19

422 37 3
                                    

„Niles," začala a ďalšie slová jej zamrzli na perách. V kancelárii okrem nej, Nilesa a Chrisa stál Maddox. A hľadel priamo na ňu. Je pochopiteľné, keby ju videl za predpokladu, že aj on je v astrálnej rovine, no on tam bol v tej fyzickej. Ešte nestretla človeka, ktorý by videl obe reality.

„Lily!" zvolali všetci traja naraz, akoby ich vyrušila pri niečom zakázanom. Nemala čas nad tým uvažovať a vyletela z nej len jedna otázka. „Čo tu robíš? Ešte dnes si bol v Angers."

Maddox mierne zbledol a naprázdno preglgol.

„Premiestnil som ho," odvetil Chris pokojne. On bol vždy stelesnením pokoja. Prehrabol si krátke čierne vlasy. Jeho telo malo približne rovnaký vek ako Nilesovo, len bol o niečo vyšší a chudší. „Čo sa stalo, že si sem tak vletela?"

Vrátila sa k veci. „Nádej. Pomôžte mi, je u vás v byte." Vrátila sa späť a čakala na nich. Tíšila trasúcu sa egregoru.

O chvíľu dorazil Chris a Niles s Maddoxom. Zazreli bledú ženu a hneď ju obstúpili. Lily im rýchlo povedala, čo videla a ako ju našla. Traja muži si vymenili sprisahanecké pohľady. Niles prikryl Nádej teplou dekou a posadil sa k nej, keď mu Lily uhla.

„Postaráme sa o ňu," sľúbil Chris. „Náš byt dáme strážiť."

S úľavou prikývla. Hodila sa do kresla a Maddox sa posadil na operadlo vedľa nej. „Naozaj ťa trápili elektrošokmi?"

„Áno, ale trauma sa zatiaľ nedostavila" vzdychla. „Skôr ma zaujíma, kto je ten ich všemocný boh a prečo chceli ďalšieho."

Niles si odkašľal a Maddox pochopil skrytú správu. „Musí to byť len nejaký nižší sólový boh. Tí nebezpeční sú bezpečne v celách, bol som tam."

„Slabá útecha, Maddox." Pokrútila stuhnutým krkom. „Unikol z Pevnosti, zlákal ľudí na svoju stranu a oni sa teraz cítia ako vyvolení. Kam až zájdu?" Pozrela naňho s otázkou v očiach.

Strnulo sa nadýchol. „Ak ich ovláda natoľko, že uniesli štyroch ľudí a použili elektrošoky, ľudské práva pre nich nebudú prekážkou. Dobre vieš, čoho sú bohovia schopní."

Striasla sa. Áno, naučil ju to. A o zvyšok sa postarali učebnice dejepisu spojené s fantáziou. Bohovia obvykle zábrany nemali. A tým pádom ani ľudia, ktorí ich uctievali.

„Ak sa bojí, že chcete oslobodiť ostatných, je jasné, že mu nevonia konkurencia," uvažoval Niles. „A to znamená, že pôjde po už oslobodených egregorách."

„Nielen po egregorách," prekvapil ich Maddox.

„Čo tým myslíš?" Lily začínala tušiť problém. Nie práve malý.

„Egregory, hlavne samostatní bohovia a hlavní bohovia panteónov majú od ľudí jednu schopnosť navyše," začal a čakal, či sa chytí.

Lily zamrzla. „Ale to je mýtus. Chcem povedať," divoko gestikulovala rukami, „oni ľudí nestvorili. Nemajú schopnosť stvoriť život. To dokáže len Univerzum."

„Spomeň si na príbehy, Lily," oponoval jej. „Eva z Adamovho rebra. Egyptský boh Atum údajne stvoril prvých ľudí..." zasekol sa a nevedel, ako pokračovať. „Ehm... sám zo seba," dokončil čo najslušnejšie.

„Čo?" nechápala.

Niles dusil smiech. „Ach, náš kamarát Atum. Áno, podľa ľudí bol prvým a jediným bohom na Zemi. A na stvorenie ľudí mal len seba a svoju päsť. No a ako sa tak nudil..."

„Nepokračuj," zastavila ho s privretými očami. Už si spomenula. „Kam si chcel dospieť ty, Maddox?"

„K tomu, že niektorým bohom ľudia dali schopnosť stvoriť človeka. Nádobu, prázdnu bytosť bez duše. Avatara, ak chceš. Práve tieto bytosti ťa napadli v Angers, tým som si istý."

„Podľa teba ich stvoril ten istý boh, ktorý je za naším fiaskom spred roka?"

„Som o tom presvedčený. Chce odstrániť Dozorcov."

„Pochybujem. Nemá odkiaľ vedieť, že som v Angers. Prečo by ich tam posielal?" Jeho teória jej nesedela.

„To je ten druhý problém. Stvoril ich, aby odstránili hrozbu číslo dva. Totiž lovcov. A vieme, že tí najsilnejší sa spolu s pár ďalšími bytosťami zdržujú v Angers."

Prudko vstala z kresla. „Idú po lovcoch?!"

„Podľa mňa áno. Lovci sú pre egregory veľkou prekážkou, pretože proti nim bojujú a podkopávajú ich moc."

Lily sa začala prechádzať po mäkkom koberci. „Nemôžeme ustrážiť všetkých lovcov. Sú ich tisíce."

„Osobne si myslím, že idú len po tých v Angers. A po vodcovi Astrálu. Poznáš to, odtni hadovi hlavu..."

„Maddox," prerušila ho. „Dostali sme na frak. Máme hľadať chalanov, Osloboditeľa a ešte robiť ochranku lovcom, ktorých ani nepoznáme a ktorí by nás za našu prácu poslali do Pevnosti? Som žena, dokážem robiť viac vecí naraz, ale toto je priveľa."

„Ja viem," priznal skleslo. „Ale sme Dozorcovia, Lily. Nemôžeme vyskočiť z rozbehnutého vlaku."

A to zase vedela ona. Pre podobný prípad toľko trénovali. Ale vtedy boli štyria. „Aký je teda plán?"

Maddox si vydýchol. Bez Lilyinej pomoci by to ďaleko nedotiahol. „Na chvíľu obmedzíme našu prácu v Pevnosti. Prevezmú ju iní Dozorcovia. My sa pokúsime nájsť Osloboditeľa. Čím skôr."

„A kto bude strážiť lovcov? Vieš, akí sú mocní?"

„Poradíme si. A ja budem naďalej pátrať aj po Loganovi s Garym."

„Nezabudol si náhodou na Kaylu?" pripomenula mu. „Priznaj to, prehrávame."

Nahlas zanadával. „Kde môže byť tá prekliata bohyňa?"

„Povedal by som ti," zamrmlal Niles.

„Kaylu na chvíľu necháme tak," rozhodol Maddox. „Kým neuvidím v správach následky jej činov, nebudem sa ňou zaoberať."

„To nedopadne dobre," neodpustila si Lily.

„Vráť sa domov, ja sa pokúsim ešte niečo zistiť a nejako sa ti ozvem. Prebehni sa po Angers, či neuvidíš lovcov.

V danej situácii asi nemala inú možnosť. Prikývla. „Dobre. Buď opatrný." A zmizla preč.

Chris sa uškŕňal a naklonil hlavu nabok. „Páni, normálne ťa poslúchla. Ako taká poslušná slečinka."

„Sklapni, Chris," sykol Maddox a trel si spánky.

„Prepáč, len sa mi páči, ako sa pri tebe správa," smial sa ďalej. „Uvedomuješ si, že ťa raz aj tak zabije?"

„Vďaka za predpoveď, bez teba by som na to neprišiel." Vstal a začal sa prechádzať. „Čo mám robiť?"

„No, zbaľ si veci, zmeň meno a odsťahuj sa... niekam na Havaj. Alebo na Aljašku."

„Nepomáhaš mi."

„Ale áno. Oklamal si ju, denne si ju mlátil ako posledného otroka a nazýval si to tréningom, kvôli tebe skončila tam, kde skončila a hral si sa s jej mozgom. Ako by si svoje činy ospravedlnil?"

„Nemlátil som ju. Trénoval som ju."

„Je to dievča, Maddox. A videl som ju po tom tvojom takzvanom tréningu. Bola viac modrá ako prirodzene hnedá. Ako si to mohol urobiť? Je to predsa Lily. Náš krehký kvietok."

Maddox zavrčal a prepálil ho smrtiacim pohľadom. „Môj krehký kvietok."

„Ak sa takto správaš k tým, na ktorých ti záleží, si na tom úboho. Lily nie je tvoj otrok. Uvedomuješ si to?"

Neodpovedal. On nie je ako Chris s Nilesom. „Neprišiel som sem, aby si mi vyčítal moje činy."

„Napadlo ti už, že potrebuješ psychológa? Kvôli tomu tvojmu božskému komplexu."

„Chris, dostal som ťa z Pevnosti a nemám najmenší problém dostať ťa späť," vyhrážal sa mu.

„Len si poslúž." Chris hrozivo vstal. „Ale vedz, že raz tam príde Lily a ja jej pekne porozprávam, ako to s ňou a celou vašou bandou v skutočnosti je."

Pod líniou svetovWhere stories live. Discover now