Lily nemohla poriadne sedieť a tak sa čelom oprela o sedadlo pred sebou. Zhlboka dýchala, aby neomdlela.
„Decká, čo to malo znamenať?" Owen bol mierne naštvaný. „Prečo sa zrazu všetko točí okolo bohov?"
„Ja mám lepšiu otázku," prerušila ho Eleri. „Čo je zač tá hora Kalašnikov?"
Lily sa pousmiala. „Kailáš, posvätná tibetská hora," spravila jej prednášku. „Má tvar podobný pyramíde a sídlili na nej najsilnejší bohovia. Je v nej obsiahnutá sila muža aj ženy – preto je plná nekonečnej energie. Využiť túto energiu na boj je neslýchané. Ale ako sme si všimli, náš kamarát sa nezastaví pred ničím."
„Prečo si ju vybral? Môže ísť o pascu?" hútal Rick.
„Ide o pascu," potvrdila Lily. „My ľudia nevieme využívať jej energiu, on zrejme áno. Budeme v nevýhode."
V aute nastalo ťaživé ticho. Prerušila ho Mia, ktorá sa objavila na prístrojovej doske. Owen takmer prešiel do protismeru, kým odskočila ku radiacej páke.
„Lily, čo sa ti stalo?" zhrozila sa. „Kto ti to urobil?"
Dozorkyňa pokrútila hlavou. „To je jedno, Mia," zašepkala zoslabnuto.
„Vie o tom Maddox?"
Zamračila sa. „Ale áno, je to čiastočne jeho vina. A odteraz ti zakazujem prísť k nemu, keď ťa bude volať."
Veverica prekvapením zastrihala uškami. „Prečo? Zase ste sa pohádali? Počkaj, neurobil ti to on, však?"
Lily len zúfalo smrkla. „Proste sa mu vyhýbaj. To on nás v Austrálii zradil."
Miin chvostík sa naježil. „Maddox? Ako?"
„Vymazal nám pamäť. Klamal nám. Označil si ma. Je toho veľa."
„Môže mi už niekto konečne vysvetliť, o čom hovoríte?" naliehal Owen. „Pretože to vyzerá, že máte poriadny problém, decká."
Eleri si od Lily vypýtala tichý súhlas, potom mu povedala, čo dnes zistili. Owen takmer vytrhol volant, keď sa dopočul o Dozorcoch a Maddoxovi. Celou cestou vyvádzal ako šialený nad tým škandálom. Lily bola nútená zasiahnuť a dať mu prednášku z psychológie. Zopakovala Maddoxove slová, ktoré jej povedal po tom, čo aj ona reagovala rovnako a vykreslila mu podmienky v Pevnosti. Najsilnejším argumentom bolo, že za sto rokov ani jeden boh neporušil pravidlá. Konečne sa upokojil a zaparkoval.
Otočil sa k nej, aby zhodnotil, či je schopná to zvládnuť po svojich. Bola bledá, ale nevzdávala sa. Aj keď sa trochu potácala, vyšla von a nikto ju nemusel niesť.
Dvere im otvorila Grace s Dylanom na rukách a vykríkla, keď uvidela Lily. „Aspoň raz by ste mohli prísť domov v normálnom stave!" karhala ich, keď sa posadili do kuchyne. Eleri priniesla lekárničku a Owen svoju lekársku tašku. Rick našiel deku a vymenil ju za Elerin sveter. Lily si ju vďačne pritisla na telo.
Owen sa posadil za jej chrbát a dôsledne sa pustil do ošetrovania rán. Grace radšej uložila Dylana a keď sa vrátila, vyzerala dosť nahnevane.
„Máme na teba dávať pozor, Lily, a zatiaľ sa tvoj stav len zhoršuje," vytkla jej. „Takto to nemôže pokračovať."
„Prepáč, teta Grace. Snažím sa." Napila sa vody. „Bol to náročný deň."
„Ak má dievča v tvojom veku náročný deň, tak obvykle vybuchne na teste, skučeravejú jej vlasy, alebo si nájde na tvári vyrážku! Neprichádza domov celá od krvi. A kde máš oblečenie?"
YOU ARE READING
Pod líniou svetov
FantasyLily dobre vedela, čo jej za zradu celého astrálneho sveta hrozí. Prišla o moc, priateľov, domov a takmer aj o život. Niekto ich odhalil. Niekto, to teraz obrátil svoju pozornosť na tých, pred ktorými musí zostať ukrytá... Zatratené bytosti tohto s...