58

404 35 4
                                    

Počas toho týždňa bolo všade cítiť napätie a nervozitu. Lily sa s nikým nebavila, Maddoxa ignorovala a Dozorcov tiež. Vždy po škole a občas aj počas nudných hodín trénovala Saru. Obranu aj útok. Nemohli si byť isté, čo bude potrebovať.

Eleri s mnohými lovcami navštívili Pevnosť a boli zhrození tým, čo videli. Navždy ich to zmenilo a chceli pomôcť. Maddox si uvedomil jednu vec – nikdy nemal Dozorcov oddeliť od lovcov. Lovci sú citliví a dobrí, inak by nikdy nedosiahli astrál a nezvládli pobyt v Pevnosti. Každý jeden z lovcov pocítil tú potrebu pomôcť, aj keď sa jednalo o také hrozné zlo. Možno keby s nimi jednal takto od začiatku, neboli by v tejto situácii. Zistil, že on sám sa má od ľudí čo učiť. Kiež by to dokázal a Lily mu odpustila.

Dni ubiehali rýchlo a nedeľa sa blížila. V sobotu večer bola záverečná porada v Abdulovom dome. Zúčastnili sa ho Dozorcovia, lovci, Sara, ktorej úloha v tomto stále nebola prezradená, démoni, Smrtky, jazdci aj Harmony, Kayla a Maddox.

„Naozaj nejdeš?" presviedčala ju Eleri, keď pokojne večerala. Lovkyňa už bola oblečená a obúvala sa. Bola celá natešená na boj.

„Ako som povedala, ten boj nie je riešením a plodí len zlo," zopakovala Lily po stý krát. „A myslím, že som tomuto všetkému obetovala dosť a odchádzam do dôchodku. Bodka."

Eleri si smutne vzdychla. „Je to tvoje rozhodnutie. Ale si si istá, že to nerobíš len kvôli... Maddoxovej zrade? Urobil to, lebo ťa má rád, Lily."

Od zlosti očervenela. „Ako rýchlo si prebehla do jeho tímu," utrúsila. „Nenávidím Maddoxa a už v živote ho nechcem vidieť, jasné?"

Nehádala sa s ňou a odišla. Lily aj tak v hlave vŕtal malý červík. Čo asi robia? Aká bude ich stratégia? Čo ak prehrajú?

Nie! Je koniec. Ona sa už do nich nebude pliesť. Zapla si telku, aby prišla na iné myšlienky. Neprestajne pozerala až do druhej do rána, keď jej oťaželi viečka a doplazila sa do postele.

Na ďalší deň sa zobudila až na poludnie, keď už všetci obedovali. Grace s Owenom v strachu pozerali na Eleri, ktorá mala na kolenách Dylana a kŕmila ho. Báli sa o ňu. Lily tiež. Najradšej by ju prehovorila, aby tam tiež nešla, ale tušila, že je to márna snaha.

Najedla sa v tichu s nimi, potom zazvonil zvonček. Nikto sa nechystal ku dverám a tak sa na to podujala ona. Prišiel Abdul.

„Je El pripravená?"

Zamračila sa. „Nejde tam astrálne?"

Eleri si už brala malý kufor a kabelku. „Nevieme, čomu budeme čeliť, takže nás tam Maddox prenesie. Keby niečo, vrátime sa a potom prídeme astrálne."

„Eleri, je to nebezpečné!" zhrozila sa.

Lovkyňa objala otca a on jej vzal kufor. Obaja sa otočili k nej. „Ja viem. Nemáme inú možnosť. Tentoraz však nepriateľa nepoznáme."

Lily sa roztriasla spodná pera. „Si jej otec," pozrela na Abdula. „Ako to môžeš dovoliť?"

Humanoid pokrútil hlavou. „Nemám právo jej hovoriť do života. Eleri sa rozhodla a to rešpektujú aj jej rodičia." Kývol hlavou smerom k Owenovi a Grace.

Zúfalo sesternicu objala. „Prosím, vráť sa živá. Všetci sa vráťte živí. Na ničom inom nezáleží."

„Vrátime," sľúbila jej Eleri dojato. „Zajtra ráno budeme oslavovať."

Alebo budú za mrežami ako predpovedala Sara. Opantal ju nepríjemný pocit. Čo im uniklo?

Abdul odviedol Eleri a o chvíľu jeho auto odfrčalo z ulice. Lily sa nahnevane zabuchla v izbe.



Sara sa prezliekla do bojového, povedala Adamovi a Lene, že prespáva u priateľov a vošla do susedného bytu. Logan ju privítal rýchlym bozkom a odviedol ju do kuchyne, kde sa Kayla rozprávala s Maddoxom a Gary si ostril dýku.

Maddox vyzeral zničene a smutne. Priateľsky pozrel na Saru. „Pripravená, lovkyňa?" opýtal sa milo.

Odhodlane prikývla. „Hovoril si s ňou?" Nemusela pripomínať, koho tým myslela.

Sklamane pokrútil hlavou. „Nechce ma ani vidieť. Definitívne skončila. Nemôžem ju nútiť."

Sara mu stisla mozoľnatú dlaň. „Choď za ňou. Aspoň sa rozlúč."

Pokrútil hlavou. „Ako by som mohol? Lily je v práve, klamal som jej ako ešte nikomu."

„Ak ťa má skutočne rada, odpustí ti," povedala múdro. „Maddox, my všetci sme videli, ako sa na seba pozeráte. Nie je to stratené. Aspoň... keď už nič iné, dajte si posledné zbohom."

Oči mu ešte viac posmutneli, až sa jej chcelo plakať. Pozrel na Kaylu a tá prikývla. To mu dodalo trochu odvahy. „Uvidíme sa u Abdula." Mávol im a odmiestnil sa.

Logan nenápadne mrkol na Garyho. Len prikývol a vzal z poličky lesklý predmet.

„Posaď sa, Sara," navrhol Gary. „Dáš si pred odchodom niečo?"

„Nie, vďaka," hodila sa na stoličku. „Som príliš nervózna."

Logan posunul jej stoličku bližšie k radiátoru a posadil sa k nej. „Všetko bude v poriadku." Zovrel ju okolo pása. „Gary, teraz!"

Všetko sa zbehlo prirýchlo. Logan ju držal na mieste a jej sa okolo zápästia ovinulo niečo chladné. Keď sa spamätala, bola oceľovými putami pripútaná o radiátor. „Čo to..." Ohromene na nich pozrela.

„Prepáč, Sara, ale ty do boja nepôjdeš," ospravedlnil sa Logan a vstal, aby naňho nedočiahla. „Si príliš dôležitá a vieme, že si s Lily trénovala. Na takéto niečo môžeš rovno zabudnúť."

Trhla putami. „Nemáš právo!"

„Ja viem. A môžeš mi to do konca vekov vyčítať, ale neohrozím ani teba ako osobu, ani ako Osloboditeľku. A zabudni, že tam pôjdeš astrálne, na putách sú ochranné znaky, nepustia ťa z tela."

„Logan," pokúšala sa o pokojný tón, aj keď v nej vrela krv. „Pusti ma a budeme sa tváriť, že sa to nestalo. Toto je hlúposť a ty to vieš."

Odstúpil ešte o krok. „Nie. Nebude to tu pohodlné, ale za pár hodín sme späť. Po ruke máš pitie a dočiahneš aj na chladničku. Ak by sme sa do rána nevrátili, Lily dostane správu a príde ťa oslobodiť."

Sara prosebne pozrela na ozbrojenú Kaylu. „Toto im dovolíš?!"

Bohyňa zovrela pery. „Musíme ťa udržať v bezpečí. Prepáč, Sara."

„Ste šialenci! Je to pasca! Niečo sa stane, viem to!"

Kayla sa odmiestnila.

Logan mal v tvári výraz bolesti, že to musel urobiť. Na ruke už mal Kaylin znak, aby ho mohla privolať. „Vynahradím ti to, prisahám," povedal, než zmizol.

Vytočená Sara bola od hnevu rozpálená dobiela a navyše zistila, že jej v tom zhone vybrali mobil z vrecka a ten teraz leží na linke mimo jej dosahu. Super. Proste super.

Pod líniou svetovWhere stories live. Discover now