30

374 36 1
                                    

Týždeň ubiehal ako voda. Lily sa trápila svojou stratou pamäte, Mia bezvýsledne pátrala po stratenom USBčku, Sara každú noc navštevovala Pevnosť s Loganom a Garym, lovci dostali varovanie a zamerali sa na nového protivníka a Maddox bol mimo dosahu.

V piatok sa Lily zobudila so žalúdočnou nervozitou a musela si dopriať meditáciu, aby zvládla celý deň. Mia už prehľadala celú ich farmu a USB nenašla. Buď ho niekto zobral, alebo ho Lily ukryla a sama nevedela kam.

Vzdala sa hľadania a šla sa naraňajkovať. Od nervozity do seba natlačila jogurt, toast, cereálie, miešané vajíčka a ovocný koláč. Zaliala to pol litrom ukľudňujúceho čaju a keď vzhliadla od stola, uvidela Eleri civieť na ňu s otvorenými ústami. „A čo, dostali sme sa do kritického obdobia v mesiaci?" doberala si ju.

Lily mykla plecami. „Veď to poznáš."

„Úprimne? Nie. Ja vtedy trpím kŕčmi." Dala si skromnejšie raňajky a keď jej zazvonil mobil, nepatrne sa jej rozšírili zreničky. „Prosím?" zdvihla. Chvíľu počúvala. „Áno, sme pripravení. Nie, prídeme k tebe. Aj Owen. Dobre, maj sa." Zložila a falošne sa usmiala. Dojedla raňajky a obliekla sa. „Ideme?" opýtala sa.

„Iste." Lily zhrabla svoje veci a nasledovala ju von. V aute už čakal Rick. Nastúpili a celou cestou sa nerozprávali. Keď Lily odišla, Eleri s ním v aute strávila ešte dlhú chvíľu. Nevenovala im pozornosť. Zazrela Saru s Loganom, ako sa lúčia pred školou. Nemohla si nevšimnúť, že sa držia za ruky a až podivne dlho sa objímajú. Radšej sa diskrétne vzdialila.

Počas prestávky si ju Sara odchytila a zatiahla na prázdnu chodbu. „Lily, povedz mi, čo sa dnes chystá," prosila ju.

Lily vedela o jej pokroku v Pevnosti, aj o tom, ako sa im snaží pomôcť, no nebola si istá, či jej môže veriť natoľko, aby ju zasvätila do ich plánovanej akcie. Ide predsa o zlomový bod v celom ich poslaní. O kľúč k napraveniu zla. „Nič výnimočné," povedala odmerane.

„Lily Danellová, tvoja aura žiari klamstvom! No tak, prosííím. Kúpim ti čokoládu," snažila sa ju podplatiť.

Lily sa zasmiala. „Orieškovú?"

„Akúkoľvek!"

„Tak dobre," súhlasila nakoniec. Ak sa niečo ako Dozorkyňa naučila, tak to, ako rozoznať úprimnosť. „Ale musíš mi sľúbiť, že tú informáciu z teba nikto nedostane. Rozhodne nie za obyčajnú čokoládu."

Sara prikývla ako hladný pes, ktorému pred očami mávate kusom kotletky.

Lily sa posadila na schody a prehrabla si vlasy. „Chceme nájsť osobu, ktorá by mohla zlepšiť podmienky väzňov v Pevnosti. Problém je, že sme stratili stopu v priebehu storočí. Maddox však náhodne objavil starý článok, v ktorom naši nepriatelia takmer zabili mladú rodinu. Myslíme si, že by mohli niečo vedieť."

„Čo je to za osobu? Človek? Ako by to dotyčný dokázal?"

„Nevieme presne. Nemám právo ti to povedať a Maddox to vie vysvetliť lepšie. Dnes sa chceme vkradnúť na jednu snobskú akciu a pritlačiť k múru ľudí, ktorí prežili haváriu. Údajne mali dieťa a nie je isté, čo sa s ním stalo. Ja s Maddoxom ideme ako hostia, Logan s Garym ako obsluha a Kayla nás bude kryť zvonka."

„Aj ja chcem ísť!" vyhŕkla Sara. „Prosím, prosím, prosím."

„Ani náhodou! Bude to nebezpečné a budem rada, ak neskončím vo väzení," zmietla Lily Sarinu prosbu pod koberec. Rozhodne do ich plánov nechcela ťahať lovkyňu.

„Môžem vám pomôcť. Viac hláv, viac rozumu."

„To by pomohlo, keby niekto z nás rozum mal. Nie, Sara, nebudem riskovať tvoj život. My sme trénovaní, ty nie."

„Ale rok ste predsa vôbec necvičili. Som si istá, že sa vám vyrovnám," vytiahla eso z rukáva.

Lily škrípala zubami. „Zabudni. Za pár dní si prešla veľkou zmenou. Dopraj si čas. Navyše nemôžeš ísť, dostaneme sa tam len štyria a určite nechceš tvrdnúť niekde vonku s Kaylou," presviedčala ju.

„Môžem ísť dnu namiesto Garyho. On by zostal vonku s Kaylou a keby nastal problém, obaja majú schopnosť premiestňovať sa."

Znelo to logicky. Ale Lily aj tak nesúhlasila. „Vieš čo? Urobíme to takto: ak presvedčíš Maddoxa, rob si čo chceš. On tu velí."

„Prečo sa naňho tak spoliehaš? To nemáš vlastný rozum?"

Lily sa zarazila. „Samozrejme, že mám. Ale Maddox je môj učiteľ a tréner. Je prirodzené, že sa naňho spolieham."

Sare sa veselo blyslo v očiach. „Musíš ho mať vážne rada."

„Mám," povedala bez váhania. „Možno viac, než by som mala," dodala zadumane. Skutočne to preháňa. Je to predsa Maddox, jej kamarát, učiteľ, tréner a bastard, ktorý ju niekoľkokrát poriadne zmlátil. Vkrádal sa do jej izby, kričal na ňu, spával s... pri nej. Žeby to fakt preháňala? Pokrútila hlavou. Učiteľ a tréner. Bodka.

Sara sa prisunula bližšie. „O koľko viac?" zvrtla tému na čisto dievčenské klebetenie.

„Asi o toľko, o koľko máš ty rada Logana," povedala Lily zlomyseľne.

Sara vykríkla a priložila si ruku na ústa.

„My dve sme na tom rovnako, Sara, len s tým rozdielom, že keď hormóny stúpnu mne, jednoducho sa s Maddoxom pobijem a svet je opäť krásny."

„Čože? To je tvoj štýl? Máš rozsah vedomia, ktorý ti umožňuje astrálne cestovať, meditovať a zhovárať sa s Univerzom a jediný liek na prebytok hormónov je u teba súboj?"

Lily mykla plecami. „Mám sedemnásť, to sa stáva."

„Áno, a rieši sa to pohodlnejšou cestou."

„Od štrnástich som obklopená len Maddoxom, Garym a Loganom. Jednej by z toho preskočilo, nemyslíš?"

„Tebe očividne áno."

Lily vzdychla. „Sara, Maddox ma trénoval celé roky. Okrem toho, že neviem, koľko má rokov, je medzi nami hlboká a úprimná... nenávisť."

„Ako to?"

Zahryzla si do pery. „Pochopila by si, keby si denno denne znášala panovačného Dozorcu bez základného pudu sebazáchovy. Často sme sa navzájom zmlátili do bezvedomia. Kadžý mesiac ma ťahal na Uluru kvôli meditácii, dal mi tetovanie, ktorého význam pre jeho vlastné dobro poznať nechcem a vrchol vrcholov – oštril mi toľko zranení, že pozná moje vnútornosti lepšie, než ja. Dokonca vie vymenovať aj moje znamienka."

Sare klesla sánka. Oni dvaja tvoria pár už celé roky, len o tom nevedia. Asi by sa aj ona mala staviť, kedy im to docvakne. Minimálne Lily. Tá je slepá a hluchá ku každému náznaku. „Ako povieš," uzavrela tému Maddox. Vstala a oprášila sa. „Presvedčím toho tvojho hrozivého šéfa a už sa teším na večer." Zamávala jej a odhopkala do triedy. Lily sa len zúfalo plesla po čele.

Vyučovanie sa skončilo a ona dostala správu od Eleri, aby šla domov sama, pretože ona má niečo dôležité. Prekvapená jej dôverou sa prešla po uliciach k ich bytu.

Doma ju čakala len Grace s Dylanom v náručí. Oznámila jej, že Eleri zostáva u Ricka a Owen má prácu v nemocnici, čo by znelo nevinne, keby jej aura neukazovala, že klame. Nuž, jej problém. Lily jej pomohla s večerou, pozhovárala sa s ňou o škole a pred pol siedmou sa zavrela v izbe s tým, že potrebuje spánok a nechce byť rušená. Grace chápavo prikývla a šla uložiť Dylana.

Lily v izbe rýchlo upravila posteľ tak, aby vyzerala, že v nej spí a na počítači dokoca pustila audio so zvukmi spiaceho človeka. Čo dnes človek na internete nenájde...

Do malého batohu si zbalila potrebné oblečenie a o pár minút už za oknom videla Maddoxa. Visel na tenkom lanku a ukazoval na zápästie, aby si pohla. Otvorila okno.

„Konečne," pozdravil ju. „Navleč si toto." Hodil jej opasok pripevnený o druhé lanko s niekoľkými upevneniami okolo stehien. Vedela presne, ako sa to používa a tak jej trvalo len pol minúty prehupnúť sa von a začať šplhať nahor. Maddox jej pomohol vyjsť na strechu, odtiaľ dolu a potom spoločne nasadli do auta.

Pod líniou svetovWhere stories live. Discover now