii sa bežne učia hieroglyfy, alebo je to len koníček?" opýtal sa jej učiteľ, keď našiel svoj hlas.

Lily očervenela. „Koníček."

„Hm... uvažovala si o štúdiu histórie?" navrhol jej.

Zasmiala sa. „Možno, ešte som sa nerozhodla."

„Pouvažuj o tom." S tým ju poslal do lavice.

Po hodine ju zastavila Sara. „Hieroglyfy? Dievča, tak si sa v Austrálii nudila?"

Och, kiež by. Kvôli ich sprostému pátraniu po Osloboditeľovi sa naučila väčšinu starovekých jazykov a formy písma. Hieroglyfy, klinové a fenické písmo, dévanágarí, sumerské písmo, sanskrit, to všetko mala naštudované. Logan si vzal na starosť staroslovienčinu, Cyriliku, runové písmo, azbuku a latinčinu. Gary sa učil mayské písmo, písmo a jazyk amerických indiánov a Inuitov, no a Maddox vynikal v čínskych znakoch a kultúre Maorov a Aborigénov. „Dá sa to tak povedať," odvetila vyhýbavo.

„Dá sa to tak povedať? Je vôbec niečo, v čom nevynikáš?"

„Zrejme v starostlivosti o vlastné telo," zamrmlala sarkasticky.

Sara sa zachmúrila. „Aké máš vlastne IQ?"

„Naposledy to bolo 150, ak to už musíš vedieť."

Klesla jej sánka a ďalšiu vetu vyslovila bez premýšľania. „S IQ 150 si si vzala drogy?"

Lily trpiteľsky zaškrípala zubami.

„Och, prepáč, tak som to... zabudni na to, niekedy neuvažujem," ospravedlňovala sa rýchlo.

„V poriadku."

„Nečudujem sa, že si taká dobrá vo všetkých predmetoch. Koľko jazykov ovládaš?"

„Súčasných alebo mŕtvych?"

„Robíš si srandu!"

Lily sa usmiala. „Angličtina, francúzština, španielčina a prednedávnom som sa pustila do ruštiny." O mŕtvych jazykoch pomlčala.

„Dobre, teraz vážne. Si príliš inteligentná na drogy a za túto vetu sa neospravedlním." Zastala a zarazene na ňu pozrela. „Neverím, že si si ich vzala len tak."

Lily mala v pláne jej niečo odvrknúť a viac sa s ňou nerozprávať. Nejako to však nedokázala. Toto je po roku prvý človek, ktorý sa aspoň trochu zamyslel. A ona tak zúfalo túži po kamarátoch... „Možno máš pravdu." A vykročila vpred, aby jej nemusela hľadieť do očí.

„Čo? Možno?" Dobehla ju. „Lily, hovor so mnou!"

„O čom? Uverila by si mi, ak by som ti povedala, že som si ich nevzala? Že som ani nevedela, že mi boli podané? Že si vôbec nepamätám, ako sa do mňa dostali?" Nadýchla sa, aby upokojila rozbúrené emócie. „Je to moja vina, ja som zapríčinila svoj stav a ponesiem aj zodpovednosť."

Sara ju po druhý raz zastavila a zvrtla tvárou k sebe. „Čo sa stalo?"

Mykla plecami. „Povedzme, že som sa pridala na nesprávnu stranu." A neľutuje to. Bude pokračovať, kým nesplní svoju úlohu. „Pôjdeme?" Pred triedou sa predsalen otočila a jej pohľad by slabšiu osobu zabil. „Och, a mimochodom, ak ti napadne niečo vyzvoniť Eleri, zabijem ťa." A s pokojným výrazom sa posadila.

Pod líniou svetovWhere stories live. Discover now