Opustili byt a nasadli do prenajatej dodávky. Gary šoféroval a Maddox vydával posledné príkazy. „Gary s Kaylou nás budú informovať o dianí zvonka. V prípade potreby sa premiestnia. Logan so Sarou si vezmú na starosť udalosti vnútri a ohlásia akúkoľvek podozrivú udalosť. My s Lily nájdeme tých dvoch a pokúsime sa dostať ich mimo svedkov."
„Hovoríš o tom ako o vražde," podotkla Sara.
„Ako sa vlastne volajú?" zaujímalo Lily.
„Reiherovci. Stefan a Elsa Reiherovci."
„Odkiaľ s takým menom pochádzajú?"
Mykol plecami. „Nie som si istý, niektoré zdroje hovoria, že z Nemecka alebo Rakúska. Ale ešte je tu Švajčiarsko."
„Vravíš, že sú bohatí? To tipujem na Švajčiarsko," premýšľala Sara.
„Nie sú z bohatej rodiny," podkopal jej teóriu Maddox. „Pár rokov po nehode investovali do niekoľkých akcií a to im vynieslo milióny. Založili pár firiem a ich majetok rastie bleskovou rýchlosťou." Zapol si mobil a ukázal im fotografiu. Všetci sa okolo nej zhŕkli. Obaja boli odfotení na podobnej slávnostnej akcii, vyzerali tak maximálne na štyridsiatnikov, možno menej. Žena bola krásna blondína s tmavými očami a muž vysoký, tiež blond, s ostro rezanou tvárou a zelenomodrými očami. Obaja vyzerali priateľsky a úprimne. U boháčov neobvyklé. „Akonáhle ich niekto uvidí, dajte nám s Lily vedieť. Čím skôr sa vyparíme, tým lepšie."
„S tým súhlasím." Lily cez seba prehodila kabátik. „Musím sa vrátiť domov skôr, než teta Grace zistí, že som preč."
„Sme tu." Gary zastavil a otočil sa k nim. „Všetci pripravení?"
„Ako ešte nikdy." Logan otvoril posuvné dvere a so Sarou vyšli von. Za nimi nasledoval Maddox, ktorý pomohol Lily nezničiť šaty. Všetci pozreli na starobylo vyzerajúcu budovu osvetlenú reflektormi, s honosnými dvojkrídlovými dverami, pri ktorých už stáli dvaja muži v oblekoch a vítali hostí. Tí vystupovali z limuzín so šoférmi a Lily sa cítila veľmi, veľmi úboho.
„My musíme vojsť bočným vchodom. Veľa šťastia." Logan so Sarou sa od nich oddelili a zmizli v tieni budovy.
„Dýchaj," povzbudzoval Maddox Lily, keď kráčali k vchodu. „Tvár sa ako v Pevnosti na najvyššom poschodí." Tam, kde sú najkrutejší, najneprispôsobivejší bohovia.
Lily sa nadýchla a vystrela. Zavesila sa na Maddoxovo rameno a vykúzlila úsmev.
Pri vstupe zastali, Maddox podal mužom pozvánku a tváril sa ako pán sveta. Bez problémov ich pustili dnu. Krátka chodba bola plná ozbrojenej ochranky, ktorá na nich zúrivo hľadela. Maddox vzal jej kabátik a odniesol ho do šatne. Zastali pred ďalšími dverami, spoza ktorých sa ozývala tichá, nudná hudba.
„Maddox, sme vnútri," hlásil Logan cez vysielačku. „Všetko vyzerá neškodne."
A tak vošli. Miestnosť bola obrovská. Mala výšku dvoch poschodí, hore ju celú lemovali balkóny a viedlo k nim široké schodisko pokryté červeným kobercom. Béžové steny osvetľovalo päť veľkých, ligotavých lustrov zavesených na reťaziach. Pri jednej stene boli rozložené stoly s občerstvením a pomedzi hostí pravidelne zavítala obsluha so šampanským a plnými táckami niečoho neidentifikovateľného.
„Maddox," šepla Lily vysokým háskom. „Na toto si mal vziať Kaylu, ja sa v spoločnosti neviem správať."
„Ber to ako súčasť výcviku," poradil jej, keď ju viedol do davu. Všade okolo nich sa motali bohatí páni v snahe nadhodiť vznešenú tému a dámy s odutým výrazom v tvári, presvedčené, že tak vyzerajú honosnejšie. Nevidela ani jeden úprimný úsmev, ani jediný. Možno žila v Austrálskej divočine, no ešte aj jej starí rodičia sa zvykli úprimne usmievať. Tu? Falošné hihňanie a zopár chlipných úškrnov. Desivé.
„Zabudol si doň zaradiť aj faloš," dodala.
Smutne zovrel pery. „Podobné priťahuje podobné. My sem nepatríme," vysvetlil jej.
„Im to vyhovuje. Vyhovuje im to ukrývanie sa za masku bohatstva a moci." Niekto ako ona s tým bola konfrontovaná prvý raz.
„Vlastne sa od bohov veľmi nelíšia, čo?"
Prikývla. „Už viem, prečo sme ich takých stvorili. My sami nevieme, čo chceme, len chceme. Vidíš ich auru?"
„Vidím, Lily. Ale ľudia sú tu na to, aby robili chyby. Otázkou je, či sa z nich poučia a pôjdu ďalej, alebo ju budú opakovať, kým neprídu na to, čo robia zle."
Vážne naňho pozrela. „Odkiaľ máš toľko vedomostí? Kto ťa učil?" Ona by na niečo také nikdy neprišla. No, možno áno, o pár desaťročí. Medzi nimi však nie je taký veľký vekový rozdiel.
„Život. A pár vysoko vyvinutých duchovných bytostí," priznal. „Ale nemysli si, že mi v rýchlosti povedali základné pravdy života. Len ma naučili, ako ich odhaliť. O tom to vždy bolo. O hľadaní."
Zastali v tichom rohu a otočili sa k sebe. Lily v jeho tvári videla napätie a neistotu. „My svet nespasíme, však?"
Trochu veselo pokrútil hlavou. „Tak by sa ľudia nič nenaučili. Si tu, aby si žila svoj život, nie život iných." Pohladil ju po líci. „Moderný svet pre teba musí byť veľmi odlišný."
S tým nemohla nesúhlasiť. „Je to lepšie, keď ste pri mne. Vy a Mia."
Miestnosť sa počas ich tichého rozhovoru napĺňala a oni ho prerušili, aby sa mohli rozhliadnuť. Lily zachytila okrem francúzštiny aj iné jazyky.
„Logan, Sara, ako to ide?" opýtal sa Maddox, s rukou pri ústach sa tváril, že zíva.
„Nič mimoriadne," odpovedala mu Sara. „Ale zopár hostí tu bude poriadne na mol, vychlastali niekoľko fliaš tvrdého alkoholu. Nikde nevidím tých dvoch."
„Prichádzajú poslední hostia," pridal informáciu Gary. „Možno sa objavia ako zlatý klinec programu."
Lily sa nepokojne obzrela. „Nechávajú na seba čakať?"
Okolo nich sa mihla Sara s prázdnou táckou. „Počula som klebety, že to celé organizujú. Majú prísť po schodoch," ukázala k červenému kobercu.
„Tak si počkáme. Ja sa zatiaľ napchám tamtým, aj keď netuším, čo to je," ukázala k stolom a hneď k nim zamierila. Maddox ospravelňujúco pozrel na Saru a radšej ju nasledoval.
Dvere sa otvorili a vošli poslední oneskorenci. Sara zamrzla. „Lily," povedala do vysielačky. „Teraz buď dobré dievča, neobracaj sa a zalez pod stôl."
Lily sa s plnými ústami vystrela. „Čo?"
Aj Sara ustupovala do miestnosti pre personál. V duchu nadávala. „Ver mi. Lez pod ten stôl!"
Lily sa napriek jej príkazu otočila a zamrzla. Pri dverách práve hrdo stál vodca astrálu osobne, v obleku, s uhladenými vlasmi a tvrdým výrazom v tvári. Horšie však bolo, že jeho partnerka nebol nik iný, než samotná Eleri. Vlasy mala vyčesané do zložitého účesu, tmavofialové šaty jej neuveriteľne pristali. A Lily nemusela hádať, odkiaľ sa jej ten chlap zdal povedomý. Podobajú sa na seba! Sú snáď príbuzní? „Do horúcich pekiel!" zavrčala a pritiahla si Maddoxa pred seba. Jeho mohutné telo zakrylo jej malé. Odporúčali sa mimo dohľad. „Sara, čo si mi nepovedala?" prskala do vysielačky s Maddoxom nalepeným na jej tele.
„Hm... nič."
„Sara!"
„Čo sa deje?" chcel vedieť Gary.
„Neskôr," odbila ho. „Sara, je Eleri nejako spríbuznená s tým humanoidom?"
„Ako sa to vezme," vzdychla Sara. „Eleri je Abdulova dcéra."
YOU ARE READING
Pod líniou svetov
FantasyLily dobre vedela, čo jej za zradu celého astrálneho sveta hrozí. Prišla o moc, priateľov, domov a takmer aj o život. Niekto ich odhalil. Niekto, to teraz obrátil svoju pozornosť na tých, pred ktorými musí zostať ukrytá... Zatratené bytosti tohto s...