Lily dychčala ako po maratóne, keď sa zviechala zo zeme. „Prečo si prišiel?" zavrčala smerom k nemu.
Aj on mal mierne prerývaný dych. „Pretože si mi ušla." Oprel sa o gauč a vstal. Čelili jeden druhému ako dvaja generáli s tisícovou armádou pripravenou pobiť sa na smrť.
Harmony sa k nim nahnevane priblížila. „A preto sa mlátite?!" okríkla ich ako neposlušné deti v škôlke. „Pre všetko na tomto svete, ešte aj lovci sa mlátia s démonmi mierumilovnejšie!"
„Ale my nie sme ani jedno, ani druhé," upozornila ju Lily a pohľadom ani raz neuhla od vábivých červených očí. „My nie sme ako lovci. Nie sme ani cestovatelia. Sme zločinci. Pôsobíme za chrbtom všetkých kompetentných. Nemáme priateľov. Našimi spojencami sú len bytosti ako my. Sme Dozorcovia. Sme zradcovia." Pobavene mrkla na Maddoxa. „Tak si ma to učil, spomínaš si?"
Anjel z nich začínal dostávať bolenie hlavy. „Ale ste aj slobodne mysliace bytosti s možnosťou cítiť bolesť a máte aj pud sebazáchovy! Nájdite ho láskavo!"
Obaja na ňu pozreli. V tomto boli dokonale zohratí. „Musíme potláčať pud sebazáchovy," recitovala Lily.
„Aby sme mohli čeliť nepriateľovi," doplnil ju Maddox. Opäť na seba nenávistne pozreli.
Eleri si oboch premeriavala a pomaly, nenápadne sa na jej tvári objavil úškrn. Lakťom štuchla Ricka a aj ten sa snažil potlačiť pobavený výraz.
„Skončila som s tebou aj s tvojou bandou," informovala Lily Maddoxa. „Nikdy viac ťa nechcem vidieť."
„Máš smolu, nemienim ťa nechať ísť. Stále som tvoj nadriadený a ty si prisahala vernosť."
Ukázala mu jeden z prstov pravej ruky, ktorým mu jasne dala najavo, kde ho má. „Ale nie tebe! Nemôžeš ma ovládať!"
Urobil krok vpred, až sa ocitli tak blízko, že sa im miešal dych. „Tak sa pozeraj." Cvrnkol jej do nosa ako neposlušnému mačiatku. Potom sa obrátil na lovcov. „Ešte sme nemali tú česť, som Maddox. Niekdajší egyptsko-akkadský boh plodnosti." Zamával im. „Stvoriteľ Dozorcov."
„Zistili sme," ozvala sa Maia. „Teší nás, to je Abdul, vládca astrálneho sveta," predstavovala ich úplne pokojne ako na nejakej nudnej spoločenskej akcii. „Štyria jazdci apokalypsy, Smrtka Nataniel a Smrtka Oliviero, anjel Harmony, humanoidi Niall a Nigel a lovci Fran, Rick a s El sa už poznáš. Ja som Maia, šlohla som apokalypsu." Spokojná s tým, že ho zastrašila a ešte sa pri tom zabavila, si zložila ruky na hrudi s výrazom Skús-ma-tromfnúť-frajer.
Maddox robil čo mohol, aby nespravil krok vzad. Naozaj tu majú mocných spojencov. „Rád vás všetkých spoznávam. Odteraz bude náš boj omnoho ľahší."
„Náš boj?" zopakovala Maia, akoby zle počula.
„Máme spoločného nepriateľa. Neznámu egregoru odhodlanú zničiť nás, vás a podriadiť si celé ľudstvo," upresnil. „Ponúkam krátkodobé spojenectvo."
Lily neverila vlastným ušiam. Nie, ani Maddox by nebol schopný takej šialenosti.
„Spojenectvo s niekým, kto oslobodzuje našich najväčších nepriateľov?" vyjednávala Maia v mene ich všetkých.
Maddox nezaujato mykol plecami. „Kedysi ste sa spojili s humanoidmi, aj keď ste boli vo vojne."
Maia nechápala jeho logiku a len zúfalo tleskla rukami. „Ty si blázon!"
„Možno. Ty si šlohla apokalypsu a privolala jazdcov." Úplne pokojne sa posadil do kresla čo najďalej od šokovanej skupinky. „Mám bandu elitných bojovníkov pripravenú ísť do boja a egregory po celom svete s malým dlhom. To je dobrý začiatok, nemyslíš?"
YOU ARE READING
Pod líniou svetov
FantasyLily dobre vedela, čo jej za zradu celého astrálneho sveta hrozí. Prišla o moc, priateľov, domov a takmer aj o život. Niekto ich odhalil. Niekto, to teraz obrátil svoju pozornosť na tých, pred ktorými musí zostať ukrytá... Zatratené bytosti tohto s...