Lily takmer spadla z nôh. „Dcéra? Moja sesternica je dcéra muža, ktorý na nás môže poštvať celú armádu?" Maddox ju musel upokojujúco hladiť po chrbte, aby nevybuchla.
„No, to je tá druhá vec. Eleri totiž tú armádu vedie. Je lovkyňa."
Všetci zalapali po dychu. Logan schmatol Saru a odviedol ju do prázdneho skladu. „A to si nám nemohla povedať skôr?"
„Nechcela som ohroziť lovcov," bránila sa. „Prepáč, Lily, neviem, čo tu robia."
„Perfektné." Zagúľala očami a krčila sa za Maddoxom. „Ešte tí mi tu chýbali." Potom sa zamyslela. „Dobre, čas spovede, Sara, kto ešte?"
Sara porazene privrela oči. „Rick."
„Ďalej?"
„Fran. Maia."
„Maia?" prehovoril Maddox. „Dievča pri kabátoch malo menovku Maia. Čiernovlasá, zelené oči. Žiarivá aura."
„To nie je dobré," zúfala si Sara. „To znamená, že ostatní nebudú ďaleko."
„Kto ostatní?" zhrozila sa už aj tak roztrasená Lily.
„Smrtky, humanoidi a jazdci apokalypsy. Kamaráti, chápeš?"
Lilyin tlak vyskočil na povážlivú hranicu. „Za toto ťa zabijem," prisahala jej. „Zmena plánu. Gary, buďte pripravení na možný útek. Sara, Logan, dohliadajte mi na všetkých, ktorí by ma mohli spoznať." Vykukla spoza Maddoxovho pleca. Eleri aj s otcom, ktorý vyzeral ako jej brat, mierili k stolom. „Ja padám." Nadvihla biely obrus siahajúci po zem a vkĺzla pod stôl. Maddox urobil to isté. „Prečo sem lezieš ty?" opýtala sa šeptom.
„Abdul ma videl, spomínaš?" odpovedal. „Nemôžem sa tu ukázať." Spoločne sa posadili a opreli o stenu.
„Sara, môže byť Eleri ozbrojená?" vyzvedal Gary z auta.
„El so zbraňami aj spáva, stopercentne je ozbrojená. Stále mi nejde do hlavy, čo tu robí. Abdul sa nevenuje dobročinným akciám."
„Prečo si nám nepovedala, že Lilyina sesternica je lovkyňa? Dcéra vodcu? Vieš v akom nebezpečenstve sa ocitla?" vyčítala jej Kayla.
„Pretože Lily oslobodzuje egregory, preto! Chránila som ako lovcov, tak aj ju."
„A preto sme sa dostali do tejto situácie."
„Sklapnite už!" prskol Maddox. „Hľadajte tých dvoch, nech môžeme vypadnúť."
Sara s Loganom pootvorili dvere skladu a nazreli do miestnosti. Eleri s otcom stáli pri stoloch a s niekým sa zhovárali. „Lily, Maddox, pozor na auru, stôl celý žiari," varovala ich. Aura hneď zmizla.
„A máme tu náš cieľ," hlásil Logan.
Lily s Maddoxom preliezli na druhý koniec radu stolov a nenápadne odhrnuli obrus.
Po schodoch schádzala dvojica z fotografie. Žena bola oblečená v tmavomodrých šatách jednoduchého strihu. Jediným šperkom bol prsteň na ľavej ruke a vlasy jej mladistvo padali do tváre. Vôbec sa nepodobala ženám v miestnosti. Išla z nej skromnosť a radosť. Jej manžel tiež nevyzeral ako nafučaný zazobanec. Jeho oblek bol vcelku jednoduchý, šedý a slušný. Vlasy mal odhrnuté z čela. Obaja sa na hostí usmievali a bez ceremónii zišli na posledný schod.
„Dámy a páni, vitajte," prehovorila Elsa po francúzsky. „Sme nesmierne radi, že ste sa rozhodli takýmto spôsobom podporiť náš projekt pre pomoc opusteným deťom. Vaše, pevne verím, štedré dary budú použité na výstavbu sirotincov a zlepšenie podmienok v detských domovoch."
Zaznel letmý potlesk. Lily sa otočila k Maddoxovi, ktorého tvár bola hneď vedľa jej. Na chvíľu ju to ochromilo, no rýchlo sa spamätala. „Páčia sa mi. Svoje činy myslia úprimne."
„Aj mne."
Ďalej pokračoval Stefan. „Dúfame, že si užijete dnešný večer a že na konci zlomíme minuloročný rekord dobrovoľných príspevkov do nadácií. Pretože deti sú naša budúcnosť."
Ďalší potlesk a Reiherovci sa zamiešali medzi hostí.
„Lily, El s Abdulom sú na druhom konci miestnosti, môžete vyliezť," povedala Sara.
Dvojica sa nenápadne vyplazila spod stola a odbehli za najbližší stĺp. Odtiaľ všetko pozorovali.
Sara bola stále s Loganom v sklade a nemohli vyjsť bez toho, aby ich uvidela Eleri. Tá by mala veľa otázok a oni nemali odpovede. Znudene sa opierali o stenu.
„Nemala si nám klamať," vyčítal jej stále.
Lily sa chytila za hlavu. „Dobre, tak prepáč. Je celkom nanič byť lovkyňou a kamarátkou Dozorcov naraz, vieš? Jedni by mohli zabiť druhých!"
„My by sme lovcov nikdy neohrozili, mohla si nám o nich povedať."
„Uzavrime túto tému, dobre?"
„Ešte sa k nej vrátime."
„Ako chceš." Rozsvietila mobil, aby dodala viac svetla. Našla si zmeškaný hovor od Mai. „Čo by tá mohla chcieť?" Zavolala späť.
„Sara?" zdvihla Maia po prvom zazvonení. „Konečne, si doma?"
„Ehm... Iste, kde by som mala byť?"
„No, volám ti, aby som ti povedala, že dnes možno dostaneme na frak a pokiaľ sa tak stane, radšej nevychádzaj z tela a predstieraj chorobu aspoň týždeň."
„Prečo?" Oči sa jej rozšírili.
„Chceli sme ti to povedať už včera, no vždy si sa niekam ponáhľala. V stredu nás napadli tie tvory, pred ktorými sme boli varovaní."
„Napadli vás?" Zapla hlasný odposluch, aby počul aj Logan.
„Áno, vracali sme sa z posilňovne. Zahnali nás do slepej uličky. Našťastie sme ich porazili, nepočítali s chalanmi. Vieš, boli s nami Oliviero a Nataniel."
„Dobre, prejdi k veci."
Maia si vzdychla. „Než sme ich zabili, pobrali sme im mobily. Všetci mali v prijatých správach adresu jedného hotela a dátum. Zistili sme, že vtedy sa tam koná nejaká akcia a rozhodli sa to preskúmať."
Takže preto sú tu. Ale to znamená... Vymenila si s Loganom šokovaný pohľad. „A?" naliehala do telefónu.
„A to je celé. Eleri s Abdulom šli ako hostia, ja som v šatni, Nigel robí ochranku a Rick je pri bare, lepšie povedané ulieva sa za barom. Fran, Oliviero, Nataniel, Harmony a jazdci čakajú vonku pre prípad boja."
„Myslíš, že sa tie tvory objavia uprostred dobročinnej akcie?"
„Odkiaľ vieš, že je dobročinná?"
Sara by si najradšej vytrhala všetky vlasy. „Na tom nezáleží," zakňučala. „Mali tam adresu a čas, to znamená, že zrejme zaútočia, chápem to správne?"
„Tak sme to pochopili my. Prosím buď opatrná, to som ti chcela povedať. A spi s dýkou pod vankúšom."
„Hm... vďaka. Už musím ísť." Zložila a dych sa jej zrýchlil. „A sme v maléri."
YOU ARE READING
Pod líniou svetov
FantasyLily dobre vedela, čo jej za zradu celého astrálneho sveta hrozí. Prišla o moc, priateľov, domov a takmer aj o život. Niekto ich odhalil. Niekto, to teraz obrátil svoju pozornosť na tých, pred ktorými musí zostať ukrytá... Zatratené bytosti tohto s...