61

412 34 3
                                    

Dozorkyňa vošla, pripravená bojovať s ním. Nepozrela na Saru, aby nestratila sústredenie. „Vypadni odtiaľto!" Hodila Sare kľúče. „Daj mi tri minúty, potom nečakaj." A skočila po egregore. Dýka mu nijako neublížila, vlastne vypadla a rana sa zacelila.

Jej skok ich zhodil na zem, čím dali Sare šancu na únik. Lily sa bila neľútostne, nemusela sa báť, aby svojho súpera nezranila. Niekoľkokrát ho porezala a takmer mu vypichla oko, ale bol neobvykle odolný. Veľmi rýchlo ju hodil o stenu a udrel ju do tváre. Cítila, ako sa jej pod okom tvorí červená rana. Ten monokel neprekryje ničím. Teda ak prežije.

Z posledných síl sa natiahla po stoličke a vo chvíľke nepozornosti ho ňou udrela po hlave. Získala akurát dosť času na útek. Zbehla po schodoch a vytlačila Saru zo sedadla šoféra. Bledé dievča sa pripútalo. „Ako ma našiel?"

Lily naštartovala a so škrípaním pneumatík vycúvala. Dupla na plyn a ich jediným šťastím bolo, že cesty sú v tejto nočnej hodine takmer prázdne. „Ľahko. Keď nás vystopoval sem, rýchlo si dal dohromady dve a dve. Videl, že ťa nadmieru chránime." Prešla na červenú. „Ide za nami. A s ním aj jeho banda." V spätnom zrkadle uvidela niekoľko motoriek. Pridala ešte viac.

„Čo urobíme?" jačala Sara. „Všetci sú preč! Preto ich vylákal!"

„Ja viem." Obišla niekoľko áut. „Na Kailáš poslal len pešiakov. Vedel, že my tam pošleme všetky sily."

„Ale prečo chce mňa, keď ma predtým dal zabiť?" Sara sa triasla strachom.

Lily mierila von z mesta. Boj len oddialila a teraz sa pokúšala odviesť ich z pohľadov svedkov. „Lebo predtým si myslel, že ho ohrozuješ. Vieš, máš moc nad bohmi."

„A teraz?"

Prudko zahla. Nemala práve najlepší plán a netušila, ako z tohto vyviaznu živé. Motorky ich doháňali. „Sám by ľudí nikdy neovládol. A on chce celý svet. Ak oslobodíš bohov, oni zotročia ľudstvo a on ich po jednom odstráni. Tým získa ich moc," vysvetľovala. „Oni by vládli nad ľuďmi, on nad nimi."

„Prečo?"

„Je nás priveľa. Nemá šancu všetko ustrážiť." Hodila jej mobil. „Tu máš. Vytáčaj Maddoxa."

Trasúcimi prstami to urobila. „Nedvíha."

„Opakuj." Uhla autom do vedľajšieho pruhu, lebo k nim zaletela ohnivá guľa. „Sakra!"

„Prečo teraz? Lily, ako to vôbec vieš?"

„Spomenula som si, ako mi to kedysi Maddox vysvetľoval. O tom bolo celé naše pátranie. Išlo o preteky – kto ťa skôr nájde. Maddox o tvojom rode po celý čas vedel, ale chránil ťa tým, že to nikde nespomenul." Za to by ho najradšej vybozkávala. Urobí to, len čo budú v bezpečí.

„Tá ryba si myslí, že oslobodím bohov?"

„Ohrozenie života tvojich blízkych je dosť silná motivácia. Prinútil by ťa k tomu. Tak ako by ťa neskôr prinútil znova ich zavrieť v Pevnosti." Už boli takmer von z Angers. Stále však nie dosť ďaleko. Lily začínala tušiť porážku. „Sara, teraz ma počúvaj. Urobím všetko pre to, aby som ho zdržala. Ty sa musíš ukryť. Volaj Maddoxovi, kým nezdvihne. Ver len jemu."

Dievča na ňu vyvalilo oči. „Nenechám ťa umrieť!"

Lily zase prudko zmenila smer. „Sara, tomuto som zasvätila svoj život. Zachránim tým mnoho ďalších. Nehádaj sa so mnou!"

„Som predsa Osloboditeľka. Ak nad ním mám moc, pošlem ho do Pevnosti."

Lily na ňu počas jazdy pozrela a pod okom už mala poriadne červenú ranu. „Túto moc nevieš používať. Len Maddox vie, ako na to."

Pod líniou svetovWhere stories live. Discover now